Gå til innhold

Valg av (stabil) brannmur


mrmattis

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har nå prøvd og innstallere ZoneAlarm og SysGate firewall på pc`en min.

Begge disse fører imidlertid til at jeg får problemer med og starte Win98. Like før oppstarten er ferdig, får jeg opp en svart skjerm og en blinkende markør oppe i venstre hjørne.

 

Deretter må jeg restarte maskinen i sikkerhetsmodus og avinnstallere brannmuren, og maskinen fungerer fint igjen.

 

Er det noen som har en anelse om hva dette problemet kan skyldes ?

Tar gjerne i mot tips anngående brukervennlige brannmurer for en hjemmepc.

 

Er brannmur noe "alle" bør ha innstallert idag, eller gjelder det kun de med sensitiv infomasjon på pc`en ?

 

mvh,

mrmattis

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-08-13 20:40, mrmattis skrev:


Er brannmur noe "alle" bør ha innstallert idag, eller gjelder det kun de med sensitiv infomasjon på pc`en ?


 

Vet ikke om det finnes noe fasit svar på om "alle" bør ha brannmur installert. Men min mening er at de fleste rotehuer, eller folk som laster ned warez og andre ulumskheter kan ha nytten av en brannmur...

 

Om de da er litt bekymret for at folk skal vandalisere MP3 samlingen, eller en smule paranoid.

Lenke til kommentar

Kan ikke svare deg på hvorfor du ikke får brannmur på din w98, men her hjemme har vi to W98 PCer med Norton Internet Securities installert, og det fungerer bra (Dvs, de starter helt fint :lol: )

 

Om du trenger brannmur; JA! :smile:

 

Det er noe alle burde ha! Det er sykt lett å komme seg inn på windows maskiner. Selv om du ikke har sensitiv info, så er det kjipt om en eller annen fjortis legger inn et virus bare for å være jævlig, og det er jo litt kjipt å få politiet på dørea pga at hacking har blitt utført av "deg" (Dvs en eller annen brukte deg som mellomledd for hackinga, din IP vises - har faktisk skjedd!)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...