rob|n Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Klassen min skal vertfall ikke. Hva de andre på skolen skal vet jeg ikke Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Har aldrig betalt ei krone til det der tullete opplegget der. At det faktisk er tvang er bare noen idiotiske moralister som prøver å påtvinge kollektiv dårlig samvittighet på alle norske ungdommer. Jeg hater folk som skal fortelle meg at jeg må gi penger fordi de har det så fælt i det og det landet. Det kan hende, men for å være helt ærlig: jeg DRITER vel i hvordan de har det i andre land? Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Det kan hende, men for å være helt ærlig: jeg DRITER vel i hvordan de har det i andre land? hør hør Lenke til kommentar
Sovietpig Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Har aldrig betalt ei krone til det der tullete opplegget der. At det faktisk er tvang er bare noen idiotiske moralister som prøver å påtvinge kollektiv dårlig samvittighet på alle norske ungdommer. Jeg hater folk som skal fortelle meg at jeg må gi penger fordi de har det så fælt i det og det landet. Det kan hende, men for å være helt ærlig: jeg DRITER vel i hvordan de har det i andre land? det er ganske så valgfritt på vår skole. Lenke til kommentar
applemania Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Jeg pleier å dasse hjemme og få mamma til å gi penger, men i år skal jeg kanskje jobbe et sted. Får se. Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Har aldrig betalt ei krone til det der tullete opplegget der. At det faktisk er tvang er bare noen idiotiske moralister som prøver å påtvinge kollektiv dårlig samvittighet på alle norske ungdommer. Jeg hater folk som skal fortelle meg at jeg må gi penger fordi de har det så fælt i det og det landet. Det kan hende, men for å være helt ærlig: jeg DRITER vel i hvordan de har det i andre land? det er ganske så valgfritt på vår skole. På min gamle videregående skole var det ikke valgfritt. Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Er helt latterlig det OD dritten. Tvinger ungdom til å gi penger til noe de ikke har råd til. Ble jo trua med anmeldelse her vist vi ikke gav penger. Og var faen meg ikke lett for meg og familien å få tak i 300kr ... Er ikke alle som er like rike.. Hele OD dritten skulle ikke vært lovlig. Evt. valgfritt.. Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 er det ikke valg fritt? Lenke til kommentar
Tonio Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Om en ikke jobber må en som regel skrive en stil el. på skolen. Slik er det ihvertfall på en eller annen skole i nærheten som søsteren min gikk på. (Det er ikke slikt på den skolen jeg går på, skal altså ikke jobbe.) Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Er helt latterlig det OD dritten.Tvinger ungdom til å gi penger til noe de ikke har råd til. Ble jo trua med anmeldelse her vist vi ikke gav penger. Og var faen meg ikke lett for meg og familien å få tak i 300kr ... Er ikke alle som er like rike.. vel, meningen er jo at du skal jobbe for pengene! Men selvsagt, det SKAL være valgfritt! OD komiteen har som ansvar å lage opplegg for de som ikke har noe intresse for denne dagen! Å true med anmeldelse? Latterlig..."hei, jeg vi gjerne anmelde xxx for å ikke deltat på OD-dagen" Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Alex_R, jeg er helt enig med deg. Jeg husker at jeg nektet siste år, i 10. kl, og da måtte vi som nektet vaske alle pultene til 10. trinn. Men det værste var nok da de tvang oss til å se hele "Cry Freedom" uten pause. Det var hard straff, men verdt det for å protestere mot OD. Heldigvis er hele familien min mot det, så jeg har i hvertfall støtte fra dem. Jeg skal ha veldige gode grunner for å bli med der, men jeg er jo imot 99% av all U-landshjelp. Det er bare en bjørnetjeneste, og jeg kunne rett og slett ikke gitt mer f. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Alex_R, jeg er helt enig med deg. Jeg husker at jeg nektet siste år, i 10. kl, og da måtte vi som nektet vaske alle pultene til 10. trinn. Men det værste var nok da de tvang oss til å se hele "Cry Freedom" uten pause. Det var hard straff, men verdt det for å protestere mot OD. Heldigvis er hele familien min mot det, så jeg har i hvertfall støtte fra dem. Jeg skal ha veldige gode grunner for å bli med der, men jeg er jo imot 99% av all U-landshjelp. Det er bare en bjørnetjeneste, og jeg kunne rett og slett ikke gitt mer f. Hadde jeg blitt tvunget hadde jeg sittet meg ned på ræva. Eventuelt anmeldt skolen Få melding fra mor. Eller skulk. OD-dagen Tror verken skolen min eller jeg har hørt om den da. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Tror jeg dropper å jobbe i år. Men da må vi vel hjelpe vaktmesteren med å koste skolegården eller noe Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Tror jeg dropper å jobbe i år. Men da må vi vel hjelpe vaktmesteren med å koste skolegården eller noe Du kan jo være "syk" Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Forbanna egosentriske drittunger, dere som ikke gidder å jobbe en skarve dag for å gjøre noe godt for noen som har det 100 ganger verre enn dere selv. Og at skoleungdom generelt ikke har råd, er bullshit. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Forbanna egosentriske drittunger, dere som ikke gidder å jobbe en skarve dag for å gjøre noe godt for noen som har det 100 ganger verre enn dere selv. Og at skoleungdom generelt ikke har råd, er bullshit. Er ikke alle som bare kan få 300kr. Veldighet starter i hjemmet. Lenke til kommentar
Sovietpig Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Forbanna egosentriske drittunger, dere som ikke gidder å jobbe en skarve dag for å gjøre noe godt for noen som har det 100 ganger verre enn dere selv. Og at skoleungdom generelt ikke har råd, er bullshit. Er ikke alle som bare kan få 300kr. Veldighet starter i hjemmet. spørr hos rimi eller noe sånn plass om du kan få jobbe der 1 dag og si at pengene går til en bra ting. hvis du ikke får jobb så spørr du skolen så ordner de noe, det gjorde de hos oss Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Sa heller ikke at alle bare skulle få de 300 kronene? Hvis du gjør en liten innsats og skaffer deg en strøjobb som varer én dag har du de 300 kronene ++. På min skole har vi dessuten en slags arbeidsformidling gjennom skola, slik at om man ikke finner seg en jobb, kan skola hjelpe til. Lenke til kommentar
Phone Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Jeg skal være... Bøssebærer! Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Forbanna egosentriske drittunger, dere som ikke gidder å jobbe en skarve dag for å gjøre noe godt for noen som har det 100 ganger verre enn dere selv. Og at skoleungdom generelt ikke har råd, er bullshit. Det er ikke snakk om egoisme. Det er ikke så veldig lengesiden at det var en sak på nyhetene rundt OD, fordi folk følte at Operasjon Dagsverk har blitt mer tvang enn en frivillig ting man kan gjøre. Det er jo det det også har blitt. Når det startet på 50-60 tallet (eller når de startet), så var det faktisk en frivillig ting som var ganske mye mer aktuell da enn det den er nå. Folk tvinges jo til å betale, "ellers". Det kaller ikke jeg egoisme. Folk vil ikke betale eller delta på OD lenger fordi det ikke dreier seg så mye om frivillig innsats lenger som før, men mer om tvang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå