Gå til innhold

Mach2 GT og FX57 er gøy

Anbefalte innlegg

Hei,

Som mange av dere kanskje har sett så leker jeg litt med den FX57 prosessoren som Sub-Zero Norway fikk fra MPX.no om dagen

Det første jeg startet med var å teste den med en Zalman 7700CU kjøler. Max overklokk jeg klarte å kjøre superpi i da var drøyt 3100Mhz

FX57-luft.gif

Dette var jo ikke så ille men jeg ville ha den mye lenger :) Derfor koblet jeg opp en R507 moddet vapochill klasic på FX'en og da ville den faktisk kjøre superpi på 3400Mhz

FX57-moddet-vappo.gif

Dette lover faktisk meget bra og nå ville jeg ha den enda kaldere :)

En test i Cascaden viste raskt at -100c ikke var noe smart. FX'en har så coldbug at den rett å slett ikke takler slik kulde.

Plane ble da å få noen til å sponse meg med deler til en ny kjøler. Dette fikk min arbeidsgiver 3dfxcool.no nyss om og de overleverte en splitter ny Prometia Mach 2 GT til oss.

FX57-prommy-riggen.jpg

Så nå skal jeg se hva denne riggen kan klare å presse FX'en opp i :)

Endret av Overklokk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja da har jeg lekt litt med den Nye Mach'en jeg fikk i dag og resultatet er ganske bra så langt.

FX57-Mach2-GT.gif

3580Mhz og nede på 23 tallet i Superpi er ikke til å kimse av :)

Skal leke litt mer med dette opsettet før denne machen skal få sin egen worklogg. Der skal den moddes med annen evaporator samt en del andre forbedringer :) Når jeg er ferdig med å bruke den vil jeg nok selge den å bruke pengene på ny og spennende hardware til klokking :)

Lenke til kommentar
Hvilke temps får du med mach'en din? kunne jo prøvd noen triks for å få den litt kaldere? :)

Hei,

CPU ligger ifølge Speedfan på -18c idle og ca +1c load... skal modde denne machen ja slik at vi kan se enda litt lavere tempraturer på den. Jeg vil legge opp masse bilder og forklaring på moddingen her, så snart jeg starter med jobben.

Lenke til kommentar
Nesten 3.6GHz med en std MachII, da blir det godt med litt modding ja!

-50C FX-en begynner med coldbuggen eller?

Coldbugen varierer fra cpu til cpu... noen takler helt ned til -100 på evap mens andre crapper ut ved ca -50 :(

Tror denne ikke liker noe under -75c.... testet tøris på den og det likte den ikke.

Får nok montere en Chilly1 evap på machen og tune den skikkelig med R507 så får vi se om ikke 3650+++Mhz kan la seg gjøre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...