Overklokk Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 (endret) Hei, Som mange av dere kanskje har sett så leker jeg litt med den FX57 prosessoren som Sub-Zero Norway fikk fra MPX.no om dagen Det første jeg startet med var å teste den med en Zalman 7700CU kjøler. Max overklokk jeg klarte å kjøre superpi i da var drøyt 3100Mhz Dette var jo ikke så ille men jeg ville ha den mye lenger Derfor koblet jeg opp en R507 moddet vapochill klasic på FX'en og da ville den faktisk kjøre superpi på 3400Mhz Dette lover faktisk meget bra og nå ville jeg ha den enda kaldere En test i Cascaden viste raskt at -100c ikke var noe smart. FX'en har så coldbug at den rett å slett ikke takler slik kulde. Plane ble da å få noen til å sponse meg med deler til en ny kjøler. Dette fikk min arbeidsgiver 3dfxcool.no nyss om og de overleverte en splitter ny Prometia Mach 2 GT til oss. Så nå skal jeg se hva denne riggen kan klare å presse FX'en opp i Endret 14. september 2005 av Overklokk Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Ser bra ut. Kjipt med dette coldbug problemet. Men det gjør jo overklokkingen enda mer utfordrene da Lenke til kommentar
smy Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 (endret) husk ikke drep cpu nå modig gjørt Endret 14. september 2005 av lordsmygen Lenke til kommentar
Silver2k Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 kan bli bra dette Lenke til kommentar
Overklokk Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 kan bli bra dette Håper det Jeg har et håp om at cpu vil 3600Mhz eller med med mach'en Skal fyre opp riggen nå så får vi se. Poster resultater senere i dag Lenke til kommentar
Overklokk Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 ja da har jeg lekt litt med den Nye Mach'en jeg fikk i dag og resultatet er ganske bra så langt. 3580Mhz og nede på 23 tallet i Superpi er ikke til å kimse av Skal leke litt mer med dette opsettet før denne machen skal få sin egen worklogg. Der skal den moddes med annen evaporator samt en del andre forbedringer Når jeg er ferdig med å bruke den vil jeg nok selge den å bruke pengene på ny og spennende hardware til klokking Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Kewlt....Hvordan er støyen på slikt utstyr, snakker vi noe alla delta viftene som var så populere før i tiden.... Frankie Lenke til kommentar
Overklokk Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 Kewlt....Hvordan er støyen på slikt utstyr, snakker vi noe alla delta viftene som var så populere før i tiden.... Frankie Nei slettes ikke Støyen er relativt ok og hastigheten på viftene i den kan justeres via software Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Ser meget bra ut! Si ifra hvis vi kan hjelpe til med noe.... Lenke til kommentar
Sink Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Hvilke temps får du med mach'en din? kunne jo prøvd noen triks for å få den litt kaldere? Lenke til kommentar
Overklokk Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 Hvilke temps får du med mach'en din? kunne jo prøvd noen triks for å få den litt kaldere? Hei, CPU ligger ifølge Speedfan på -18c idle og ca +1c load... skal modde denne machen ja slik at vi kan se enda litt lavere tempraturer på den. Jeg vil legge opp masse bilder og forklaring på moddingen her, så snart jeg starter med jobben. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Nesten 3.6GHz med en std MachII, da blir det godt med litt modding ja! -50C FX-en begynner med coldbuggen eller? Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 må ha denna i mineinlegg Lenke til kommentar
Overklokk Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 Nesten 3.6GHz med en std MachII, da blir det godt med litt modding ja! -50C FX-en begynner med coldbuggen eller? Coldbugen varierer fra cpu til cpu... noen takler helt ned til -100 på evap mens andre crapper ut ved ca -50 Tror denne ikke liker noe under -75c.... testet tøris på den og det likte den ikke. Får nok montere en Chilly1 evap på machen og tune den skikkelig med R507 så får vi se om ikke 3650+++Mhz kan la seg gjøre Lenke til kommentar
BigSkippy Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Digg at du forsetter å teste FX57en. Morsomt å se du tyner hw til bristepunktet(?) som er helt "out of my league" til vanlig bruk engang! -Keep up the good work Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Hva er det egentlig som har skylden i denne coldbuggen? Det er jo ikke så mange cpu-typer som har dette? Eller, er det det? Kult at den går så langt med en mach 2 da. Hva tror du tempen lå på når du brukte den moddede vapo'en? Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Mach2 GT og FX57 er gøy Tviler ikke. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Synd dette med coldbugen! Det vil vel si at 4Ghz er uttafor FX57ens rekkevidde? Må bare bøye med i kulda å gratulere med noen meget gode klokker! Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Har du noen anelse om hva disse cold bugene skyldes KEB? Virker jo veldig rart da når ting bare oppfører seg slik Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Pen score Overklokk. En wr burde være innen rekkevidde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå