Friico Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Jeg har lenge villet koble opp pcen til Tv`en via S-video, så jeg gikk å kjøpte meg kabelen og den lille scart duppedingsen :!: Så etter at jeg hadde koblet kabelen mellom grafikkortet(Radeon 9700 PRO) på pcen min og Tv`en og startet opp, ble jeg skuffet Blide var i Svart/Hvitt :S Så jeg lurer på om noen vet hva jeg skal gjøre for å fikse dette problemet ? Takk Lenke til kommentar
Paragrafrytteren Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Dette er et klassisk problem, og løsningen er sannsynligvis en av de følgende: 1) TV'en din tar S-Video, men kun gjennom den ene SCART-kontakten, og du har koblet i den andre. 2) Det mest sannsynlige er derimot at TV'en din ikke støtter S-Video, og da vil du få svart/hvitt bilde. Hvis du ikke har egne S-Video kontakter på TV'en har den mest sannsynlig ikke støtte for dette. Løsningen blir da en overgang fra S-Video til Kompositt, f.eks. artikkel 32-7847 hos Clas Ohlson. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Prøv å sett signaltypen til composite i egenskaper for skjermkortet. Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 En annen mulighet er at skjermkortet er satt til aa bruke NTSC signal paa TV utgangen. Noen TV'er er litt saere og klarer aa dekode NTSC bilde signalet fint, men forventer aa finne fargeinformasjonen i samme frekvensomraade som et PAL signal og naar det ikke skjer blir bildet sort-hvitt. Se om du ikke kan sette TV signaltypen til PAL i konfigurasjonen paa kortet. - Per Christian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå