Gå til innhold

ATI Radeon 9700 Pro tok natta?

mecha slin

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg driver med litt granskning av hva som gjorde pcen min helt latterlig denne uken. Først så kommer disse bildene ganske ofte:

http://student.umb.no/~nilsh/pics/bug

Så jeg trodde det var harddisken, så jeg kjøp ny (og 512 ram i tillegg)

Nå har jeg prøvd pcen igen, etter at den har vært avslått i 2 dager.

Nå fikk jeg ikke bilde i det hele tatt. Prøvde både min lcd skjerm og en kamerats crt kjerm (dvi og vanlig utgang, begge uten hell)

Noen som har noe råd? Så klart har vel 3 års garanti gått og, typisk min flaks.

Mvh

Nils

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat det samme skjedde med skjermkortet mitt i går og, også et ATI Radeon 9700 pro. Alt fungerte fint før jeg spiste middag og tok oppvasken. Når jeg kom tilbake var den slik. Idag fyra jeg opp et gammelt ghost image, med det samma resultatet. Prøvde et annet skjermkort og da var alt helt fint. Prøvde radeon kortet mitt i en annen pc, og det samme skjedde på den. Blir nok et nytt skjermkort for min del nå. :o(

Lenke til kommentar

Har (desverre) sett dette før. Det begynner med artifacts i 3d - fortsetter med 'scramblet' desktop. Til slutt blir det svart..

Hadde et R9800 kort som oppførte seg akkurat som bildene dine viser - tok vel en 4-5 dager fra det begynte til det ble helt svart. Jeg byttet IC'er og annet 'krims-krams' - målte spenninger og motstander over hele kortet. Alt var ok untatt spenningen til kjernen - som flukterte mellom 0,05V og 0,4V..

Drepte mitt med en kombinasjon av for høy spenning på kjernen & dårlig kjøling.

Mitt rå-tips er at kjernen er FUBAR., m.a.o; dette kortet kommer aldri til å virke igjen. Returner dersom det er under garanti.

mvh r.-

Lenke til kommentar

Tusen takk for alle svar.

Det er nok desverre slik at skjermen er svart helt fra starten av. Jeg kontaktet Psdata, som jeg merkelig nok kjøpte kortet fra, og de sa at det var 2 års garanti på kortet, men var ikke helt sikre. De sier at de skal ringe meg opp igjen. Ble litt forfjamset, er det ikke vanligvis 3 års reklamasjon på de fleste komponenter?

Uansett, nå er jeg veldig sikker på at det er skjermkortet det er noe galt med. Vifta fungerer såvidt, men nå fant jeg ut at det var den som hadde lagd alle lydene jeg trodde harddisken gjorde ;)

Har ikke overklokket skjermkortet heller, heller ingenting annet på pc'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...