Gå til innhold

ATI to launch Crossfire on the 24th

Åsmund@ATi

Anbefalte innlegg

MONTHS AFTER it originally previewed the architecture back in Taiwan, ATI is getting ready to release its first Crossfire motherboards. Reviewers have already got their kits and they have some time to make their long awaited previews of the marchitecture.

Retail boards should follow, and some even ready at the launch date but this was not the easiest aarchitecture to make a board around. It takes time and ATI and its partners sure took some time to get it out on the open.

We learned that ATI plans to lift its NDAs on the 24th, just some days before it announces its R520, Radeon X1800 and the rest of the R5xx generation. The company didn't have any choice as it had many small problems with the Crossfire concept that kept those boards postponed. We remember that one of the key problems with Crossfire was the linking external cable that caused a few weeks delay.

Now ATI is in a funny situation as it has to launch its new Radeon and Crossfire just a few days earlier with old Radeon X 850 and X800 cards. Just a little later, the company will announce Radeon X1800 XT Crossfire edition master cards and will urge reviewers to use those.

Whatever happens Crossfire is set to be announced in just about 10 days. µ

LINK

Her har dere lese stoff folkens!

Lansering av Crossfire den 24 September!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Crossfire? er det det den etterligningen av Nvidas SLI dette nå el?

Vel, Crossfire er bedre på mange måter, at det støtter alle spill, men minuset er at du må ha et fks, X850XT (crossfirekort) for å kjøre 2 kort i Crossfier modus!

Allså Sapphire X850XT PE pluss Sapphire X850crossfire edtion!

Nå begynner vel den listen over spill som har støtte for SLi å bli ganske lang. Dette argumentet mot SLi syntes jeg ikke lenger er holdbart.

Endret av Lord_Linus
Lenke til kommentar

Det viktigste er at det er stabilt og gir en mulighet for oppgradering for folk som allerede sitter med de rette kortene (og selvfølgelig oss som foretrekker ati:)

Jeg synes det er genialt at man kan kombinere 2 forskjellige kort, men er selvfølgelig spent på kompabilitet og funksjonalitet. Også muligheten for driver/bios mods så man kanskje kan dra nytte av forskjellig antall pipelines og minne.

Håper også å se en versjon av atitool som klokker begge kort uavhengig av hverandre;)

Lenke til kommentar

Vel, Crossfire er bedre på mange måter, at det støtter alle spill, men minuset er at du må ha et fks, X850XT (crossfirekort) for å kjøre 2 kort i Crossfier modus!

Nå begynner vel den listen over spill som har støtte for SLi å bli ganske lang. Dette argumentet mot SLi syntes jeg ikke lenger er holdbart.

Syns den er litt holdbar enda. Selv om listen over spill som støtter SLI er større nå så er også ytelsen altfor lav til å forsvare prisen på toppkortene. (min mening). Er usikker på åssen Crossfire er her

Lenke til kommentar

Syns den er litt holdbar enda. Selv om listen over spill som støtter SLI er større nå så er også ytelsen altfor lav til å forsvare prisen på toppkortene. (min mening). Er usikker på åssen Crossfire er her

For å kunne benytte seg av CrossFire så må man som kjent ha et CrossFire Edition skjermkort, og for de som tror at de blir billig, må nok tro om igjen. Skal man få full nytte av CrossFire vil det lønne seg å pare det med et kort alla f.esk x850xt. Det som er sikkert er at både SLi og CrossFire har sine svake sider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...