Ulkesh Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Hei ! Dette er sikkert nevnt før, men jeg tar meg friheten : Kan dere vennligst slette / flytte tråder som blir stengt ? Dersom en tråd stenges, er det mest sannsynelig et resultat av off-topic, spam, uthenging, skittkasting og tråder som generelt endte opp i grøt. Hvorfor skal denne dritten ligge å ta opp plass på server og bli emne for linking og diskusjon i en annen tråd, når man enkelt og greit kan slette den ? Jeg ser at en del moderatorer, med all rett, sletter enkelte innlegg og innhold for å pense tråder tilbake på spor, men når alt feiler; ser jeg ikke noe i veien for å slette alt. Jeg vil hevde at leserverdien i en stengt tråd er minimal, grunnet kriteriene for å få en tråd stengt. </såpeboks-modus> Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 (endret) Er helt enig! Har lenge irritert meg over at slike tråder bare stenges og ikke blir gjort noe mer med. De fleste trådene som stenges har ikke noe forunuftig innhold og da burde i hvertfall dette flertallet av dem slettes mener jeg. Endret 14. september 2005 av White Fox Lenke til kommentar
morra Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Litt uenig her, mange tråder har noe intressant i seg, men blir så overveldet av OT at moderatorene stenger dem. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 QUOTE (morra @ 14/09/2005 : 19:55) Litt uenig her, mange tråder har noe intressant i seg, men blir så overveldet av OT at moderatorene stenger dem. Helt enig. Det er veldig mange tråder der det meste eller en stor del av innholdet er interessant og nyttig stoff men som dessverre blir oversvømt av OT-poster etter en stund. Disse bør da ikke slettes siden en stor del av tråden kan være nyttig. Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 QUOTE (Gimper @ 14/09/2005 : 21:29) QUOTE (morra @ 14/09/2005 : 19:55) Litt uenig her, mange tråder har noe intressant i seg, men blir så overveldet av OT at moderatorene stenger dem. Helt enig. Det er veldig mange tråder der det meste eller en stor del av innholdet er interessant og nyttig stoff men som dessverre blir oversvømt av OT-poster etter en stund. Disse bør da ikke slettes siden en stor del av tråden kan være nyttig. Støtter den. Det er greit å finne ut hvorfor en tråd har blitt stengt i det minste. Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Hvis du sletter en tråd, sletter en ikke også da alle innleggene i tråden? Og vil ikke dette fucke opp systemet mer enn det plass-problemet kanskje engang i tiden kan gjøre? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 QUOTE (zeltex @ 14/09/2005 : 21:35) Hvis du sletter en tråd, sletter en ikke også da alle innleggene i tråden? Og vil ikke dette fucke opp systemet mer enn det plass-problemet kanskje engang i tiden kan gjøre? Skjer ikke noe spesielt etter at du har sletta en tråd. Fjerner jo bare litt info i databasen. Så å slette en tråd og flytte den er stort sett like "krevende"... Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Om vi sletter, stenger eller flytter en tråd er akkurat like mye arbeid. Og en vanlig tråd tar ikke mye plass i systemet, så akkurat det er ikke så farlig. Men om vi sletter den så er den borte for alltid, det går ikke å angre etterpå. Det kan vi med en stengt eller flyttet tråd. Og selv om en tråd stenges på grunn av spam eller lignende kan den jo inneholde informasjon som folk etterlyser, og dermed er det greit å kunne søke på den senere. I tillegg er det slik at om vi bare sletter en tråd kan vi være sikker på at det kommer en ny tråd som spør "Hvor i h... ble det av tråden min...?" Stenger vi kan vi skrive en begrunnelse i tråden. Det som virkelig er arbeidskrevende er å rydde i en tråd, det vil si å slette eller flytte et antall off topic poster ut av en lengre tråd for å holde den åpen. Geir Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Hva med å slutte å stenge annenhver tråd? Dette forumet er blitt så overmoderert og sterilt at det ikke er gøy å diskutere lenger. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 QUOTE (Spenol @ 26/09/2005 : 22:25) Dette forumet er blitt så overmoderert og sterilt at det ikke er gøy å diskutere lenger. Ingen som tvinger deg til å bruke tid på dette forumet. Jeg har forresten et helt motsatt synspunkt enn deg, hvis du ikke allerede forstod dette. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 QUOTE (Lord Swag @ 26/09/2005 : 22:27) QUOTE (Spenol @ 26/09/2005 : 22:25) Dette forumet er blitt så overmoderert og sterilt at det ikke er gøy å diskutere lenger. Ingen som tvinger deg til å bruke tid på dette forumet. Jeg har forresten et helt motsatt synspunkt enn deg, hvis du ikke allerede forstod dette. Nei, men det er lov å diskutere det. Og han har vel like stor rett til å være her som deg? Synes egentlig det er helt ok med den modereringa som foregår nå. Uten den får vi transact.no tendenser, noe jeg og sikkert mange andre ikke vil ha. Føler meg ganske fri egentlig. Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Jeg synes moderatorene her stort sett gjør en meget bra jobb. Selv om noen avgjørelser virker for strenge. Personlig fikk jeg meg en kilevink i form av 10% advarsel i helga. Denne har nå blitt trukket tilbake etter at jeg protesterte kraftig på den. Jeg har fullforståelse for at moderatorer også kan gjøre feil, og at det kan gå litt raskt for seg innimellom. Ettersom jeg selv tramper i salater jevnlig oppfattes det ikke som rart at andre også kan gjøre det. Hvis vi ser på alternativet ”ingen moderatorer”, tror jeg forumet hadde mistet de fleste seriøse deltagerne på kort tid. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Sletting av stengte tråder er ingen god idé, spesielt med tanke på det tom waits for alice påpeker. Stengte poster blir etterhvert flyttet til Off Topic > Feilposter, en løsning som jeg synes fungerer bra. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 QUOTE (Ingardj @ 26/09/2005 : 23:45) Og han har vel like stor rett til å være her som deg? Korrekt. Begge har ingen rett overhodet, i ordets rette forstand. Dette er et privateid forum, ikke et offentlig medium. For øvrig er jeg helt og holdent enig i å ikke slette stengte tråder, da en ikke alltid kan vite om stengingen/slettingen ble gjort på et riktig premiss. Misforståelser kan oppstå, og da er det en fordel at tråden kan åpnes igjen. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 QUOTE (Ingardj @ 26/09/2005 : 23:45) Nei, men det er lov å diskutere det. Og han har vel like stor rett til å være her som deg? Har aldri sagt at det ikke er lov å diskutere dette. Har heller aldri sagt at han ikke har like stor "rett" til å være her som noen av oss. Hvordan du har kommet fram til at jeg har skrevet noe sånt får stå for din egen regning. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 QUOTE (Lord Swag @ 27/09/2005 : 13:29) QUOTE (Ingardj @ 26/09/2005 : 23:45) Nei, men det er lov å diskutere det. Og han har vel like stor rett til å være her som deg? Har aldri sagt at det ikke er lov å diskutere dette. Har heller aldri sagt at han ikke har like stor "rett" til å være her som noen av oss. Hvordan du har kommet fram til at jeg har skrevet noe sånt får stå for din egen regning. Voldsomt hvor "korrekt" du skulle være da. Jeg ville poengtere at dette kan diskuteres. Og når du/noen sier "Ingen som tvinger deg til å bruke tid på dette forumet", sier du indirekte at han bare må godta dette eller forlate forumet. I tillegg er "ingen som tvinger deg til å bruke tid på dette forumet" en veldig teit kommentar. Min mening. Lenke til kommentar
War Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Den beste var her om dagen da en moderator stengte en tråd for den finnes fra før og an annen moderator stengte den andre tråden pga det var en slik tråd fra før .Dvs 2 stengte tråder og vi må lage en ny nr 3 om det samme. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 QUOTE (War @ 28/09/2005 : 20:37) Den beste var her om dagen da en moderator stengte en tråd for den finnes fra før og an annen moderator stengte den andre tråden pga det var en slik tråd fra før .Dvs 2 stengte tråder og vi må lage en ny nr 3 om det samme. Nei, da kontakter dere bare en mod og gjøre oppmerksom på problemet, så åpner han den som har livets rett... Geir Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 (endret) QUOTE (Spenol @ 26/09/2005 : 22:25) Hva med å slutte å stenge annenhver tråd? Dette forumet er blitt så overmoderert og sterilt at det ikke er gøy å diskutere lenger. Enig der ja... Jeg har sluttet å skrive lange seriøse innlegg i tråder som ikke er 100% politisk korrekt pga det antagelig kommer en moderator og stenger den uansett, av tåpelige grunner som at tittelen ikke er korrekt. Synes moderatoren tar særdeles lite hensyn til folk som faktisk gidder å bruke tid på å bidra med skikkelige innlegg. Det er jo de som poster/diskuterer skikkelig som blir straffet, når trådstarter eller andre gjør feil. Nå gikk jeg off-topic, så da er jo faren for at dette innlegget blir stengt relativt stor. Heldigvis brukte jeg ikke for mye tid på dette innlegget. Endret 28. september 2005 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Vi kommer selvsagt ikke til å slette stengte tråder, hovedsakelig fordi det ikker vits. Og ikke minst så står det ofte noe som noen ønsker å lese der. Vil anslå at mange hadde reagert om Siste Ordet 2 hadde blitt slettet istedet for stengt. Lar tråden være åpen for diskusjon, men skal tråden bli brukt til klaging på moderatorer (igjen) vil tråden bli stengt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg