Gå til innhold

Nikotin i snus

SilentBob

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er mer nikotin i pose fordi man ikke får så mange gram snus av gangen. Dermed må mengden nikotin økes for å oppnå bedre effekt. Hadde det vært like mye i begge snus typene ville man jo ikke ha merket en dritt av porsjon snus!

Ikke vet jeg om konsentrasjonen er sterkere på porsjon, men en ting jeg vet er at det funker ikke på langt nært like bra som bake unasett, så den kan ikke vere så mye sterkere.

Men jeg sjønner poenget ditt, men å si at porsjon er sterkere en bake mener jeg blir litt feil ;)

Lenke til kommentar

Oi. Legg merke til General på den siden. Vanlig løs har 0.8 mg nikotin, mens General Maxi porsjon har 1.4 mg nikotin pr porsjon!

Eller så står det litt rart oppført der. Det står at en løs "pris" har 0.8 mg nikotin i seg, mens en pose har det samme. Hvor stor de definerer en pris vet jeg ikke, men det vil vel si at man får i seg mer nikotin per gram snus i en boks med porsjon?

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ
men uansett blir det mere økonomisk med løsvekt fordi man får 50g til samme pris som 26g (?), som er i porsjons bokser

portion kaster 15-20 kroner mindre en løs...

Lenke til kommentar

Klipp og lim fra Gothiatek sin side:

"Är det samma snus i lössnus och portionssnus?

Det är samma tobakstyper i lössnus och portionssnus av samma märke. Vårt mål är att lössnus och portionssnus av samma märke skall upplevas som likvärdiga i styrka och smak."

Så det vel grunn til å tro at posesnus er like sterk som løssnus av samme merke.

General inneholder forøvrig 8 mg nikotin pr gram, ikke 0,8 mg som ble sagt her.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...