Gå til innhold

Nikotin i snus

SilentBob

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså.. Generelt er pose sterkere! Prøv Granit så kjenner du det godt.

Hawk derimot er vel den sterkeste bakesnusen jeg noen gang har vært borti.

Utrolig grov dog.

Gøteborgs, Ettan og de der er vel de med minst nikotininnhold. Også mocca og de andre jentesnusene.

Men hvorfor akkurat eksakt nikotininnhold? Tror ikke produsentene legger ut så mye om det men at Skruf har 45% mer nikotin en General sier jo en del om du har prøvd begge snustypene.

Lenke til kommentar
Pose sterkere en bake? Hva? Er ganske sikker på at det er tvert imot.

hehe, løftet på øyenbrynene der jeg også! Er det ikke sånn at de som baker snusen sin trenger vartfall 3-5 poser for å å samme effekt?

5 poser er kanskje litt overkill :p ,men en morsom tanke tihi.... 2 poser er vanlig på folk som baker...holder meg til bleiene jeg,mye mindre klin ..

Lenke til kommentar

en "pris" general snus er ca samme menge nikotin som 5 røyk elsn

btw: general, skruf, grovsnus og noen få andre er vell det eneste man snuser som avhenging. Hawken, catch og det tullet der er bare for "kulhetsfaktoren" fordi man spyr av ekte snus

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar
Pose sterkere en bake? Hva? Er ganske sikker på at det er tvert imot.

hehe, løftet på øyenbrynene der jeg også! Er det ikke sånn at de som baker snusen sin trenger vartfall 3-5 poser for å å samme effekt?

Pose har nok mer nikotin enn bake ser du... I en boks med løs snus er det 50 gram, mens i en boks med pose (large) er det 24 gram, altså bare halvparten så mye snus. Det vil jo si at man trenger 2-3-4 poser for samme effekt som en pris.

Det er pga to ting:

Det er halvparten så mye snus.

Snusen er inne i en pose, dermed mindre "kontaktflate" med leppa/tannkjøttet og dermed et mer begrenset areal hvor nikotinen kan tas opp i blodet.

:yes:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...