Snillingen Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 (endret) Hvoran finner man den eksakte verien av sin 40, cos 40 og tan 40 grader. Kan noen vise meg en utregning? Jeg har postet den på skole også, men jeg trenger svar så fort som mulig og håper at det er en god nok runn til at de snille moderatorene ikke vil slette postene Endret 14. september 2005 av Snillingen Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Du kan jo kansje bruke sum av vinkler, samt halve vinkler etc... Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 (endret) Du kan jo kansje bruke sum av vinkler, samt halve vinkler etc... Hvordan får man til det med færrest mulig vinkler, for å få 40°? Jeg husker ikke tilbake til vi drev med dette (2 uker siden), men du kan kanskje bruke sin² x + cos² x = 1 ? Endret 15. september 2005 av Zethyr Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 =1 mener du. Tenk på pytagoras. sinus er motstående side, cosinus er hosliggende, og hypotenusen er alltid lik en i enhetssirkelen. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 =1 mener du. Tenk på pytagoras. sinus er motstående side, cosinus er hosliggende, og hypotenusen er alltid lik en i enhetssirkelen. Ja, jeg bomma på tasten. Fikset nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå