Gå til innhold

Ny Gaming pc til 11k


Anbefalte innlegg

Hei skal kjøpe ny data.

Slik ser det ut Min data fra prisguiden.

 

AMD Athlon 64 3000+ ''Venice''

Antec Super LanBoy

Club3D Geforce 7800 GT 256 MB

DFI LANPARTY UT nF4 SLI-DR

Patriot 2048 MB PC3200 Dual Kit

Seagate Barracuda 7200.8 200 GB S-ATA NCQ

ThermalRock Power View 450W

Thermaltake Silent Boost K8

Pris ca 11000kr

 

 

skal bestille det meste fra mpx.no og kabinettet fra netshop.

Noen som har noen meininger om denne dataen eller ville hatt noen forandringer?

Har tenkt å klokke prossesoren ein del...

 

 

Hilsen 2mas-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

oppsettet ser ok ut det.

 

dog så er det litt småtteri du kan endre på da...

 

jeg hadde selv valgt en annen psu, f.eks mist, en 3200+/3500+ cpu, og enten ultra-D eller sli-D. sli-DR koster for mye i forhold til at du kun får 4 extra s-ata kontakter (med mindre du har bruk for en stor bundle da). ja og så hadde jeg valgt en harddisk med 16mb cashe. som f.eks western digital.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

tja NCQ har du ikke bruk for i ett amd system spar litt penger og velg en vanelig...club 3d kort..tja...litt (L KJØP) stil over det kanskje..thermaltake Silent Boost K8.bra vifte!:)

tja ramen er vel bra ..men finnes bedere der ute til konkurangse dyktig pris...og ville tatt en større hdd muligens me nyere teknologi..?

lykke til :)

 

ser at det er blitt annbefalt maxtor hdd her de fungere oftest bra...men støyen på di er i følge HW.no sin test i vår/vinter de som bråker mest..og ved hyppig bruk kan ytelsen synke.... :hmm:

Endret av usæl-gesæl
Lenke til kommentar
ja ramen er vel bra ..men finnes bedere der ute til konkurangse dyktig pris...og ville tatt en større hdd muligens me nyere teknologi..?

Hvilken ram anbefaler du? og hvilken ny hdd teknologi snakke du om?

brukte vel litt store ord da jeg skrev? mente ganske enkelt det samme som i posten over meg en hdd me mer innstalert hurtigminne som gir en anelse bedre ytelse.feks

slik som denne hdd`n her fra western digital som jeg linker til her : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309535&cks=PRL

 

da det gjelder minne er jeg ingen ekspert selv bruker to helt vanelige crosair value s

i min egen.. derimot her på forumet ser jeg at patriot sjelden blir tatt med i de helt "HARDCORE GAMER " maskinene og mener at da må det være en grunn til det..

ta en titt på overklokking .no sine sider ikke så mange måneder siden de tok en test på noen brikker lagd for AMD system de gutta kan vel sakene sine?

ellers finnes det noen toppmodeller fra crosair og få på komplett de er meget bra..

:thumbup:

 

ikke alle trenger hardcore gamer maskin da... :p

Lenke til kommentar

ncq og s-ata 2 er unødvendig, det du derimot vil ha er 16mb cashe. og da får du uansett med de to foregående tinga så det gjør ikke så mye. jeg liker wd best selv.

 

når det gjelder minne, så er det vanskelig å finne 1gb brikker som både har bra timings, klokker bra og er billige. hadde du handla i forrige uke kunne du spandert på det en 2gb pakke fra ocz, som har veldig bra timings og sansynligvis klokker litt også. mene de er dyre til vanlig (2695,-)

 

gå for patriot du, er flere som anbefaler de når penger er viktig. alternativet er twinmos. de har også en god pris på 2gb pakker. det meste annet bilr for dyrt i forhold til spesifikasjoner.

 

du lurte på om den psuen du valgte var noe bra. jeg vet ærlig talt ikke, men misten er noe av det beste du kan få tak i om dagen. alternativet er ocz powerstream, men den er så mye dyrere. gå for misten og du vil ikke angre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...