JagWire Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Hei! De følgende spørsmålene kan virke helt bak mål på noen. Men ha meg unnskyldt, jeg er kun en alminnelig bilmekaniker med få kunnskaper om data. Etter å ha lest gjennom endel av postene på dette forumet, har jeg kommet frem til følgende komp.: * Intel Pentium 4 1.8 GHz Boxed PC400 (Northwood) * 2 * TwinMOS PC2100 DDR-DIMM 256MB CL2.5 PC266 * Asus P4S533 Hovedkort for S478/P-4, LAN SIS645DX Er dette ett oppsett som vil fungere sammen, og gi meg en hel del mer guffe enn min gamle duron 750? Så var det det med alle de forskjellige tallene. PC400, PC266 og P4S533. Hva i heiteste er alt det her for noe og hva er sammenhengen mellom de? Er det like greit å kjøpe ett Asus P4S333 kort? Må vel presisere at jeg ikke har tenkt å overklokke noe som helst! mvh. JagWire Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Hvis du ikke har tenkt til å overklokke noe som helst er nok AthlonXP et bedre kjøpt enn Pentium4 Jeg anbefaler at du kjøper en AthlonXP 1800+ (750kr) og et billig og bra KT333 hovedkort (ca. 1000 kr) DDR Ram'en du valgt er helt OK og kan også brukes sammen med dette oppsettet. Du vil spare mye penger og i få minst like rask PC hvis du går for det jeg har foreslått Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 enig .. du får mer ut av en AthlonXP enn en Pentium4 hvis du ikke skal overklokke .. ("det kan til og med super intel-fan-boyen sosohal bekrefte ") Lenke til kommentar
JagWire Skrevet 13. august 2002 Forfatter Del Skrevet 13. august 2002 Takker så mye for raske svar! Grunnen til at jeg valgte ett P4 system fremfor AMD var rett og slett råd fra kompiser av meg, som har litt mer snøring enn meg. Hovedgrunnene var vel stabilitet og varmeutvikling. Men hva vet vel jeg? :smile: Hadde det vært mulig å få noen tips om brukbare hovedkort til XP prosessoren? Billig og greit, uten verken lyd, lan eller raid? Lydkort har jeg, lan har jeg ikke bruk for og heller ikke raid. mvh. JagWire [ Denne Melding var redigert av: JagWire på 2002-08-13 20:52 ] Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 stabilitet er ikke et problem med AMD .. Lenger de fleste KT3 kort er bra Lenke til kommentar
Caveman Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 ikke vanmeutvikling heller. jeg kjører athlon xp 2000+ med taisol vifte på 48c på full load. det synter ikke jeg er gale i hvert fall. Lenke til kommentar
JagWire Skrevet 13. august 2002 Forfatter Del Skrevet 13. august 2002 Men du har kanskje ett par av de der kabinettviftene som står og går? Som sagt, så er jeg ingen "datamann" og gidder verken prøve meg på overklokking el. lignende. Vil bare ha en pc som yter litt mer en den jeg har per dags dato, og som jeg slipper å tukle med for å få stabil. Installering av bråkete vifter og denslags er hva jeg mener med tukling. :smile: mvh. JagWire Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Hør AMD propagandaen velter ut så fort enkelte individer ser en mulighet for det... Du burde stole mer på kameratene dine enn disse labanene her inne... Siden du bare er en enkel mekaniker og siden du skal mekke selv vil jeg anbefale at du kjøper P4, det er enklere å montere(sprø-kjerne->ikke nekt for det) og det er generelt mindre problemer med Intel chipsettene enn med AMD/VIA greiene! Kjøp ihvertfall 2GHz siden du ikke har tenkt å overklokke. Hvis du skal ha et 533 hovedkort vil jeg anbefale at du også kjøper en 533 CPU, den minste er så vidt jeg kan huske 2,26GHz til ca 2500kr. Et bra kjøp! Du vil ikke angre på å kjøpe litt dyrere Pentium4 iforhold til AMD! Lenke til kommentar
JagWire Skrevet 14. august 2002 Forfatter Del Skrevet 14. august 2002 Takk for alle svar som har blitt gitt meg i denne posten. Har forsåvidt ikke blitt spesielt klokere i henhold til verken de forskjellige sifrene som jeg nevnte eller valget mellom system. Må vel bare sette meg ned og vurdere hvor mye penger jeg vil legge i det. mvh. JagWire Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 ____________________________________________________ Spaz Hvis du ikke har tenkt til å overklokke noe som helst er nok AthlonXP et bedre kjøpt enn Pentium4 Jeg anbefaler at du kjøper en AthlonXP 1800+ (750kr) og et billig og bra KT333 hovedkort (ca. 1000 kr) DDR Ram'en du valgt er helt OK og kan også brukes sammen med dette oppsettet. Du vil spare mye penger og i få minst like rask PC hvis du går for det jeg har foreslått __________________________________________________ så absolut enig __________________________________________________ Kebab GUD du får mer ut av en AthlonXP enn en Pentium4 hvis du ikke skal overklokke .. ("det kan til og med super intel-fan-boyen sosohal bekrefte ") __________________________________________________ "super intel-fan-boyen sosohal" (hvem er det) :smile: Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Quote: Den 2002-08-14 18:04, LOZER skrev:____________________________________________________"super intel-fan-boyen sosohal" (hvem er det) :smile: Søk på nicket hans så finner du fort ut det! Lenke til kommentar
jonathan Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 velg asus p4s533, p4 18 nw boxed MEN helst ddr333 (pc2700) merke ram. Med den cpu kan du lett sette prosessoren til 2.4ghz (533 bus istendenfor 400) ddrxxx: xxx= bus *2 -> ddr333 har 166mhz bus pc400 og pc 533 er tilsvarende på cpu (p4) men med 4x bus. pc400 har 100mhz bus *4 Asus p4s533 logisk navn på hk p4 (CPU) s (SIS brikkesett) 533 (bus støtte 133 *4) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå