Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Montert Big Typhoon cpu kjøler, nå er maskinen død

Anbefalte innlegg

Jeg har en splitter ny PC (A64 3000+, 1024, 250SATA, 6600GT, Silentium T1 m/ 350w). Jeg syntes boxed kjøleren til prosessoren bråket litt for mye og bestilte Thermaltake Big Typhoon etter å ha lest gode anmeldelser av denne.

Jeg monterte den etter bruksanvisningen (jeg har et Gigabyte GA-K8NF-9 HK med plastbraketter på baksiden så jeg monterte først metallplaten som festeanordning bak i stedet for den orginale "kjøler holderen"). Skrudde så kjøleren fast så hardt jeg kunne med bare fingrene (brukte ikke verktøy).

Jeg startet den en gang for å se at alt gikk bra, alle viftene gikk på så jeg skrudde den av igjen etter noen sekunder.

Satt på igjen sidedøren i kabinettet og koblet til alle dingser (printer, mus, tastatur, skjerm osv). Men når jeg startet den igjen så fungerer den ikke!

Det kommer grønt lys på frontpanelet som indikerer at maskinen er på, alle viftene starter opp (kan ikke høre at harddisken spinner opp). Men det varer bare ca 1 sekund, så skrur maskinen seg av.

Hva kan det være?? Har jeg knust kjernen i prosessoren? Eller kan det være for dårlig kontakt med kjøler og cpu, slik at cpu'en er blitt for varm?

Setter veldig stor pris på hjelp nå, er desperat! Trenger maskinen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, er ikke helt sikker på hva som skjedde nå. Jeg løsnet litt på kjøleren og nå ser alt ut til å fungere. Phew! ;)

Kan jo nevne at den kjøleren (Big Typhoon) er helt fantastisk stille! Men festeanordningen på 939 sokkel er litt plagsom siden man må skru opp hovedkortet og montere saker og ting på baksiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...