Gå til innhold

En guide til bøtter og spann med gull


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Øhm.. er du lvl 10 og har 1 poeng i Affliction eller 60 og 41 poeng? Har du greens eller t3?

 

Tok en del felwood-satyrer her om dagen. CoA + Siphon på hver av dem, tok vel sånn ca. 10-15 om gangen. LT og DP en gang eller to etter 5-6 mobs er dottet opp. Drops var mageweave, demonic runes, litt grønt rask og plenty med corrupted shards (til ndb/tubers).

Lenke til kommentar
Øhm.. er du lvl 10 og har 1 poeng i Affliction eller 60 og 41 poeng? Har du greens eller t3?

 

Tok en del felwood-satyrer her om dagen. CoA + Siphon på hver av dem, tok vel sånn ca. 10-15 om gangen. LT og DP en gang eller to etter 5-6 mobs er dottet opp. Drops var mageweave, demonic runes, litt grønt rask og plenty med corrupted shards (til ndb/tubers).

7493457[/snapback]

Ooops, lvl 60 med ca 355 shadow damage :) 41/0/10

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bestemte meg å teste WoW igjenn etter 1,5 års opphold (abo er sagt opp igjenn). Kom meg opp til lvl 37 med en hunter, og endte opp med ett overskudd på 209G 98S :)

Lagde meg en liten prisliste underveis på det jeg solgte mest av, hadde skinning og mining så det meste går ut i fra hva jeg samlet inn der. Begynte ikke å skrive ned prisene før etter en god stund, så har ikke fått med "alt". Prisene er ikke noen fasit, men en pekepinne på hva man bør kunne forvente å ta i pris, alt er buyout priser. Dette er nok ikke så veldig nyttig for high levels.

 

Mining

Pr stk (1)

  • Bronze Bar: 4 - 10s
  • Iron Bar: 15 - 30s
  • Steel Bar: 25s (solgte lite av denne, så vet ikke om dette er høyt eller lavt).
  • Mithril Bar: 18 - 40s
  • Silver Bar: 17 - 60s
  • Gold Bar: 60s - 1G
  • True Silver Bar: 20s - 1G (ikke solgt, kun registret hva andre solgte for)

  • Rough Stone: 1,5 - 4s
  • Coarse Stone: 6 - 8s
  • Heavy Stone: 11 - 15s
  • Solid Stone: 4,5 - 22s (aldri solgt for så lite som 4,5 , men sett at andre har gjordt det)

Ikke solgt så mye av disse, så jeg vet ikke om prisene er høye eller lave

  • Star Ruby: 1G30s
  • Aquamarine: 85s
  • Citrine: 40 - 80s
  • Black Vitriol: 75s
  • Malachite: 30 - 40s
  • Lesser Moonstone: 30s
  • Tigerseye: 25s

Priser pr stack/ 20stk

Skinning

  • Light Leather: 10 - 20s
  • Medium Leather: 30 - 45s (har sett andre har prøvd solgt for mye høyere)
  • Heavy Leather: 90s - 1G10s
  • Div. Hide: 1 - 20s pr stk, var vanskelig å få solgt hide

Priser pr stack/ 20stk

Cloth

  • Wool Cloth: 85 - 90s (har sett lagt ut til 1G+)
  • Silk Cloth: 60 - 80s (som regel stor konkuranse på silk som presser prisene nedover, har sett mange som har lagt ut til 1G+)

Priser pr stk

En del plans, patterns etc som ikke er så lett å finne, eller alle vet om, kan ofte kjøpes fra en vendor og selges med fortjeneste på AH.

Diverse

  • Oily Blackmouth (fisk): 5s
  • Plans: Solid Iron Maul: Kjøp fra vendor 27s, solgt på AH for 50s
  • Pattern: Green Leather Armour: Vendor 20s, AH 35s
  • Pattern: Deviate Scale ?: Vendor 5s/15s, AH 8 - 30s (dette ble litt vanskelig å selge etter hvert)

Husk alltid å sett en buyout pris, tilbud og etterspørsel er alltid gjeldene og gjør at prisene svinger. Hvis du ser at noe på AH er lagt ut til en veldig billig penge, så kjøpe det opp og legg det ut igjenn for salg slik at det ser ut som at ting er dyrere enn det trenger å være/man presser prisen opp igjenn, jeg har hatt stort hell med denne strategien :)

Man ønsker alltid å selge så fort som mulig, så det er bedre å selge ting litt billigere slik at kjøper velger deg i stedet for noen andre. Hvis prisen er presset veldig langt ned så kan det være lønnsomt å vente til det blir mindre konkuranse.

 

Er veldig viktig å tenke på forbruk i forhold til hva du tjener, ikke tren alle skills bare fordi du kan, tren kun de du trenger. Skills koster en del. Ikke kjøp nytt utstyr fordi det er litt bedre, kjøp når du virkelig trenger noe nytt og det er mye/en god del bedre enn det du allerede har.

Har ikke lest hele tråden, men regner med at det meste allerede er nevt.

Endret av crowly
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...
ja jo sant det, trodde man klarte og skaffe mere gold av farming jeg, men gjør vist ikke det da:P

 

Med 10-12g på de fleste quests går det bra unna i outlands. Om du venter med en del quests (dvs lvler i instancer også), så er du gjerne oppe i en 20-23g pr quests som lvl 70.

På lvl 70 kan du f.eks. farme elementals også, både motes og primals gir god betaling. Deretter må du finne ut hva du skal bruke alt gullet på, de gir deg ikke 5 øre i den ekte banken din. :p

Lenke til kommentar
ja jo sant det, trodde man klarte og skaffe mere gold av farming jeg, men gjør vist ikke det da:P

 

Med 10-12g på de fleste quests går det bra unna i outlands. Om du venter med en del quests (dvs lvler i instancer også), så er du gjerne oppe i en 20-23g pr quests som lvl 70.

På lvl 70 kan du f.eks. farme elementals også, både motes og primals gir god betaling. Deretter må du finne ut hva du skal bruke alt gullet på, de gir deg ikke 5 øre i den ekte banken din. :p

 

Ja hva skal man egentlig med alt gullet etterhvert?

Vi har hatt en ganske lang pause i raidinga, så jeg har spart opp snart 15 000 på main hunteren min.

Med alle alts havner jeg på kanskje 20 000+ eller noe.

Er maks i proffessions, har epic flying. trenger ikke flere craftable items.

Er selv enchanter 375 så jeg ahr alle de enchants jeg vil ha.

En av altene mine er alch så der har jeg banken full av pots og flasks.

Selv om jeg ikke har noe å bruke penger på, er jeg ganske nøye med å ta med de daglige hvis jeg har tid til det.

 

Er det noen som vet om det vil være et pluss å ha mye gull på konto når wotlk kommer?

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om det vil være et pluss å ha mye gull på konto når wotlk kommer?

 

Mye gull på konto er det vel alltid greit å ha ;)

 

Etter min mening så er den enkleste og mest effektive måten å skaffe gull på Auctioneer. Dersom man har en viss peiling på markedet på serveren, samt konfigurerer Auctioneer litt, så er man garantert å tjene en god slump penger.

 

Selv kjøper jeg masse underpriset "trading goods" som cloth, leather, minerals, elementals, herbs osv, og selger disse til markedspris. Har ofte 500 - 1000 auksjoner ute samtidig, og tjener lett 200-500g pr. dag dersom jeg er litt aktiv og bruker BottomScanner. Selger både fulle stacks og enkelt items like godt. "Halvfulle" stacks derimot selger ofte dårligere.

Kommer alltid over masse grønne lvl 60-70 items til 2-5 gull som jeg disenchanter og selger også :)

 

Eneste ulempen jeg kan tenke på er at du må ha litt startkapital.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...