Gå til innhold

En guide til bøtter og spann med gull


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm, jeg må vel prøve denne fantastiske Autioneer-addon-en, da, selv om jeg bare har litt over 200 gull i startkapital.

7082891[/snapback]

 

Spør du meg så blir det rett og slett å gamble med pengene i disse pre bc tider hvor veldig mye synker i pris dag for dag. Er i alle fall slik på min server.

Lenke til kommentar
Hihi, litt sjarmerende med "When you start to accumulate a lot of items (I usually have over 100 items in AH at a given time)".

7082305[/snapback]

 

Dæven, nexus crystals gikk for en finfin pris på den servern din.

Disenchanta litt gear her om dagen og gleda meg til å selge nexus, men så ligger de til 20g pr stk :(

Lenke til kommentar

Holder meg stort sett til normal tradables slik som crafting mats, potions og slikt. Igår ettermiddag så drev jeg og solgte greater fire protection pots i en times tid bare for å holde oppe antallet på AH. Slitsomt å tjene penger gitt, men så ble det vel en 200g iløpetav en times tid....

Lenke til kommentar

akkurat nå så ligger jeg 1400G på pluss siden, startet med den metoden som war viste fram rett før høstferien og har akkurat nå items til en verdi av 2,5-3k på AH :)

 

psilocybe, ble litt nysgjerrig på hvor mye du har på AH :) fraps ftw

 

Edit: Hvilken server spiller du på? psilocybe ofc

Endret av Pedersen2005
Lenke til kommentar
akkurat nå så ligger jeg 1400G på pluss siden, startet med den metoden som war viste fram rett før høstferien og har akkurat nå items til en verdi av 2,5-3k på AH :)

7098709[/snapback]

Hvilken metode var det?

 

Tror jeg skal begynne å hamstre Leather snart, blir vel en del shammys som vil kjøpe seg gear for å levle mer smertefritt, hvertfall før lvl 40. Lage et par bank-chars og kjøpe opp alt som er av leather som kan være nyttig i noen uker fremover :p

Hva slags stats er best for shammys når de levler egentlig (lvl 1 - 40)?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Litt avhengig i hvor moden serveren er kan man tjene gode penger på <lvl20 greens og blues. Jeg tjente 6-700 g over kort tid da jeg var den eneste på Kazzak som tradet dette i stor skala. Etter hver har andre kommet til, så nå er det ikke særlig penger å tjene på det lenger.

 

Forbeholdet er vel at det er mange godt etablerte lvl 60 chars på serveren, som gjør at når folk starter alts, så sender de en god dose gold fra main til alt og bruker stadig AH for å equippe alts. opp til ~lvl 20 er det ikke instances for Alliance, så tilgangen på gode drops er ~random.

 

Jeg støvsugde AH for gode greens (..of the Bear/..of the Monkey/..of the Eagle/..of the Tiger) samt masse andre greens uten disse benevningene. Etter å ha spilt en char og 2 til 60 har man en god føling med hva som er OK stats for div klasser. Da jeg begynte lå disse vanligvis til salgs for ~10s. Søkte opp ved ok filtre i auctioneer og kjøpte opp alt som kostet under 30s og la de ut igjen med B.O. på 1-2 gull, kanskje høyere. Etter litt tid vet man hva som forsvinner fort, og hva som går tregere så da kan man justere prisen deretter. MassAuction gjorde det også lett å legge ut masse til samme pris. Hadde daglig en mail og to i posten fra en eller annen random som klaget på at jeg hadde tåplige priser, men resten av inboksen talte klart imot, full av gull.

 

Spesielt ringer var det gode penger i. OK ringer med 1-2 g B.O. kan lett selges for 7-8-9-10 gull når det ikke er andre OK rigner på markedet :)

Defias Leather settet gikk også unna som varmt hvetebrød, kanskje med unntak av beltet, så solgte alle delene for 5-10g en plass

 

Det hele tok meg ~10 mins per dag når jeg var godt i gang, med gode søkefiltre. Tømme inboksen, sjekke AH og støvsuge for gode greens til ok pris, leggeut mine auctions som ikke hadde solgt siden sist natt, tømme mailboks igjen, legge ut, evt rinse and repeat, alt etter hvor mange items du har ute. Vanligvis var det en godt over 100 i alle fall... hver dag ga 10-50 g alt etter hva som solgte. Spesielt i helgene er det gode penger å tjene.

 

Hele greia krever mye mindre kjennskap til AH enn spekulasjon i Epics etc, samt at man taper ikke så mye penger om man brenner inne med noe, men så kan man sikkert tjene like mye på å spekulere på 1 epic som man kan på flere uker med <lvl20 greens...

Lenke til kommentar
opp til ~lvl 20 er det ikke instances for Alliance, så tilgangen på gode drops er ~random.

7202163[/snapback]

Deadmines (a.k.a. VanCleef) da?

7202326[/snapback]

 

ja, derfor jeg skriver ~lvl 20. Nedre lvl er vel 17, ikke så langt fra ~20 :)

7202635[/snapback]

Gah, nedre lvl er rundt lvl 11 om man har venner, lvl 14 om man anstrenger seg :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...