AlekXP Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Hei. Jeg har merket att mobiler og slik som ofte selges fra bensinstasjoner ikke blir registert, eller lignende. Slik att man ikke finner dem i telefonkatalogen. Er det noen anen mulighet for å finne ut hvem som eier et spesefikt nr..? Og, hvilken teleoperatør har tallene 4762xxxx? Har prøvd å sendt melding TLF og på www.gulesider.no finner vi ikke nummeret Vil finne ut hvem som eier et nummer pga en jeg kjenner blir trakkasert, og vurderer saksmål... Vil bare se om jeg finner navnet til den som sender meldinger til han for å se om det kan løses uten saksmål.. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Er ikke et nummer registrert er det umulig å finne ut hvem som 'eier' det. Eneste er å spore det, noe som ikke er mulig for privatpersoner. Lenke til kommentar
AlekXP Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 Så må få eventuellt politiet til å søke det opp altså? Lenke til kommentar
Togo Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Hvis det er veldig alvorlig og foregår over lang tid er det bare å ta kontakt med politiet og be dem ta hånd om saken. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Og, hvilken teleoperatør har tallene 4762xxxx? Dette er vel også ganske vanskelig å si, da folk endrer operatør og samtidig beholder sitt gamle nummer - hele tida. Lenke til kommentar
AlekXP Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 Hmm, det er såpass ja.. Men takk for svar, Mr.Berg, Togo og Goophy Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Jeg har merket att mobiler og slik som ofte selges fra bensinstasjoner ikke blir registert, eller lignende. Slik att man ikke finner dem i telefonkatalogen. Denne praksisen er det slutt på Er det noen anen mulighet for å finne ut hvem som eier et spesefikt nr..?Og, hvilken teleoperatør har tallene 4762xxxx? Politiet trenger kun nr. i en eventuell anmeldelse. De tar det derfra. Uansett så bytter folk operatører, så det er ikke lengre sånn at en operatør har visse nummersegmenter. Uansett: fra 1. august mente jeg at alle nummere skal være registrert på et navn, hvis ikke ble de stengt? Lenke til kommentar
KrageV Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Alle mobiler skal i teorien nå være registrert på et navn eller bedrift. Politiet tar kontakt med aktuell operatør ved en anmeldelse... (hvis den da ikke blir henlagt ) Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Alle mobiler skal i teorien nå være registrert på et navn eller bedrift. Politiet tar kontakt med aktuell operatør ved en anmeldelse... (hvis den da ikke blir henlagt ) Riktig. De som ikke hadde registrert sine mobil tlf fikk beskjed fra sin operatør om å gjøre dette snarest,eller så ble nr stengt. Broren min fikk 24 timer på seg,han har netcom. Grunnen til dette er at kriminelle miljøer brukte ikke registrerte nummere til å kommunisere...eller det er det de sier da .. *paranoid* Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Hva om man går på innstillinger, fjerner "vise nr-id" og ringer? Hvis noen gjør dette og ringer, kan dette nr da spores opp? Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Ja. av privatpersoner selv, eller må politet innblandes? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 politiet. ikke privat personer Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Politiet må egentlig være innblandet. Meeen, har hørt rykter om at det er mulig å få kjøpt utstyr for å både spore og avlytte mobiltelefoner under disk for en dyr penge. Bare rykter though. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Politiet må egentlig være innblandet. Meeen, har hørt rykter om at det er mulig å få kjøpt utstyr for å både spore og avlytte mobiltelefoner under disk for en dyr penge. Bare rykter though. tviler jeg ikke ett sekund på... alt er mulig bare du har spenn og de riktige kontaktene... Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Politiet må egentlig være innblandet. Meeen, har hørt rykter om at det er mulig å få kjøpt utstyr for å både spore og avlytte mobiltelefoner under disk for en dyr penge. Bare rykter though. tviler jeg ikke ett sekund på... alt er mulig bare du har spenn og de riktige kontaktene... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå