Rave670 Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Makspris for WAP hos telenor er nå 10kr pr dag... Fikk en sms om det i ste...!! Lenke til kommentar
mpitof Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 (endret) Men fortsatt har Mobyson 8 kr/MB Så ikke gå for Telenor pga. WAP-pris! edit: Jupp, jeg har Mobyson selv, ja... Double edit: De nye prisene er: Maks kr 10,- per døgn når du surfer på Internett med mobilen (WAP) men det er fortsatt 20 kr/ pr. MB: DatatrafikkpriserKr pr. megabyte inkl. mva. ¹) ²) Alle abonnement 20,00 ¹) Fra 01.09.05 betaler du aldri mer enn kr 10,-/dag for å surfe på Internett med mobilen (WAP). Før du når denne prisen kan du lese ca. 50 internettsider på mobilen ²) Fra 01.09.05 betaler du aldri mer enn kr 50,-/dag når du bruker mobilen for å koble PC til Internett (Mobilt Bredbånd) Kilde: Telenor Mobil - Priser - GPRS, EDGE og UMTS Enda en edit: Det står som følger: For å være sikker på at du får denne prisen, gå til wap.telenormobil.no med mobilen og velg ”Mitt Abonnement”. Dersom mobilnummeret ditt kommer opp, har du riktig oppsett og vil få denne prisen. Hvis ikke må du bestille et nytt WAP-oppsett her (Er ikke helt sikker på om linken til WAP-oppsett fungerer, altså.) *den funka ikke * Det får vel holde med editer for i dag. Endret 14. september 2005 av mp93 Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Men fortsatt har Mobyson 8 kr/MB Så ikke gå for Telenor pga. WAP-pris! edit: Jupp, jeg har Mobyson selv, ja... Double edit: De nye prisene er: Maks kr 10,- per døgn når du surfer på Internett med mobilen (WAP) men det er fortsatt 20 kr/ pr. MB: DatatrafikkpriserKr pr. megabyte inkl. mva. ¹) ²) Alle abonnement 20,00 ¹) Fra 01.09.05 betaler du aldri mer enn kr 10,-/dag for å surfe på Internett med mobilen (WAP). Før du når denne prisen kan du lese ca. 50 internettsider på mobilen ²) Fra 01.09.05 betaler du aldri mer enn kr 50,-/dag når du bruker mobilen for å koble PC til Internett (Mobilt Bredbånd) Kilde: Telenor Mobil - Priser - GPRS, EDGE og UMTS Enda en edit: Det står som følger: For å være sikker på at du får denne prisen, gå til wap.telenormobil.no med mobilen og velg ”Mitt Abonnement”. Dersom mobilnummeret ditt kommer opp, har du riktig oppsett og vil få denne prisen. Hvis ikke må du bestille et nytt WAP-oppsett her (Er ikke helt sikker på om linken til WAP-oppsett fungerer, altså.) *den funka ikke * Det får vel holde med editer for i dag. Du vil aldri betale mer enn 10 kr pr.dag uansett om du wap'er 1mb eller 20mb.. så Mobyson sin 8 kr pr.mb vil være mer lønnsom frem til du har wap'et 1,25mb, da ville jeg definitivt heller hatt Telenor for å slippe å betale mer enn 10 kr.. Det koster ellers 20 kr pr.mb hos Telenor ved vanlig datatrafikk (eksempelvis bruk av Opera Mini/PC), frem til du når makstaket på 50 kr. pr.dag. Så når du har lastet ned 2,5mb med data vil du ikke betale for mer, mens du kan laste 6,25 mb hos Mobyson før du må betale en 50-lapp, men etter dette ville jeg igjen hatt Telenor fordi da ville det ikke kostet meg noe mer å surfe videre denne dagen! Lenke til kommentar
mpitof Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Men man surfer gjerne ikke for opptil 50 kroner daglig, vel? Finnes det virkelig folk som er så... "gærne"? Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Men man surfer gjerne ikke for opptil 50 kroner daglig, vel?Finnes det virkelig folk som er så... "gærne"? Hvis du f.eks. bruker mobilen din som modem for en bærbar pc og surfer på nettet så er 50-, brukt opp ganske så fort.. ta en tur innom et par nettaviser og du har lastet ned en god del megabyte med bilder, reklame og tekst.. Men å wap'e såpass mye skal det nok en del til for å klare, da wap-sider er en god del mindre enn vanlige http-sider! Dette er ikke noe problem hos Telenor nå som det aldri vil koste mer enn 10-, dagen.. Det er fint mulig å bruke opp 50-, ved surfing via Opera Mini, da det er ganske avhengighetsdannende etter hvert å ha hele nettet tilgjengelig når som helst og hvor som helst.. har reddet meg fra kjedsomhet mang en gang! Lenke til kommentar
Thomas J.L Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Noen som vet hvor mye det koster oss NetCom? Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Noen som vet hvor mye det koster oss NetCom? Vanlig pris er 20-, pr.mb! Men hvis du betaler 20-, pr.måned for dataMania så betaler du en makspris på all surfing via mobilen på 25-, kr.døgnet.. Lenke til kommentar
whom Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 litt OT: Si at en har k700i. med GPRS "nivå 10" altså ca 56k modem hastighet. Kan en altså koble den til en PC, hvordan? Og da ved å surfe på bærbar vi mobil, så vil en aldri måtte betale mer enn 10,- pr. dag? Isåfall kan det være ganske greit. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 litt OT: Si at en har k700i. med GPRS "nivå 10" altså ca 56k modem hastighet. Kan en altså koble den til en PC, hvordan? Og da ved å surfe på bærbar vi mobil, så vil en aldri måtte betale mer enn 10,- pr. dag? Isåfall kan det være ganske greit. Du kan koble en K700i til en bærbar pc og surfe, for å gjøre dette se etter oppsett på din operatør sin hjemmeside.. Og dette vil ikke koste 10-, dagen hos Telenor, da det ikke er wapping du gjør via en bærbar. Du vil ende opp med å måtte betale opptil 50-, dagen, da dette er maksimal pris Telenor har på datatrafikk via gprs. Med Netcom sin dataMania vil det samme komme på maksimalt 25-, dagen ved surfing på bærbar pc! Lenke til kommentar
mpitof Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Hvordan registerer Telenor om man bruker Bærbar PC eller vanlig WAP når man surfer? Lenke til kommentar
PureTamil Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Hvordan registerer Telenor om man bruker Bærbar PC eller vanlig WAP når man surfer? Det undrer jeg meg også på Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Hvordan registerer Telenor om man bruker Bærbar PC eller vanlig WAP når man surfer? Ganske enkelt ved at wap bruker et helt annet tilkoblingspunkt hos Telenor, de kan skille trafikken etter hvilket innhold som lastes ned på denne måten. Bruker du internett via mobilen på bærbar pc så er må datatrafikken gå gjennom andre servere og tilkoblingspunkt hos Telenor, ergo det vil koste mer enn 10 kr! Hvorfor tror dere det er egne oppsett for wap, mms og internett hos de forskjellige operatørene? Lenke til kommentar
mpitof Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Jeg har bare ett oppsett for internett med Mobyson... Og jeg kan bruke både vanlig WAP og Opera Mini med dette oppsettet... Men det er Mobyson da, som ikke har slike tilbud... Men så vidt jeg vet, har ikke NetCom eller Telenor heller mere enn ett enkelt oppsett for WAP, som man bruker til BÅDE Opera Mini og vanlig, innebygd. Skjønte ikke helt forklaringen din, escobar... Mulig jeg er dum, men... Lenke til kommentar
Candyluv Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Hvis du går på f.eks. www.netcom.no/ota og ser på SE K700i, så har du flere oppsett for denne. MMS og WAP, som er de mest "vanlige" oppsettene samt Internett og E-post. Internett-oppsettet brukes når du skal bruke telefonen som modem for bærbar pc. Hvis du sammenligner de manuelle oppsettene, så ser du at ved WAP kobler du opp via wap.netcom.no mens ved Internett kobler du opp via internet.netcom.no Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Dette gjelder vel kun WAP - med andre ord, du skal være ganske offensiv dersom du laster ned mer enn én MB daglig, siden innholdet er tilpasset mobiltelefon. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Jeg har bare ett oppsett for internett med Mobyson... Og jeg kan bruke både vanlig WAP og Opera Mini med dette oppsettet... Men det er Mobyson da, som ikke har slike tilbud... Men så vidt jeg vet, har ikke NetCom eller Telenor heller mere enn ett enkelt oppsett for WAP, som man bruker til BÅDE Opera Mini og vanlig, innebygd. Skjønte ikke helt forklaringen din, escobar... Mulig jeg er dum, men... Du er ikke nok ikke dum, men derimot surfer du gjennom et Netcom-oppsett hos Mobyson som er koblet opp mot internet.netcom.no, som vil fungere både på wap og Opera Mini! Opera Mini vil ikke fungere såvidt jeg vet hvis du prøver å bruke det gjennom oppsettet som bruker wap.netcom.no, for da vil kun wap fungere.. Hadde du hatt Telenor nå og surfet gjennom samme type oppsett ville du ikke fått 10kr tilbudet deres, da dette ville vært et rent dataoppsett som også fungerer for wap. Det er derfor Telenor ber deg om å gå inn på en egen link på wap-siden sin, for nettopp å sjekke at du bruker riktig oppsett.. Lenke til kommentar
mpitof Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Tror jeg skjønte det litt bedre nå! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå