marius90 Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 hei, nå er jeg ille sånn nervøs om min nye surround reciver har gått istykker, det er en denon surround reciver, jeg satt å hørte på musikk fra pc'n men plutselig ble alt stille, så kom det en gnist opp fra reciveren og jeg nappet ut kontakten og nå tør jeg ikke slå den på igjenn, så hva burde jeg gjøre? sende den inn til reperasjon eller? trenger serrøst hjelp her! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Medmindre du har veldig god greie på elektronikk så har du vel lite valg. Hvis du har sett en gnist så er det klart det er en alvorlig feil, og du har ingen mulighet for å fikse det selv. Lenke til kommentar
vitamin2 Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Min teori er: Er den helt dø - enkel feil å fikse (on/off syndrom) - enkel feilsøking Er den delvis dø - vanskelig å finne feilen - lang feilsøking :!: Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 2105? Btw, flyttes fra Annet om hardware til Audio. Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 (endret) 2105? Btw, flyttes fra Annet om hardware til Audio. ja 2105, men jeg prøvde å starte den opp på nytt igjen, men maskinen har satt seg i en slags sikkerhets modus så den bare skrur seg av igjenn for å hindre mer skade, men dettte er jo en garantisak så jeg går opp med den til butikken i morgen. jeg har på følselsen at den kan ha blittt ødelagt pga datramaskinen, kanskje den sendte ett for sterkt signal elns som ikke forsterkeren taklet. så når jeg får den igjenn frea repperasjon, burde jeg da fortsette å ha den koplet i datamaskinen via spdif utgangen på lydkortet og inn i coax på sterkeren, ller burde jeg bruke reciveren på normal måte koplet til en standar dvd spiller? btw: takk for at du flyttet den og ikke stengte den Endret 14. september 2005 av marius90 Lenke til kommentar
TheRekster Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 2105? Btw, flyttes fra Annet om hardware til Audio. ja 2105, men jeg prøvde å starte den opp på nytt igjen, men maskinen har satt seg i en slags sikkerhets modus så den bare skrur seg av igjenn for å hindre mer skade, men dettte er jo en garantisak så jeg går opp med den til butikken i morgen. jeg har på følselsen at den kan ha blittt ødelagt pga datramaskinen, kanskje den sendte ett for sterkt signal elns som ikke forsterkeren taklet. så når jeg får den igjenn frea repperasjon, burde jeg da fortsette å ha den koplet i datamaskinen via spdif utgangen på lydkortet og inn i coax på sterkeren, ller burde jeg bruke reciveren på normal måte koplet til en standar dvd spiller? btw: takk for at du flyttet den og ikke stengte den Tviler på at det har noe med tilkobling fra pc å gjøre.. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Hvilke høyttalere brukte du når dette skjedde? Har du spilte du høyt? Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 (endret) Hvilke høyttalere brukte du når dette skjedde?Har du spilte du høyt? jeg har spilt mye høyere før, jeg spilte ikke høyt nå, jeg brukte ett komplett høyttaler sett fra jamo. og en uscarvor subb. men den gnisten kom akkurat når forsterkeren gikk igjennom tilkoplingene når den kom til coaxial så gnistret det til. onkelen min har brukt forsterkeren lenge på vanlig tilkopling (dvd spiller) og da har alt funket, men etter at jeg ahr hatt den på pc'n ca 2 uker så gnistret det til. en ting til det kan være at ejg har brukt en dårlig kabel, jeg har jo ikke brukt en ordentlig kabel jeg har brukt en slik med minijack i den ene enden og en rød og hvit kabel ting i den andre enden, og den er jo ikke ment til å åverføre slike signaler da? Endret 15. september 2005 av marius90 Lenke til kommentar
Kim64 Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Hvilke høyttalere brukte du når dette skjedde?Har du spilte du høyt? jeg har spilt mye høyere før, jeg spilte ikke høyt nå, jeg brukte ett komplett høyttaler sett fra jamo. og en uscarvor subb. men den gnisten kom akkurat når forsterkeren gikk igjennom tilkoplingene når den kom til coaxial så gnistret det til. onkelen min har brukt forsterkeren lenge på vanlig tilkopling (dvd spiller) og da har alt funket, men etter at jeg ahr hatt den på pc'n ca 2 uker så gnistret det til. en ting til det kan være at ejg har brukt en dårlig kabel, jeg har jo ikke brukt en ordentlig kabel jeg har brukt en slik med minijack i den ene enden og en rød og hvit kabel ting i den andre enden, og den er jo ikke ment til å åverføre slike signaler da? er det garanti sak ved overspenning da? Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 Hvilke høyttalere brukte du når dette skjedde?Har du spilte du høyt? jeg har spilt mye høyere før, jeg spilte ikke høyt nå, jeg brukte ett komplett høyttaler sett fra jamo. og en uscarvor subb. men den gnisten kom akkurat når forsterkeren gikk igjennom tilkoplingene når den kom til coaxial så gnistret det til. onkelen min har brukt forsterkeren lenge på vanlig tilkopling (dvd spiller) og da har alt funket, men etter at jeg ahr hatt den på pc'n ca 2 uker så gnistret det til. en ting til det kan være at ejg har brukt en dårlig kabel, jeg har jo ikke brukt en ordentlig kabel jeg har brukt en slik med minijack i den ene enden og en rød og hvit kabel ting i den andre enden, og den er jo ikke ment til å åverføre slike signaler da? er det garanti sak ved overspenning da? jeg vet jo ikke om det er overspenning? men jeg går uansett inn med den senere så får jeg se Lenke til kommentar
TheRekster Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 en ting til det kan være at ejg har brukt en dårlig kabel, jeg har jo ikke brukt en ordentlig kabel jeg har brukt en slik med minijack i den ene enden og en rød og hvit kabel ting i den andre enden, og den er jo ikke ment til å åverføre slike signaler da? Jo det er det.. Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 (endret) slettet inlegg Endret 15. september 2005 av marius90 Lenke til kommentar
Dagon Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Det samme skjedde meg og. Med samme forsterker. Spilte ganske hardt tror jeg, men jeg leverte den inn til hifiklubben der jeg kjøpte den, så reparerte de gratis. Nå funker alt tilsynelatende bra. Om du har store høytalere, tror jeg du må passe deg for å spille for høyt, den Denonen er ikke av de mest strømsterke forsterkerne der ute. Mer kan man vel ikke forvente til prisen heller Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 jeg har jo spilt ganske hart før da, men ejg har små høyttalere så det skal jo ikke gjøre noe. men en ting jeg osgså tror det kan komme av er at jeg har volumet på lydkortet på maks, så ejg trenger ikke skru så mye opp på forsterkeren kan det ha noe med saken å gjøre? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 ja 2105 Jeg mener å ha lest om slike problemer med denne før, ta en titt på denne tråden og se om du finner ut noe. Lykke til! Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 (endret) ok da høres det ut som det er ett vanlig problem med disse? Endret 16. september 2005 av marius90 Lenke til kommentar
Dagon Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 ok da høres det ut som det er ett vanlig problem med disse? Desverre virker det slik. Har du levert inn din til reperasjon eller? Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 ok da høres det ut som det er ett vanlig problem med disse? Desverre virker det slik. Har du levert inn din til reperasjon eller? skal gjøre det nå snart, men vet du hvor lang tid en slik reperasjon tar? Lenke til kommentar
Dagon Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Til meg tok det nesten 4 uker. Pga at verkstedet måtte bestille noe deler. Går nok kjappere om reservedelene er på lager. Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 (endret) da har jeg levert den inn, de sa at hvis de hadde delene så skulle jeg få den neste uke, hvis ikke så fikk jeg den kanskje i løpet av 2 uker. men hva skal jeg gjøre om problemet skjer igjen etter kort stund? orker ikke enda en reperasjon, for jeg leste på avforum.no at dette var en feil som har skjedd altfor ofte jeg kjøpte den av onkelen min som har brukt den problemfritt i 1år men når jeg kjøper den så tar den kvelden, typisk, men så spilelr jeg mye høyere enn det han gjorde da, men jeg har jo 2års garanti igjen da. Endret 1. oktober 2005 av marius90 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå