Gå til innhold

Nytt 7800GT viser seg å være brukt. Edit:løst


Anbefalte innlegg

Jeg fikk i dag levert et splitter nytt 7800GT, trodde jeg. For når jeg åpnet pakken viser det seg at her har saker og ting blitt brukt før; ting ligger "kastet" hulter til bulter så en del av innpakningen må mangle, i tillegg er cdene i bundelen åpnet og noe av bundelen mangler faktisk.

Jeg har sendt en mail til webshoppen det gjelder, og venter på svar fra de. Forløpig ser jeg ikke noe poeng i å skulle kjefte public på denne butikken, jeg har bare hatt positive erfaringer med de før, og, det skulle vært idiotisk å forsøke seg på å rakke ned de før de har fått sagt sitt.

 

Det jeg lurer på er hva som kunne vært rimelig å forvente for meg, om jeg går med på å beholde varen slik den? Jeg burde vel ha krav på noe?

 

For, jeg vil nyte det dette kortet gir meg , og jeg ser mørkt på å sende det fra meg uansett. Dessuten har jeg allerede solgt mitt gamle grafikk-kort osv via bruktmarkedet her, og jeg håper å ikke bli karakterisert som en drittsekk-selger som drøyer med å sende varer som penger er mottatt for.

 

:hmm:

Endret av Skarphedin Olsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du skal jo selvfølgelig ha det du betalte for. Har selger sagt at de tingene ikke ligger der, eller det er andre ting i "avtalen" som skulle tilsi det så må det vurderes. Uansett er utgangspunktet at du skal ha det du har bestilt og betalt for.

Han bestilte jo fra en webshop da.

Det er jo et selvfølge av varen skal være ny da, med mindre han har bestilt demovare.

Lenke til kommentar
du skal jo selvfølgelig ha det du betalte for. Har selger sagt at de tingene ikke ligger der, eller det er andre ting i "avtalen" som skulle tilsi det så må det vurderes. Uansett er utgangspunktet at du skal ha det du har bestilt og betalt for.

Han bestilte jo fra en webshop da.

Det er jo et selvfølge av varen skal være ny da, med mindre han har bestilt demovare.

for alt jeg vet kan han ha ringt inn og ordnet det over telefon.

Lenke til kommentar
du skal jo selvfølgelig ha det du betalte for. Har selger sagt at de tingene ikke ligger der, eller det er andre ting i "avtalen" som skulle tilsi det så må det vurderes. Uansett er utgangspunktet at du skal ha det du har bestilt og betalt for.

Han bestilte jo fra en webshop da.

Det er jo et selvfølge av varen skal være ny da, med mindre han har bestilt demovare.

for alt jeg vet kan han ha ringt inn og ordnet det over telefon.

Og forskjellen er da ?

Ingenting, varen skal fortsatt være ny.

(med mindre det er demovare, som jeg nevnte)

Lenke til kommentar

Kjøpte kortet som nytt, og gjorde ingenting spesiell avtale utover at det var på tilbud. Det som manglet var div. bonus programvare som skulle følge med, p-dvd osv. Men alt som var med var dog åpnet og brukt.

Dette er jo ingen krise for meg (vel, litt kanskje), men det er prinsippet på en måte, kjøper man noe nytt så vil man ha noe nytt. Og jeg fortrekker å ordne det på "kammerset" framfor å skulle irritere meg over at jeg ikke har et kort en uke eller så.

Så får jeg tilbud om avslag eller noe annet morsomt, tror jeg nok at jeg tar til takke med det.

For hvis ikke ender jeg jo selv opp som tosk - siden jeg alt har mottatt penger for mitt gamle hw, som nå en dude i bergen sitter og venter på...

 

Og det skal jo understrekes at jeg ikke har hørt noe fra de enda, kan jo hende dette løser seg lett som bare det. Er istand til å gi litt slack selv som kunde, ting har en tendens til å bli så mye hyggeligere da :)

Lenke til kommentar

Den anti-statiske posen mitt kort lå i hadde ikke noen slik sticker som er avbildet her i det hele tatt, men bare vanlig tape; kan det hende at kortene sendes ut med det?

 

Forøvrig har jeg oppdaget at jeg har tabbet meg ut, en del av bundelen manglet likevel ikke. Jeg blinkset :blush: Akk, disse små grå; men det forandrer jo tross alt ikke på at ting var åpnet og tydeligvis brukt/testet ut fra før, og at ting lå "slengt" inne i pakka, så jeg føler det er nesten det samme fra eller til egentlig.

 

Men nå har jeg forøvrig noen problemer med at systemet mitt henger seg. Jeg håper dette gjelder drivere, bios eller lignende.

Lenke til kommentar

Hadde samme "problem" med netshop en gang. Eneste alternativet var da å returnere kortet og få nytt eller refundering. Prisavslag var det ikke snakk om en gang.

 

Nei jeg returnerte ikke kortet da maskinen jeg holdt på å bygge (til en kompis) måtte ha over en uke på nytt kort....

 

Ellers har jeg ikke hatt noen slike problemer før.

Lenke til kommentar

Sier du det OC-Freak? Høres ikke betryggende ut. Kanskje det er litt for mange ansatte i disse webshoppene som har gleden av å "teste" ut litt av hvert eller noe? Ikke det at jeg forventer meg det helt store av denne webshoppen - varen var allerede på tilbud, men et slags tegn på repekt og kundestøtte regner jeg nesten med; de har vist en unmatched kjempeservice tidligere. Og kortet ser iallefall nå ut til å funke tilfredstillende, etter at jeg kviknet noe mer til og fikk orden på installeringen av driverne... :roll:

Lenke til kommentar

Hei!

 

Dette er en av tingene med at folk driver og sender tilbake på angrefrist. man kan ikke regne med at butikken skal selge alle angrefristvarer som demo - med tap.

 

Selvfølgelig er det synd å få et "brukt" nytt kort, men syns faktisk at man skal begynne å ha litt mer sympati med nettbutikkene på dette området. Syns naturligvis at butikken må ta seg litt tid til å gå igjennom og pakke kortet skikkelig pent da. Det er jo tross alt ikke mye som skal til for at det ser nesten nytt ut igjen.

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Er dette å ta sånn på vei da? Kortet er jo like fint og alt fulgte med. Det er vel et åpent spørsmål om du har noen rettigheter etter forbrukerkjøpsloven, det gjelder tross alt et elektronisk produkt som ikke slites om det er benyttet en gang. Det hadde nok stilt seg annerledes om dette var en nesehårsfjerner eller noe slikt :-)

 

Og selv om du har bestilt noe nytt, må du tåle at det har vært ute av pakken. Den "nye" bilen min hadde 32km på klokka da jeg kjøpte den, men slikt må man jo regne med.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Dette er en av tingene med at folk driver og sender tilbake på angrefrist. man kan ikke regne med at butikken skal selge alle angrefristvarer som demo - med tap.

 

Selvfølgelig er det synd å få et "brukt" nytt kort, men syns faktisk at man skal begynne å ha litt mer sympati med nettbutikkene på dette området. Syns naturligvis at butikken må ta seg litt tid til å gå igjennom og pakke kortet skikkelig pent da. Det er jo tross alt ikke mye som skal til for at det ser nesten nytt ut igjen.

 

:)

Vel...

 

Jeg vil heller betale litt mer og være garantert å få en 100% ny og ubrukt vare.

 

Da vet man ihvertfall (håper jeg) at ingen har vassa rundt med kortet i et miljø uten antistatisk beskyttelse og lignende - noe som jeg er redd er tilfellet for mesteparten av hardware som settes sammen på hobbybasis og så kanskje returneres på angrefrist. Dessuten er det alltid en risiko for at hardwaren har blitt kjørt på hastigheter over standard (overklokket).

 

Jeg vil ikke ha en del som har vært overklokket alt - overklokkinga skal jeg selv gjøre - om jeg vil. Nei, jeg returnerer ikke selv hardware som har vært overklokket (til dags dato har jeg ikke brukt angrefrist i det hele tatt).

 

Er kortet derimot åpnet og brukt på verkstedet hos levarendøren med fullgod antistatisk beskyttelse - og garanti for at kortet ikke er overklokket osv er jeg derimot enig med deg - men er redd det sjelden er tilfellet.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

LØST:

 

Kortet viste seg å leve opp til mine forventinger selv om det (kunne) være brukt. Jeg var likevel hard og sto på mine krav om kompensasjon; rett får være rett! Sendte en real knyttneve i for av en mail til denne webshoppen, og det endte med at jeg fikk det jeg ville: 1 stk. lionsjokolade sendt per post :D Gadd ikke stresse da alt funket og jeg har garanti som på en ny vare.

Webshoppen som ydmykt støk meg etter hårene og etterkom mine krav var naturligvis

Netshop! Et sted jeg garantert kommer til å handle på igjen senere.

Lenke til kommentar
LØST:

 

Kortet viste seg å leve opp til mine forventinger selv om det (kunne) være brukt. Jeg var likevel hard og sto på mine krav om kompensasjon; rett får være rett! Sendte en real knyttneve i for av en mail til denne webshoppen, og det endte med at jeg fikk det jeg ville: 1 stk. lionsjokolade sendt per post :D Gadd ikke stresse da alt funket og jeg har garanti som på en ny vare.

Webshoppen som ydmykt støk meg etter hårene og etterkom mine krav var naturligvis

Netshop! Et sted jeg garantert kommer til å handle på igjen senere.

Dette må være den morsomste "løst"-posten jeg har lest. Alt som skulle til var en sjokolade?!?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...