Skarphedin Olsen Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 (endret) Jeg fikk i dag levert et splitter nytt 7800GT, trodde jeg. For når jeg åpnet pakken viser det seg at her har saker og ting blitt brukt før; ting ligger "kastet" hulter til bulter så en del av innpakningen må mangle, i tillegg er cdene i bundelen åpnet og noe av bundelen mangler faktisk. Jeg har sendt en mail til webshoppen det gjelder, og venter på svar fra de. Forløpig ser jeg ikke noe poeng i å skulle kjefte public på denne butikken, jeg har bare hatt positive erfaringer med de før, og, det skulle vært idiotisk å forsøke seg på å rakke ned de før de har fått sagt sitt. Det jeg lurer på er hva som kunne vært rimelig å forvente for meg, om jeg går med på å beholde varen slik den? Jeg burde vel ha krav på noe? For, jeg vil nyte det dette kortet gir meg nå, og jeg ser mørkt på å sende det fra meg uansett. Dessuten har jeg allerede solgt mitt gamle grafikk-kort osv via bruktmarkedet her, og jeg håper å ikke bli karakterisert som en drittsekk-selger som drøyer med å sende varer som penger er mottatt for. Endret 15. september 2005 av Skarphedin Olsen Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 du skal jo selvfølgelig ha det du betalte for. Har selger sagt at de tingene ikke ligger der, eller det er andre ting i "avtalen" som skulle tilsi det så må det vurderes. Uansett er utgangspunktet at du skal ha det du har bestilt og betalt for. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Hvilket 7800GT er det? Hva er det som mangler i bundelen? Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 (endret) I dette tilfelle kan du kreve om prisavslag eller retunere kortet tilbake å be dem sende et nytt skjermkort. Endret 14. september 2005 av samye83 Lenke til kommentar
Kvammis Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 du skal jo selvfølgelig ha det du betalte for. Har selger sagt at de tingene ikke ligger der, eller det er andre ting i "avtalen" som skulle tilsi det så må det vurderes. Uansett er utgangspunktet at du skal ha det du har bestilt og betalt for. Han bestilte jo fra en webshop da. Det er jo et selvfølge av varen skal være ny da, med mindre han har bestilt demovare. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 du skal jo selvfølgelig ha det du betalte for. Har selger sagt at de tingene ikke ligger der, eller det er andre ting i "avtalen" som skulle tilsi det så må det vurderes. Uansett er utgangspunktet at du skal ha det du har bestilt og betalt for. Han bestilte jo fra en webshop da. Det er jo et selvfølge av varen skal være ny da, med mindre han har bestilt demovare. for alt jeg vet kan han ha ringt inn og ordnet det over telefon. Lenke til kommentar
Kvammis Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 du skal jo selvfølgelig ha det du betalte for. Har selger sagt at de tingene ikke ligger der, eller det er andre ting i "avtalen" som skulle tilsi det så må det vurderes. Uansett er utgangspunktet at du skal ha det du har bestilt og betalt for. Han bestilte jo fra en webshop da. Det er jo et selvfølge av varen skal være ny da, med mindre han har bestilt demovare. for alt jeg vet kan han ha ringt inn og ordnet det over telefon. Og forskjellen er da ? Ingenting, varen skal fortsatt være ny. (med mindre det er demovare, som jeg nevnte) Lenke til kommentar
Skarphedin Olsen Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 Kjøpte kortet som nytt, og gjorde ingenting spesiell avtale utover at det var på tilbud. Det som manglet var div. bonus programvare som skulle følge med, p-dvd osv. Men alt som var med var dog åpnet og brukt. Dette er jo ingen krise for meg (vel, litt kanskje), men det er prinsippet på en måte, kjøper man noe nytt så vil man ha noe nytt. Og jeg fortrekker å ordne det på "kammerset" framfor å skulle irritere meg over at jeg ikke har et kort en uke eller så. Så får jeg tilbud om avslag eller noe annet morsomt, tror jeg nok at jeg tar til takke med det. For hvis ikke ender jeg jo selv opp som tosk - siden jeg alt har mottatt penger for mitt gamle hw, som nå en dude i bergen sitter og venter på... Og det skal jo understrekes at jeg ikke har hørt noe fra de enda, kan jo hende dette løser seg lett som bare det. Er istand til å gi litt slack selv som kunde, ting har en tendens til å bli så mye hyggeligere da Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Er helt sikkert bare en feilsend vare, muligens en demo så avslag bør du kunna kreve etter min mening. Du bør nok forsikre deg at alt funker og garantien gjelder fullt ut.... Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 (endret) Syntes det var litt rart med mitt kort så eg tok et bilde før eg opna pakken se her Brydde meg ikkje om det, ingenting anna pakken tyder på at det er brukt. Edit: Har eit Point Of View 7800GT... Endret 14. september 2005 av jon-t Lenke til kommentar
joa1234 Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Letteste vil være å kontakte nettbutikken du kjøpte det kortet hos. Forklare hva som har skjedd. Så skal det nok ordne seg. Lenke til kommentar
Skarphedin Olsen Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 Den anti-statiske posen mitt kort lå i hadde ikke noen slik sticker som er avbildet her i det hele tatt, men bare vanlig tape; kan det hende at kortene sendes ut med det? Forøvrig har jeg oppdaget at jeg har tabbet meg ut, en del av bundelen manglet likevel ikke. Jeg blinkset Akk, disse små grå; men det forandrer jo tross alt ikke på at ting var åpnet og tydeligvis brukt/testet ut fra før, og at ting lå "slengt" inne i pakka, så jeg føler det er nesten det samme fra eller til egentlig. Men nå har jeg forøvrig noen problemer med at systemet mitt henger seg. Jeg håper dette gjelder drivere, bios eller lignende. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Hadde samme "problem" med netshop en gang. Eneste alternativet var da å returnere kortet og få nytt eller refundering. Prisavslag var det ikke snakk om en gang. Nei jeg returnerte ikke kortet da maskinen jeg holdt på å bygge (til en kompis) måtte ha over en uke på nytt kort.... Ellers har jeg ikke hatt noen slike problemer før. Lenke til kommentar
Skarphedin Olsen Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 Sier du det OC-Freak? Høres ikke betryggende ut. Kanskje det er litt for mange ansatte i disse webshoppene som har gleden av å "teste" ut litt av hvert eller noe? Ikke det at jeg forventer meg det helt store av denne webshoppen - varen var allerede på tilbud, men et slags tegn på repekt og kundestøtte regner jeg nesten med; de har vist en unmatched kjempeservice tidligere. Og kortet ser iallefall nå ut til å funke tilfredstillende, etter at jeg kviknet noe mer til og fikk orden på installeringen av driverne... Lenke til kommentar
kristianha Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Hei! Dette er en av tingene med at folk driver og sender tilbake på angrefrist. man kan ikke regne med at butikken skal selge alle angrefristvarer som demo - med tap. Selvfølgelig er det synd å få et "brukt" nytt kort, men syns faktisk at man skal begynne å ha litt mer sympati med nettbutikkene på dette området. Syns naturligvis at butikken må ta seg litt tid til å gå igjennom og pakke kortet skikkelig pent da. Det er jo tross alt ikke mye som skal til for at det ser nesten nytt ut igjen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Er dette å ta sånn på vei da? Kortet er jo like fint og alt fulgte med. Det er vel et åpent spørsmål om du har noen rettigheter etter forbrukerkjøpsloven, det gjelder tross alt et elektronisk produkt som ikke slites om det er benyttet en gang. Det hadde nok stilt seg annerledes om dette var en nesehårsfjerner eller noe slikt :-) Og selv om du har bestilt noe nytt, må du tåle at det har vært ute av pakken. Den "nye" bilen min hadde 32km på klokka da jeg kjøpte den, men slikt må man jo regne med. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 (endret) Hei! Dette er en av tingene med at folk driver og sender tilbake på angrefrist. man kan ikke regne med at butikken skal selge alle angrefristvarer som demo - med tap. Selvfølgelig er det synd å få et "brukt" nytt kort, men syns faktisk at man skal begynne å ha litt mer sympati med nettbutikkene på dette området. Syns naturligvis at butikken må ta seg litt tid til å gå igjennom og pakke kortet skikkelig pent da. Det er jo tross alt ikke mye som skal til for at det ser nesten nytt ut igjen. Vel... Jeg vil heller betale litt mer og være garantert å få en 100% ny og ubrukt vare. Da vet man ihvertfall (håper jeg) at ingen har vassa rundt med kortet i et miljø uten antistatisk beskyttelse og lignende - noe som jeg er redd er tilfellet for mesteparten av hardware som settes sammen på hobbybasis og så kanskje returneres på angrefrist. Dessuten er det alltid en risiko for at hardwaren har blitt kjørt på hastigheter over standard (overklokket). Jeg vil ikke ha en del som har vært overklokket alt - overklokkinga skal jeg selv gjøre - om jeg vil. Nei, jeg returnerer ikke selv hardware som har vært overklokket (til dags dato har jeg ikke brukt angrefrist i det hele tatt). Er kortet derimot åpnet og brukt på verkstedet hos levarendøren med fullgod antistatisk beskyttelse - og garanti for at kortet ikke er overklokket osv er jeg derimot enig med deg - men er redd det sjelden er tilfellet. Endret 15. september 2005 av OC-Freak Lenke til kommentar
Skarphedin Olsen Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 LØST: Kortet viste seg å leve opp til mine forventinger selv om det (kunne) være brukt. Jeg var likevel hard og sto på mine krav om kompensasjon; rett får være rett! Sendte en real knyttneve i for av en mail til denne webshoppen, og det endte med at jeg fikk det jeg ville: 1 stk. lionsjokolade sendt per post Gadd ikke stresse da alt funket og jeg har garanti som på en ny vare. Webshoppen som ydmykt støk meg etter hårene og etterkom mine krav var naturligvis Netshop! Et sted jeg garantert kommer til å handle på igjen senere. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 LØST: Kortet viste seg å leve opp til mine forventinger selv om det (kunne) være brukt. Jeg var likevel hard og sto på mine krav om kompensasjon; rett får være rett! Sendte en real knyttneve i for av en mail til denne webshoppen, og det endte med at jeg fikk det jeg ville: 1 stk. lionsjokolade sendt per post Gadd ikke stresse da alt funket og jeg har garanti som på en ny vare. Webshoppen som ydmykt støk meg etter hårene og etterkom mine krav var naturligvis Netshop! Et sted jeg garantert kommer til å handle på igjen senere. Dette må være den morsomste "løst"-posten jeg har lest. Alt som skulle til var en sjokolade?!? Lenke til kommentar
Mr. Purple Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 ja du vet store barn store gleder (tror jeg da). Hvis det skal så lite til for å gjøre deg glad igjen etter å ha funnet en feil på et kjøp, tror jeg at jeg blir nødt til å prøve å selge deg bilen min :!: Kadett powah. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå