Gjest Slettet+130498 Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 hei jeg har fått penger av fattern(jippi) til ds eller psp eller hva jeg måtte finne på å kjøpe. jeg lurer bare på hva jeg burde gå for. har spurt en kammerat og han sier ds.(han er nintendo fan) men hva sier dere? ds er jo atskillig billig i forhold til psp Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Hei. Det kommer jo nesten litt an på hvilke type spill du liker. For min del liker jeg Grand Theft Auto veldig godt, derfor ble det PSP på meg. Hvis du for eksempel elsker Mario spillene er jo saken klar. Når du og sier at en kamerat har DS burde jo dette spille inn. Nå var egentlig Ds aldri noe valg for meg, så jeg vet svært lite om den. PSP har jo internett, mp3, video og bildevisnig i tillegg til spill. Kan ikke si at jeg bruker alt, men det er greit og ha hvis behovet dukker opp. Video funksjonen er vel den jeg bruker mest. Deilig å ha den på jobb å se film i syklustiden. (er cnc operatør) Ds er jo "spesiell" med 2 skjermer, mens PSP er mer tradisjonell. (selv om skjermen er STOR) Som sagt ville jeg gjort mitt (ditt) valg utifra hvilke spill du liker. Lenke til kommentar
zeox Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Hadde alle de crazy japanske DS spillene kommet til norge slik at man hadde sluppet å importere de kule spillene, hadde jeg lett gått for DS. men jeg må nok anbefale PSP. iallefall hvis du er fan av Burnout serien, eller GTA serien. Lenke til kommentar
purity89 Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 DS synes nå jeg Med specs som touch screen, to skjermer med separate grafikkmotorer, WiFi-linking (trådløst), og mange MEGET interessante titler er det det naturlige valget for meg. Som "]zeOx[" nevner må noen av disse spillene importeres fra japan, men de fleste kommer ut i USA (altså på engelsk) og i Norge. Det er ikke noe problem å importere heller, Lik-Sang er en proff og trygg side, at spillene er på japansk har ikke så mye å si på et flertall av spillene (de er lette å forstå, med lite tekst). Grafikken er ikke dårlig i forhold til tidligere maskiner, jeg synes den er mer enn god nok for en håndholdt maskin, og uansett så er det kvaliteten, underholdningsverdien og spillbarheten som er viktigt, ikke om spillet har sinssyk grafikk. Muligheter for film, Mp3 osv har DS og, Movie Player muliggjør dette, med opptil 2 Gb minnebrikker. (~250 kr for Movie Player, og ~900,- for minnebrikke) PSP har bedre muligheter for å være en multimediamaskin, men hvil du egentlig kjøpe UMD filmer til 300-400,- kr, i tillegg til de du har på DVD, for å se de på en liten skjerm, med dårligere lyd (viss du ikke kobler høyttalere til) enn på TV'en/hjemmekionoen din. Det at du har en kamerat som har DS bør og spille kraftig inn, og ikke minst prisen: PSP Value Pack: 2400,- DS konsoll: 1200,- (PSP er dobbelt så dyr) PSP Spill: 499,- UMD Filmer: 199,- DS Spill: 349,- / 399,- / 449,- Lenke til kommentar
Cord Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Etter å ha hatt DS siden begynnelsen av sommeren og spillt endel PSP, vil jeg si DS er tingen for meg.. Touch screen og ufatterlig mange avhengighetsfremkallende spill er tingen. Dessuten er den pærbar og ikke bare Portabel.. Lenke til kommentar
hansol123 Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 prøvde en psp ja jobben på mandag. steike før en grafikk! er ps2 grafikk på den og umd filmer er i dvd kvalitet og menyen er digg fikk bare prøvd i 10-15 min da men. og internetet funket fint, eneste som er dumt er at siden blir at for stor, men ellers er den helt digg har også prøvd DS men syns det var for dårlig grafikk og demoen som fulgte med var helt elendig men at det var 2 skjermer og en trykkfølsom var tøft i 5min så var det kjedelig Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 har også prøvd DS men syns det var for dårlig grafikk og demoen som fulgte med var helt elendig men at det var 2 skjermer og en trykkfølsom var tøft i 5min så var det kjedelig annbefaler PSP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå