Gå til innhold

- Woodbocks - Update 4.6! Finito! Side 1!

Anbefalte innlegg

Heihei!

Tittelen er helt ræva, vet det :p

Har altså begynnt å bygge meg et kabinett helt fra starten av. Dette er avsluttende prosjekt i 10. Bygger i kryssfiner, og har akkurat fått ferdig 2 av 6 plater. Er mitt første kabinett jeg lager, men brenner virkelig for å få prosjektet ferdig.

Det jeg skal gjøre videre er:

- Lakkere

- Sette inn et plexiglass.

- Lage til vifter og alt annet hw som skal være inni.

- Kjøpe div katoder, viftestyring, lysstyring.

- Skal kanskje male et motiv på den siden utten plexiglass

- Ta bilder

- Oppdatere workloggen

- Finne navn til kabinettet (tipps?)

- Få sponsorer, og legge de ut på denne siden

Så har jeg da laget en tegning med Sketchup, men hvordan laster man den opp her?

Eller bare bilder generelt?

Det jeg har gjort idag er å tegne opp skisser på platene, skjere ut, og skal snart lakke de. Tenkte meg en svartfarge, har ombestemmt meg flere ganger, men kommer alltid tilbake til at det er penest i svart.

Alle Updater kommer til å skje på denne siden. Post gjerne inn tipps på navn, og andre ting :thumbup:

Handleliste:

@microplex:

LCD display, 20x4, blå 1 stk

Sunbeam Kald Katode, 30cm, UV/Blacklight 2 stk

Sunbeam Kald Katode Basic Kit 1 stk

Sunbeam forlengerkabel til Kald Katode 2 stk

MIST vifte, 19 dB(A), Klar plast 3 stk

MIST vifte, 16.5 dB(A), Klar plast 1 stk

Sunbeam Lightbus, 5.25, Sølv 1 stk

Lian Li hovedkortbrett 1 stk

= Kjøpt!

Update 15.09.

Nå har jeg fått tak i kamera, og knipset et par bilder. Har forresten ombestemt meg IGJEN ;) Tror jeg skal lakke det istedenfor å farge det. Er jo tross alt tre da! :roll:

Takk for siden DJ Ovin ;)

163299b7.jpg

7723dadc.jpg

UPDATE: 18.09

Her er lakk lag nr 2. Ett lag igjen :D

b34ecda0.jpg

c33e8b19.jpg

Update: 1.10

Nå har jeg (og fattern) satt sammen kabinettet, det vil si fem sider. Har ikke bestillt enda, noe jeg egentlig angrer på nå siden jeg er så godt igang..

Slenger opp noen bilder, bedømm selv ;)

117_1786.jpg

9b4a2072.jpg

117_1788_r1.jpg

datamaskin2.jpg

Skal legge inn en plate for å holde PSU oppe, og resten av plassen som blir bortover skal jeg dekke med sota plexi. Der har jeg tenkt å gravere ett eller annet. Tegningen er svæææært kjapt gjort, men skal sette en plate inn og ta bilde så dere skjønner :)

UPDATE 18.01!

Har fått det jeg bestilte fra microplex i dag, og legger ut noen bilder av dubbedittene og i lag med kabinettet:

119_1935.jpg

119_1936.jpg

119_1938.jpg

119_1939.jpg

119_1940.jpg

UPDATE 13.04

Har endelig klart å begynne å jobbe skikkelig, og har målt opp og gjort klart fronten til skjæring. Bilder kommer senere. Det har jeg gjort er å sette inn platen som deler kabinettet i to, og så målt opp plassen til PSU og DVDrom. Skal jobbe mer i morgen.

UPDATE 17.04

120_2005.jpg

120_2006.jpg

Ligger på siden fordi jeg har limt en støtte fast under hovedkortbrettet. Ligger med murstein som press. Framme kan dere også se at jeg har skært ut hvor DVD-rom skal være. Det mangler en plate som skal ligge over hk brettet, men skal ta flere bilder senere idag.

UPDATE 24.04 (Gratulerer med dagen Mathias :p )

Ja da har jeg fått jobbet enda litt mer, så slenger også ut noen bilder.

120_2016.jpg

^Front

120_2017.jpg

^ Jess

120_2017_r1.jpg

^Joda

120_2018.jpg

^ Jepps, her henger alt å dingler i luften. Kult?

120_2019.jpg

^ Her er også med den platen som er "tegnet/skrotet" inn litt lenger oppe.

UPDATE: 1. 4

Har jobbet enda litt til, og psu feste og 12 cm vifte i front er klart. Mangler bare hdd og powerknapp så er den klar til bruk.

120_2026.jpg

120_2025_r1.jpg

120_2024.jpg

120_2023.jpg

120_2022_r1.jpg

Skulle egentlig ha plexi på sidedøra, men netshop har middlertidig stoppet å selge. Sendte mail, skal visst oppgradere Casemod avdelinga osv. Håper det.

By the way, kunst og håndverk læreren likte arbeidet, og kom med tipps til forbedringer.

UPDATE 8.5

Har laga til lister i dag. Må si meg godt fornøgd med resultatet. Slenger opp noen bilder:

120_2040_r1.jpg

120_2041.jpg

120_2042.jpg

120_2043.jpg

120_2044.jpg

Det var alt for i dag. Neste gang er det hdd holder..

Mvh Kizz

Endret av kazzkizz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er det jeg har tenkt å bestille:

2 stk. Sunbeam Kald Katode, 30cm, Blå

2 stk. Sunbeam forlengerkabel til Kald Katode

1 stk. Sunbeam Kald Katode Basic Kit

1 stk. MIST vifte, 16.5 dB(A), LED, 4xBlå

2 stk. MIST vifte, 16.5 dB(A), Klar plast

1 stk. Sunbeam Rheobus, 20Wx4, Rev. 3, Sort

1 stk. Lian Li hovedkortbrett

Totalsum: 871,05 1 088,25

Hvor får jeg tak i av/på knapp og resett knapp? Trenger også plexi glass. 50 x 50. Antall mm trenger jeg litt hjelp med.. Skal ha sota plexi.

Visst det er noe annet jeg har glemt så si ifra ;)

Update kommer straks. Har lagt på lakk lag nr 2 :cool:

Mvh Kizz

Lenke til kommentar
Hvor får jeg tak i av/på knapp og resett knapp? Trenger også plexi glass. 50 x 50. Antall mm trenger jeg litt hjelp med.. Skal ha sota plexi.

Plexi kan du få kjøpt på Netshop (hvis du bor i Oslo eller rundt så ta deg en tur til Netshop Oslo, da slipper du frakt ;) www.netshoposlo.no)

Av/På knapp; Hvordan skal den se ut? de har vel en/noen på microplex trur jeg.. Ellers har de vel på pcstyling.no oxo.. :hmm:

Lenke til kommentar
Takker, fannt plexi på netshop nå. Svart plexi: Er det sota, eller knall svart?

Eh, fann ikke av/på knapp...

Jeg har vært å kjøpt sota plexi i dag, den er ikke kull svart nei, det er sota ;) Det er en som har brukt det på et prosjekt her før, husker ikke hvem det var..

Noen som husker?

EDIT: Fant det nå ;) Det var Göncz som hadde brukt det ;) (Skrevet riktig)

Link

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar

Visst det er noe annet jeg har glemt så si ifra ;)

Update kommer straks. Har lagt på lakk lag nr 2 :cool:

Mvh Kizz

Reset knapp får du på microplex ;) å sotta plexi får du på netshop.no ;)

Lenke til kommentar

Ser på den sota plexien nå, den er ok! :p

Den røde knappen, kan jeg bruke den som av/på knapp? Når den er nede er den jo av, og det er sikkert mange som kommer til å trykke ned den knappen på pur liksom. Eller var det resett knapp du tenkte den som? Men en ting: Den var drit kul!!

Greier ikke å laste opp sketchup bilder. Feil format? Hvordan forandrer jeg formatet?

Kan bli bra det her! Men vil gjerne se hvordan du har tenkt? legg ut noen skisser! new_yes.gif

Du må jo selvfølgelig lage noe særegent med prosjektet! kanskje en logo, en stilig form eller noe harry dill-dall som ser sånn nogenlunde morsomt ut tongue.gif Lykke til! thumbup.gif

Ja har tenkt litt på det. Men ikke kommet fram til noe enda... Kommer nok skal dere se ;)

Mvh Kizz

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...