Gå til innhold

Lage layer og lime inn på\ annet bilde

Anbefalte innlegg

Kompis av meg skal gifte seg og lage en liten filmsnutt til den blivende kone. Problemet er som følger;

Jeg har et bilde av han med to jenter på hver sin side. Det samme hovedbilde skal gå igjen flere ganger men jeg skal legge en ny dame over de 2 som allerde er der. Det er ikke så nøye med størrelse og slikt.

Hvordan er det lettest å gjøre denne jobben. Jeg har tenkt litt og har startet med følgende:

Velger bilde som hovedbakgrunn

Bruker Magntic lasso tool og merker den nye personen på et annet bilde

Hva videre, hvordan lagrer jeg den nye layeren og hvordan limer jeg den inn på hovedbilde.

Håper noen kan gi meg en grei forklaring på hvordan jeg kan greie dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den ble helt super. Bedre enn hva jeg hadde håpet på. Bare et lite men...

Kan du greie å skrive en kort forklaring på hvordan du fikk det til? Jeg har flere bilder av andre personer som jeg også skulle ha limet inn.

Det er blant annet Idol-Tone og Idol-Sandra, Middelfart og Mette Marit, Pamela og Samantha Fox

Det ble virkelig bra det du lagde....

Endret av Hobbyfotografen
Lenke til kommentar

Mange måter å gjøre dette på. Varierer fra bilde til bilde.

Hjelper å vite om hvilke funksjoner Photoshop har. Må ikke nødvendigvis vite akkurat hvor du får justert på ditt og datt bare du vet at den funksjonen du leter etter er der ett eller annet sted. Lettere å finne hvis du vet hva du leter etter.

Kan jo ta en kjapp beskrivelse av hva jeg har gjort med akkurat dette bildet.

Selve bildet ble justert med "Image -> Adjustments -> Shadow/Highlight", og "Variations" (litt ekstra blå og cyan).

Pamene klippet jeg ut med litt plass rundt hodet og visket bort det som ikke skulle være med på sidene og over. Bruker litt mere tid på å fjerne det som ikke skal være med under bildet siden det er her bildene skal gli så pent som mulig over i det andre bildet. Hjelper å finne akkurat de rette bildene (med riktig positur og gjerne med samme belysning).

Halsen til Pam på høyre rakk ikke helt ned i kjolen så der klonet jeg fra halsen.

Pam på venstre mørknet jeg litt og la til litt støy ("Filter -> Noise -> Add noise..") for å matche bedre orginalbildet.

Og så brukte jeg masse layers :)

Men som sagt, mange måter å gjøre det på. Kan gjøres enklere og mere koplisert.

Endel prøving og feiling hører med. Save også underveis så du lettere kan gå tilbake hvis det blir feil :thumbup:

Endret av Rivers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...