Eijnar Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Åssen får jeg CS til å fungere normalt? Uten så sinnsyk høy fps som gjør at alt går utrolig fort... Er sikkert noen poster om dette, men finner ingen, så er det noen som kan hjelpe meg litt fort her? Lenke til kommentar
jaegarn Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 jeg spiller spillet selv, men jeg skjønte ikke helt det du spurte om? kan du si litt mere? Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 fps_maks 10 Fatter ikke helt hvorfor du skal det da.... Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Vil du ha ned antall fps? Lenke til kommentar
mg_martin Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 eh... pleier ikke de fleste å spørre om hvordan man får mer fps? Lenke til kommentar
Nvidia Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Han vil vel ha FPS'en til å låse seg på for eksempel 75 FPS, slik at det ikke er 75 FPS i det ene øyeblikket, å 400 i det neste... Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Hva spiller det for rolle om fps`en øker innimellom? Selv om man setter en fast fps max vil den falle hvis det blir for tungt for grafikkortet. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Skriv i console: fps_max 101 Hvis fpsen er høyere enn 100 da så prøver du med feks 50 elns Sjekk fps'n ved å skrive: net_graph 3 Lenke til kommentar
Eijnar Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 Veit ikke helt om dere skjønte det nei. Men i CS så går alt så vanvittig mye fortere. Hvordan får jeg spillet til å fungere i normal hastighet? Skjønner dere nå? Lenke til kommentar
Rakken Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 som sagt over, setter du fps_max til 101 i console.. har man noe særlig over 100 fps i cs går det ikkenoe fortere, men iallefall crosshairen blir helt umulig.. den går nesten ikke ut, og det er vanskelig å få siktet ordentlig.. iallefall problemet jeg hadde når jeg spilte cs. Lenke til kommentar
Peter Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Problemet som mange ikke har skjønt her er at da CS og HL 1 be laget, så fantes det ikke noen "sinnsyke" skjermkort or CPUer slik det gjør i dag. Dermed ble det aldri satt inn en øvre grense for hastighet osv, da man aldri trodde det ville spille noen rolle. (Ikke spør meg om hvorfor akkurat dette osv) Resultatet er uansett at CS (ikke til å forveksle med CS:S), går usannsynlig fort, akkurat som speedhack om jeg ikke tar helt feil. Jeg tror løsningen er, som nevnt over, å låse fps på rundt 100 eller gjerne 99. Lenke til kommentar
formann Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 CS 1.6 har en øvre grense på 100FPS med mindre man kjører spillet i developer mode. Kjører man spillet i dev mode og har et raskt skjermkort så blir det som nevnt umulig å spille. Ved framerates over 3-400 så vil alt gå saktere. Man løper saktere, hopper saktere osv. Det som er viktig for å få skikkeli flyt, er jevn framerate og bruk av vsync. Tearing er ikke direkte lag, men det oppleves slik. Kjører man CRT så er 100Hz med vsync tingen. Med LCD så er 75Hz vsync å foretrekke. Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Har ikke noe med skjermkort å gjøre, det er prosessorn din som gjør det. Finnes mange tråder om det, kjent problem med AMD X2, men kort sagt så slår du av Cool'n'Quiet og redigerer bort /usepmtimer i boot.ini. Alternativt åpner du task-manager og velger affinity på CS-prosessen og fjerner haken for en av CPU'ene. Arti problem det der, ser ikke ut til at det kan fikses på en enkel måte for da burde det vært patcha for lenge siden nå. Øyner vi AMD-boys som påsto at Intel ikke lager ekte dualcores skal svelge kameler snart? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå