DE1 Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Heisann! Jeg lurte på om det finnes et program som gjør slik at jeg får plass til flere sanger på MP3-spilleren min uten å skade kvaltitet? Hadde vært supert! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 (endret) Daggern2005: Du har stavet Porsche og Avatar feil. Og MP3-er er små nettopp pga. at de fjerner detaljer i lyden. Endret 14. september 2005 av sedsberg Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 Daggern2005: Du har stavet Porsche og Avatar feil. Og MP3-er er små nettopp pga. at de fjerner detaljer i lyden. Det er ikke jeg som har laget den, og nei..Jeg bryr meg egentlig ikke om det. Det heter "Porsche" og "Avatar" Takk for svar, begge to! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 spørs på¨hvor godt du hører da, hvilken bitrate på mp3 fila, lavere mindre plass tar de. 128 er vell det laveste før alt begynner og bli altfor dårlig, kommer ann på hvor god mp3 spillern din kan fremskape lyden, samt headphonsa... Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 sjekk om spilleren din støtter ogg eller wma. kanskje den også støtter ACC. Dette er andre filtyper ( noen av den i hvertfall ) som er mindre i størrelsen men har samme kvalitet som mp3. Sjekk det først Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 (endret) Problemet er at re-encoding av allerede komprimert musikk gir en kraftig kvalitetsforringelse. Så hvis format xyz gir samme lydkvalitet vet si 100kbps som mp3 gir ved 160 kbps forutsetter dette som regel at begge filene er laget fra en ikke-komprimert (evt. tapsløst komprimert) fil. Hvis du tar en mp3-fil med 160 kbps og komprimerer til en xyz-fil i 100kbps vil resultatet nesten bestandig bli mye dårligere. AAC+ er et eksempel på et format som gir brukbare resultater ved ekstremt lave bitrater. Selv ved 24 kbps er det mulig å høre på musikken (selv om du tydelig hører at den er komprimert). Prøv å kode en stereo mp3-fil i tilsvarende bitrate... Men jeg vet ikke om noen bærbare spillere som støtter AAC+ ennå. Noen som gjør? [EDIT] For å illustrere hvor kult AAC+ faktisk er legger jeg ved en liten bit fra Brian Mays "Back to the light" kodet i stereo 24 kb/s aac+. Husk at dette er LAVERE bitrate enn hva en finner i feks. GSM-telefoner (13kb/s mono). Som sagt: En hører tydelig at musikken er komprimert, men det ER fremdeles musikk. Sagt på en annen måte: Hifinerden i meg gråter og datanerden i meg jubler. Last ned og døm selv. Nyere versjoner av Winamp feks. skal kunne spille av filen uten trøbbel. Sample (205KB) (Knurr... Umulig å laste opp aac-fil til forumet... Brum...Brum...Hrmpf... Mumle noe om unødvendige sikkerhetsforanstaltninger og laste på NTNUs server i stedet...) Endret 15. september 2005 av dostojevski Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå