ViVentis Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Hei jeg har en Audi 80 89mod. "Anlegget" i denne begynner å bli ganske så slitent, så jeg ønsker meg et nytt. Jeg er ute etter fin, klar lyd som også trøkker ganske bra. Jeg vil gjerne at dere kommer med forslag om deler, og butikker (bor for øyeblikket i Stavanger). Også nettbutikker. Jeg tror jeg vil ha et frontsett, og en sub eller to i bagasjerommet. Til dette vet jeg ikke om jeg trenger en eller to forsterkere, men det vet sikkert dere... Ønsker: Frontsett og sub, forsterker, kabler og div. Vet desverre ikke str. på nåværende frontsett. Kan sjekke senere. Lyd: Klar, med trøkk Bil: Audi 80 1989mod Pris: Budsjettklasse (Kom med billige forslag) Spilleren jeg har nå er en Sony X-plod på 4*50w. Utgangene på denne har jeg lurt litt på. Har ikke bilde men det er en slags molex-kontakt med mange ledninger som henger ut. Om noen kunne kommet med forslag samt koblingskjema (Gjerne detaljer om spillertilkoblinger) så hadde det vært utrolig kjekt! Forresten, noen som har erfaring med å plukke ut frontsettet i denne bilen (oppå dashbordet?) Er dette en tidskrevende operasjon? Kan jeg få god lyd i et frontsett uten ekstra forsterker? Takker utrolig for at gadd å lese dette rotete innlegget, og takker enda mer for svar selvfølgelig Lenke til kommentar
e321 Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 (endret) "molex kontakten" din er nok ISO kontakter.. Er 2 stk ikke sant? en går til input på spilleren og den andre er til høytalere og sånt. Har ikke RCA kontakter bakpå spilleren vel? (RCA er sånn som du kobler til f.eks tv, forsterker, cdspiller etc. På tv'n pleier det å være en gul, en rød og en hvit... da vet du sikkert hva jeg mener? Bør nok finne ut om du trenger ny cdspiller også før vi setter opp ett budsjett EDIT: hvor mye vil du bruke egentlig? 2000-3000 , 3000-4000 , 4000-5000 osv.? Mvh Espen Endret 14. september 2005 av e321 Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 3-4000 kansje. Har vel de 2 ISO kontaktene. Mener også at jeg har 2 røde og 2 hvite RCA kontakter... Har hørt dette er utgang til bass, men har også hørt annet. Ihvertfall lydutganger. Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 (endret) Nå vet jeg litt mer. Jeg vil ha: 1 par 3,5" høytalere til front. Det som sitter i fra før, skal ikke ha bilen for altid og vil helst slippe skjæring osv. 1 par 6,5" høytalere bak. Muligens 6x9" om dere tror det passer i samme hull som en 6,5". Aner ikke selv. Er litt usikker på om disse målene er nøyaktive. Fant det på denne siden. En sub m/kasse + forsterker. Evt Aktiv Sub? Det er ganske dårlig bagasjerom for sub da det er ganske tett og bensintanken ligger mellom rommet og baksetene, kom gjerne med alternative forslag. Snekre sammen en løsning da EDIT: Satte opp noe hos bilradiospesialisten. Tror dere dette er noe? Syns det var billig. DIN HANDLEKURV: Lightning Audio B1.35.2 Rockford Fosgate P163C JBL GTO BassPack Takk! Endret 15. september 2005 av ViVentis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå