SAGE Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Plutselig vil ikke bildene mine bli overført til datamaskinen. år jeg plugger inn og slår på så virker alt fint, men når jeg trykker på "canon-kamera"-knappen så slokner bildet på lcd-skjermen(slik som det skal)så popper det opp at kameraet ikke blir detected....dette til tross for at maskinen klart viser i enhetsbehandler at kameraet er tilkoblet..? Jeg bruker Zoombrowser som følgte med kameraet ved kjøp og har aldri hatt dette problemet før... Trodde det var fordi batteriet var lavt, men virker ikke selv om jeg har ladet det opp.. Dessuten brukte alt å skje automatisk etter at jeg plugget inn kameraet før, men nå skjer altså ingenting...er det noen som kan hjelpe,please??! Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Jeg vet ikke hva som er galt, men du kan prøve å bruke Downloader 1.5 fra http://www.breezesys.com. MLW Lenke til kommentar
SAGE Skrevet 4. september 2002 Forfatter Del Skrevet 4. september 2002 Nå bruker jeg downloader1.5 og Acdsee3.1, men fortsatt så nektes jeg kontakt med kameraet med en gang jeg skal oerføre bildene.... Begnner å bli krise, er nødt til å få tømt dette minnekortet nå..! Takker for all hjelp Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Det kan være brudd i USB-kabelen. Få lånt en annen kabel for eventuell sjekk, eller la andre prøve din kabel. Lenke til kommentar
SAGE Skrevet 4. september 2002 Forfatter Del Skrevet 4. september 2002 Pokker..mulig det er det som trøbler?! men kameraet har kontakt med datamaskinen...den popper iallefall opp i enhetsbehandler når jeg plugger det til og slår på....? Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Du må installere driverne til Canon i tillegg. MLW Lenke til kommentar
SAGE Skrevet 5. september 2002 Forfatter Del Skrevet 5. september 2002 vel, regner med at det er i orden...alt virket fint før. Har ikke peiling hva som har utløst dette, men har lest et eller annet windows lager en midlertidig mappe eller no sånt og den ikke kan vere mindre enn et eller annet.....forstod igrunn ikke bæret:( men jeg skal iallefall få testet kabelen... Lenke til kommentar
SAGE Skrevet 10. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2002 Har nå fått tilbake både kameraet og kabelen fra test hvor alt virket prikkfritt mot deres testmaskin... Så det er et eller annet som har forandret seg i min datamaskin slik at det blir komplikasjoner. Har avinnstallert osv ørten ganger uten forskjell... Har slettet twain-drivere og wia-drivere og lagt dei inn igjen og alt det som står i bruksanvisningen, men ingenting ser ut til å hjelpe... Er det noen som har peiling på en løsning eller må jeg til med "format C:"..? Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Avinstallering av program medfører ikke alltid at registeroppføringer blir slettet. Skaff deg Reg Cleaner for å slette registeroppføringene i tillegg til avinstallering. Deretter kan du installere på nytt. (HMM. Minner meg om et virus som en kompis fikk på sin maskin, men jeg håper at det ikke er det) _________________ Knut Skarsfjord [ Denne Melding var redigert av: skarsk på 2002-10-10 16:16 ] Lenke til kommentar
SAGE Skrevet 10. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2002 Har avinnstallert og slettet alt som har tilknytning til kameraet og programmene. Har tatt rensking av registeret og fjerning av gamle filer noen ganger nå, med restart mellom hver for å være helt sikker. Smører inn cd'n og tar en fersk install og følger alt til punkt og prikke, men ikke f.. Har to usb-porter på hovedkortet, men jeg tror de virker fordi jeg hadde musa tilkoblet der uten problem. Begriper ikke hvordan noe plutselig bare kan slutte å virke slik, sånn uten videre....:sad: Lenke til kommentar
SAGE Skrevet 14. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2002 Har en sterk mistanke om at det er SP3 som har skapt disse problemene..? Er det noen som vet hvordan jeg kvitter meg med den og tilbakestiller til SP2?? Lenke til kommentar
durabit Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Det funker hos meg og jeg har SP3. Det er nok Bill som har vært ute og moret seg. Lenke til kommentar
forbjok Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 hvis det er _så_ ille, er det kanskje en ide å reformatere hovedpartisjonen (den som operativsystemet ligger på) og installere Windows på nytt. Forstår det slik at du bruker Win2000. Har ikke testet mitt kamera i Win2K, men det funker fint i Windows XP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå