jajaja Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Hei. Trenger en en ekstern HD til backup av PC. Har ingen backup idag, og vil ordne dette før alt ryker. Aner i utgangspunktet ingenting, annet enn at det er utrolig mye å velge i, og mange meninger. Hvilken type vil være best for meg? Den trenger ikke være oppkoblet permanent, men det må være enkelt å gjøre backup. gjerne uten egen strømforsyning, for jeg har så my eledninger fra før... Noen tips? Lenke til kommentar
Gadgetman Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Eg tror de fleste eksterne harddisker som er basert på 3.5" disker nok må ha egen strømforsyning. De eneste eg har sett som ikkje krever det er slike som er basert på 2.5" disker eller mindre. Selv har eg en som eg har satt sammen selv, og den består av en boks eg fikk tak i på QXL, og en Hitachi 60GB disk som egentlig skulle brukes til å oppgradere laptopen min(men som drittmaskina ikkje godtok av en eller annen mystisk grunn) men ei slik løsning blir ganske mye dyrere enn en 3.5" variant sepp på pris pr. GB... Alle slike disker er enkle å bruke(bare 'dra og slipp' i utforskeren), men eg tror Maxtor sine kommer med et backup program inkludert. Ta en titt innom http://www.komplett.no eller om du bor sånn til, ta en kjapp tur innom Elkjøp. Bare sørg for to ting: 1. At den har den rette inngangen(De aller fleste kommer med USB2.0 men noen kommer også med FireWire.) Noen av dem kommer faktisk med 2 USB2.0 porter og kan kobles til to maskiner samtidig... (Veldig praktisk ) 2. At den er stor nok! Se gjerne fremover i tid, og ikkje kjøp en 80GB om noen hundrelapper til kan gi deg en på 160 eller 250GB... Ellers så er det vel nok av fanatikere som vil anbefale enten Maxtor, FreeCom II, Lacie, Iomega eller kva de nå heter alle sammen... (Eg aner ikkje hvilket merke som er best.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå