MiRaCL Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Hei Nettop flytta,og det er innlagt bredbåndsfabrikken i leiligheten.. 10/10mbit linje.. Linja funker helt fint,bare har små problemer med ut hastigheten.. Har snakka med bredband.no,og kan ikke hjelpe meg stort.. Problemet: Kjører jeg Tptest (http://tptest.se),så får jeg rundt 9.6mbit begge veier. mot itavisen,rundt 8mbit,mot hw.no speedometer.rundt 8mbit begge veier.. Laster jeg ned,så får jeg alt mellom 900-1070Kb/sec Men når jeg sender ting ut,via Irc DCC,FTP o.s.v,så får jeg veldig lav hastighet.. Mot telenor adsl -> max 190Kb/sec Mot NGT -> Max 240Kb/sec Mot Catch SDSL -> Max 290KB/sec,men aldri over. Mot NTNU student linje (10/10mbit?) rundt 450Kb/sec. Syns dette er veldig rart,kan nesten se ut som andre ISP'er har sperra hastighet fra Bredband.no Noen som har bredbåndsfabrikken som kan dele erfaing med hastigheter de får,eller som har opplevd noe liknende? miracl Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 Ingen som har en ide? Snakka med support igjen,de vil bare sende teknikker,da de mener det er noe galt med pc'en min.har testa med 4 forskjellige pc'er,samme resultat. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Skal ikke se bort ifra at andre ISP'er har nedprioritert trafikken fra bbf eller at det er noe bøg med routing. Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Jeg hadde BBB-linje før. Skal ikke spekulere i om BBB struper litt utgående hastighet på diverse protokoller, men jeg husker at når det kom til fildeling så pleide det å makse ut på ca. 250KB/s utgående. Merk at det pleide ikke å skje på f.eks. servere innenfor BBBs nettverk, la oss si en DC-server for kun 10Mbit brukere. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 (endret) Jeg har ingen problemer med BBF, oppnår alltid svært gode hastigheter. Ca 1,2 MBps begge veier er intet problem. Laster svært sjeldent opp til en dsl linje. Jeg ser ikke helt hvordan du mener det kan være et BBF problem, du sier jo selv at du har testet linjen. Endret 18. september 2005 av Panter Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Kanskje du kan prøve å bruke andre porter, ikke bruk de vanlige portene. Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 Sier ikke at det er er et BBF problem,lurer bare på om noen andre har opplevd noe liknende. Syns det bare er rart. Har prøvd en god del forskjellige porter ja.. ingen forskjell.. Er ikke noe tull med linja siden jeg nesten får 10mbit begge veier i tptest.. Men men,får grei ut hastighet,skal ikke klage Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå