Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Beste Router/Firwall til Bredbåndsfabrikken

Anbefalte innlegg

Hei

Har fått meg Bredbåndsfabrikken 10/10mbit internett.

Lurer da bare på hva som er den beste løsningen for deling av internett.

Har satt opp en Linux server som kjøre Astaro Security Linux 5.0,men kunne tenk meg noe som ikke tok så mye plass.

Ser egentlig etter noe som er switch/router-firewall-gateway/wlan i ett.

Bruker en Asus WL-500G trådløs router her nå,men vet ikke hvor bra den er til bruket jeg ser etter.

Er viktig at alt virker 100%,er lei av problemene jeg hadde med NGT(ting ikke funket gjennom routeren)..

Bør ikke koste mere en 1500.-

Noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bruk en gammel pc, sett i 2 nettverkskort, og last ned Monowall

funker like bra som netscreen bokser, du har VPN, NAT, DHCP, ARP Proxy, brannmur,router=) koster deg ingenting visst du har ein gammal pc ståande:D

og er meget enkelt å sette opp.

med trådløs sikkerhet så kan du bruke captive portal, slik at når noken prøver å komme seg på nettet, så må dei taste inn passord,

monowall er snax:D

Lenke til kommentar

ASL 5.0 funker helt flott,og er vel noe av det beste man får,men igjen,må ha alt pc'e utstyret mitt i stua(har flytta),så kan ikke ha noe som har bråkete/som tar stor plass.

Kunne derfor tenkt meg alt i et box..

Hadde det vært opp til meg,så hadde jeg bygd en mini-itx maskin som jeg hadde kjørt asl 5.0 på,men det blir fort dyrt...

Skal ihvertfall se litt nærmere på dlink saken,er ikke så stor fan av dlink egentlig,da jeg har stort sett hatt problemer med dlink..

Men får se..

Lenke til kommentar
Personlig er jeg meget stor fan av ASL5, men forstår meget godt problem stillingen.

(selv byttet jeg ut min ASL3.2 med en D-Link DFL-200- "så ble det stille").

Hvis du ser etter et "all-in-one" produkt - ville jeg sett nærmere på (testet av hw)

D-Link DGL-4300 - den tenker jeg litt på også...

Lest en og annen test av Dlink DGL-4300,den kommer veldig bra ut i alle tester,+ den nyeste firmwaren egentlig gir meg alt jeg trenger,så det blir kansje den da :D

Takk for ideen :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...