Gjakmarrja Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Kan noen forklare meg hva de tegene brukes til og hvordan... med eksempel så du kjempesnill Dette: << Og Dette: >> Har bok men det står faen ikke en drit... i noen av forklaringen Tankz for svar Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Ganske enkel forklart: << brukes ved utskrift. F.eks til skjerm (cout << "En fin og lang tekst") >> brukes ved innlesing, f.eks fra tastaturet eller fil (cin >> variabel) Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 Takker ernie Jeg bare lurer men hva gjør jeg viss jeg vil ha flere string`s i samme print med mellom rom? F.eks i VB.NET så skrev eg slik: dim data as string dim temp as string textbox1.text = data & " " & temp Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Kan vel fint gjøre det slik: cout << string1 << ' ' << string2; Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 Oki så << blir det samme som & i vb.net Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Meget mulig. Jeg kjenner ikke så mye til VB.net ... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 << er bitwise shift mot venstre også >> er da bitwise shift mot høyere, disse er operators som er overloaded i cout og cin funksjonene, siden du ikke trenger bitwise shift i string behandling. << og >> er derfor ikke det samme som & i vb.net, vb.net har ikke bitwise shift, men C# har det. Lenke til kommentar
torspe Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Ikke helt riktig. VB.net har også bitwise shift << og >>. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Når er det forresten man får bruk for bitwise shift, bortsett ifra i litt komplekse algorithmer og slikt? Lenke til kommentar
Peter Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 http://www.gamedev.net/reference/articles/article1563.asp Litt lenger ned på siden står det litt om hva det kan brukes til. Dette brukes ganske mye i windows, men er gjemt bak forskjellige preprocessorfunksjoner. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Takk! Fin link Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå