Gå til innhold

Bare LaCie med 1TB+ disker?

raytrails

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser at Officeline selger noen disker fra G-Tech som skryter av at de er stille.

Har selv sendt tilbake en LaCie 1TB pga. vibrasjonsstøy, den fikk jeg byttet, men er enig at de ikke er de stilleste når viften først starter.

Eller hva med denne hvis du kan bruke SATA RAID på selve maskinen.. :-)

-Kisp

Lenke til kommentar

G-Tech diskene er interessante, men dyrere enn Lacie. Når det gjelder A-Tech-løsningen (bygg selv) så er jeg litt skeptisk. Liker ikke helt å skulle "rote i hop" noe slikt selv, det er tross alt verdifulle data jeg skal langtidslagre.

Registrerer nå at LaCie kommer med en såkalt "smart fan"-løsning på disker som er leveringsklare i Norge om ca 1 uke. http://www.lacie.com/products/product.htm?pid=10351

Kanskje dette kan være det endelige gjennombruddet. Måtte nemlig i likhet med deg returnere LaCie-disker (faktisk 2 stk) pga uholdbart lydnivå.

Lenke til kommentar

Om det er viktige data du skal ta vare på bør du sterkt vurdere om du tør å bruke en slik ekstern disk. 1TB-disken inneholder 4 HDer som hver for seg kan ta kvelden, og da mister du også det som er på de andre. Har hørt om flere som har mistet mye på denne måten.

Du kan nok også komme billigere ut av det hvis du bygger en dedikert filserver med RAID, og med en nettverkskabel kan du plassere denne et sted hvor du ikke hører den. Mobiliteten blir dog noe redusert..

-Kisp

Lenke til kommentar
Når det gjelder A-Tech-løsningen (bygg selv) så er jeg litt skeptisk. Liker ikke helt å skulle "rote i hop" noe slikt selv, det er tross alt verdifulle data jeg skal langtidslagre.

undrer meg litt over den uttalelsen? hvorfor skulle det være en "dårligere" løsning å selv velge disker? slik jeg ser det så kan du da velge skikkelig kvalitetsdisker som er langt tryggere enn hva f.eks. lacie kan tilby. ulempen er selvsagt at du må først handle a-techs løsning, og så bestille diskene fra et annet sted. men jeg tør påstå at det er den definitivt tryggeste måten å gjøre det på hvis det er verdifulle data du skal lagre. ville absolutt ikke stolt på lacie eller maxtor onetouch eller tilsvarende løsninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...