ru-au Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Har gjort et mislykket forsøk på å legge inn RedHat 7.2 på min gamle bærbare pII 233Mhz 32Ram, dette ble "selfølgelig" for treigt, men når jeg nå vil legge inn Win98 går ikke dette, cden starter, tester systemet, kjører scandisk på D:E: og restarter så samme igjen....... Noen som har gode forslag? Lenke til kommentar
IceC00| Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Sikkert fdisk eller.no som ikke takler linux partisjonen(e) søk litt etter partisjonerings program å sånn.. partition magic rescue disketer vil sikkert løse problemet edit: skriveleif [ Denne Melding var redigert av: IceC00| på 2002-08-13 19:17 ] Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Sleng inn en oppstartsdiskett, gå inn i DOS og skriv fdisk /mbr Det skulle løse problemet. Lenke til kommentar
DotCom Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Windows98 installasjonen fungerer ikke (så vidt jeg vet) hvis ikke den har en partisjon å legge installajonsdata på. Du må derfor med fdisk lage minst en fat/fat32 partisjon, og formatere den. Start opp på en dos oppstartsdiskett eller win98 cd'en hvis maskinen støtter dette. (burde funke, funker på min gamle p200), kjør fdisk, fjærn linuxpartisjoneneog opprett ny primær dos partisjon. Start maskinen på nytt før du formaterer disken. Da burde installasjonen fungere! Lenke til kommentar
ru-au Skrevet 13. august 2002 Forfatter Del Skrevet 13. august 2002 Takker så mye...det funka når jeg sletta partisjonen og formaterte på nytt.:smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå