Gå til innhold

HP Pavilion ZD8256

DuMonDe2000

Anbefalte innlegg

Har tenkt til å kjøpe en bærbar data, har lyst på ordentlig POWER! Og jeg velger å gå for HP, jeg prioriterer hastigheten, ytelsen og støy.

Har funnet en pc, en HP Pavilion zd8256..

Jeg ser at harddisken på denne er på 4200 RPM, blir den veldig treg da?

Den ser fabelaktig ut i design og alt sånn, har veldig lyst på denne, men vil vite diverse ting om den før jeg kjøper den.

Link: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/no/no/ho/WF...0-55471127.html

Erfaringer med denne?

Mvh DuMonDe ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har tenkt til å kjøpe en bærbar data, har lyst på ordentlig POWER! Og jeg velger å gå for HP, jeg prioriterer hastigheten, ytelsen og støy.

Har funnet en pc, en HP Pavilion zd8256..

Jeg ser at harddisken på denne er på 4200 RPM, blir den veldig treg da?

Den ser fabelaktig ut i design og alt sånn, har veldig lyst på denne, men vil vite diverse ting om den før jeg kjøper den.

Link: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/no/no/ho/WF...0-55471127.html

Erfaringer med denne?

Mvh DuMonDe ;)

Treg harddisk-utgående og gammel teknologi på prosessor- middels skjermkort, og alt for dyr...

Skal du legge så mye penger i en Rå maskin, og vil ha knall 17 skjerm-rått skjermkort bør du heller kjøpe denne http://www1.euro.dell.com/content/products...dhs1&l=no&s=dhs

Lenke til kommentar

Nå har ikke den DELL dataen så mange fordeler da, kanskje bare bedre harddisk og sånn.. Vil tro at Pentium 4 i HP yter bedre enn Pentium M på 1,8 GhZ klokkehastighet.. Men for å snakke litt mer om HP'en, er litt keen på den, andre ting å nevne? Noe pluss? Og negative sider såklart? :)

Lenke til kommentar
Og jeg lurer på en ting til, bråker den P4 prossessoren konstant?

Hva er SpeedStep og Hyper-Threading-Teknologi?

Hvis du legger inn 9300 maskinen med Intel®Pentium® M Processor 760 2.0 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB (og den yter like bra som HP) muligens bedre... samt den beste skjermen, og det råste skjermkortet GO 6800 som yter ca 2 ganger bedre en X600 så kommer den på 17,500,- (hva lurer du egentlig på??)

Men for all del valget er ditt :innocent: Forøvrig så blir 9300 maskinen lydløs med verktøyet fanGUI.

Lenke til kommentar
Og jeg lurer på en ting til, bråker den P4 prossessoren konstant?

Hva er SpeedStep og Hyper-Threading-Teknologi?

Hvis du legger inn 9300 maskinen med Intel®Pentium® M Processor 760 2.0 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB (og den yter like bra som HP) muligens bedre... samt den beste skjermen, og det råste skjermkortet GO 6800 som yter ca 2 ganger bedre en X600 så kommer den på 17,500,- (hva lurer du egentlig på??)

Men for all del valget er ditt :innocent: Forøvrig så blir 9300 maskinen lydløs med verktøyet fanGUI.

Ja okey.. Takk for opplysningene.. Men hva mer kan du si om HP'en?

Går det ikke ann å dempe vifta på P4 når den ikke er i hardt bruk?

SpeedStep? WTF? Skjøner ikke noe av det jeg. :no:

Lenke til kommentar

Skjermkortet er ikke noe å rope hurra for akkurat.

Skjermen er veldig deilig, men det er vel det. De er forholdsvis stille, men om speedstep funker, vet jeg ei. tviler.

HD er treg, og vil trekke ned ytelsen en hel del. Vil tro at en 1,8Ghz Pentium M vil yte som den 3.2'n du har på HP'en. En annen maskin du kan se på, er Fujitsu Siemens Amilo M 4438, med en helt rå WUXGA skjerm (1920x1200) pixler..

2x80gb S-ATA disk, geForce 6800 256mb osv. Vil holde mye lengre enn HPen og.

Men for all del, har du bestemt deg på å bruke mye penger på noe som ikke holder, be my guest :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...