arna Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Jeg prøver å bygge opp et menysystem der bruker taster inn ønsket valg og når han trykker sitt valg kommer en ny side opp. ( system("cls")) Denne siden vil ha ett nytt system, eller en slags kalkulator og han kan trykke en bestemt bokstav så kommer han helt tilbake til menysystemet... Noen forslag til hvilke syntaks/loop jeg bør bruke? Tenkte på DO siden den må utføre løkken.. Lenke til kommentar
arna Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 Forøvrig ikke skriv noen kode! Bare tips på hvordan det skal utføres Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 i gamle dager, når man drev med konsoll () så brukte man do-løkker i menyer-ja... og switcher, og alt annet gøy som hører til kjør funksjoner med do-while og switcher inni disse som kaller andre funksjoner... bør funke det Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Du kan lage en struktur med infor om hvor ting befinner seg, og hvilke taster som de er bundet til, og legge til en pointer to function som heter f.eks. onSelect Jeg er en fan av pointer to function, aldir helt forstått hvorfor dette brukes så sjeldent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå