Gå til innhold

Gå rundt lokale sperrer til nettsider

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg sitter på skolen nå, Bondelia, og det er studietime. Det er en god del folk her i klassa som kjeder seg fordi IT-avdelingen har sperret Hararungdom.no og drammenungdom. Er det noen måte å gå rundt denne sperra på? Eventuelt lage en side selv, som bruker include til å vise portalen? :)

Vet ikke om dette er riktig programeringsforum..

Harald :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når skolen sperrer en/flere sider så synes jeg dere faktisk skal være så oppegående at dere godtar det ...

Og det sa du når du gikk på ungdomskolen? :p

Når jeg gikk på ungdomsskolen så hadde vi knapt nett. Enkel ISDN-linje hvis jeg ikke husker feil. Da var det ikke spesielt aktuellt å surfe så veldig mye ... og skulle vi så var det dødlig seriøst :yes:

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Er vel bare endre proxy settings til en annen enn skolens proxy, funket hverfall for oss ifjor det.

www.proxy4free.com er sykt grei når man sitter på skolen. Finn en proxy i norge med passelig linje, og surf alt du orker :)

Lenke til kommentar

Enkel løsning på det hele egentlig... Last ned Opera, da det er kun IE som bruker de sperringene IT avd. setter, såvidt jeg vet. Men er ikke sikkert at det går ann å installere... Funker hvertfall fett på min skole.

Off-topic:

Tips til de som går på skole hvor de sperrer internett, men er fremdeles nettverk:

Sett enkelt og greit opp en proxy server på en pc som har internett, f. eks. biblioteket. Så stiller du inn IE til å bruke proxy på Ip'en til proxy server pc'en... :D

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...