Zafar Iqbal Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Hjelp.. håper det er noen som kan hjelpe meg. Et av pcene jeg har hjemme har streiket. Og jeg finner ikke ut av problemet. Det begynte med forsøk på å oppdatere noen usb Root hub drivere i Windows da jeg fikk meldingen nedenfor. Gikk inn i safmode avinstallerte driverne jeg la inn og forsøkte og gå inn på windows på nytt fikk samme feil. Etter gjentattet forsøkt ga jeg opp og bestemte meg for å formatere maskinen. Noe som heller ikke fungerte. Jeg kommer så langt at jeg får formatert HD, etter formateringen begynner windows og legge over sys, dat og en del dll filer. Her stopper det. Etter forslag fra blue screenen jeg får forsøkte jeg å bytte hd, da jeg først trodde dette var en sector feil. Men jeg fikk samme feilen etter formatering på den nye disken også. Deretter fjernet jeg alle hardwarekomponenter og forsøkte på nytt uten at det løste problemet. Jeg har også reesat Biosen direkte på hovedkortet. Både ved å bruke reeset jumperne og fjerne bacup batteriet? Ikke så sikker på hvorvidt det siste var smart, men kommer like langt for formatert og samme feil etter formatering. I biosen har jeg også Disablet Memmeroy cash noe Windwos enbefalte, det fungerte heller ikke. Tenkte også kansje cdrommen er sliten og ikke klarer og lese data fra xp platen så jeg byttet den. Men det løste heller ikke problemet. Når jeg forsøkte Qiuck format NTFS og installering får jeg feil på et par filer systemet ikke klarer å skriv til disken. Noen av de jeg rakk og skrive ned er: Cannot Copy jet500.dll Cannot Copy dmconfig.dll Cannot Copy merlin.acs Får følgende Bluee Screen. A problem has been detected and Windows has been Shut down to prevent damage. Page_Fault_IN_NONPAGE_AREA Check to make sure any new hardware or software manufacturer for any Windows updates you might need. If problems continue, disable or remove any nevly innstalled hardware og software. Disable Bios memory option such as caching or shadowing. Technical info: Stop 0x00000050 (0x900E0080, 0x00000000,0X801972B4,0X00000000) Håper det finnes noen forunuftig forklaring på dette. På forhånt takk for tipsene. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Page_Fault_IN_NONPAGE_AREA i 70% av tilfellene jeg har hatt denne feilen har det vært defekt RAM modul eller RAM modul som ikke er 100% kompatibel med hovedkortet. I de resterende 30% av tilfellene har det vært hovedkort eller dårlig PSU som har forårsaket feilen. Dette er dog bare basert på egne erfaringer, vet ikke om det er det som er problemet hos deg. Lenke til kommentar
Zafar Iqbal Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 Page_Fault_IN_NONPAGE_AREA i 70% av tilfellene jeg har hatt denne feilen har det vært defekt RAM modul eller RAM modul som ikke er 100% kompatibel med hovedkortet. I de resterende 30% av tilfellene har det vært hovedkort eller dårlig PSU som har forårsaket feilen. Dette er dog bare basert på egne erfaringer, vet ikke om det er det som er problemet hos deg. hei der. Søkt litt på nette. Så det var en som hadde løst problemet med å bare flytte ram brikken til en anne slott. Så jeg forsøkte det, men det løste fremdels ikke problemet. Forstår ikke helt hvordan det kan være et psu problem? eller mente du cpu? Altså feilmeldigene om at Windows ikke kan kopiere inn filer er ikke det litt merkelig? Ser også at noen på nette sier at de løste problemet ved å bytte ide kabel skal prøve det nå Lenke til kommentar
Zafar Iqbal Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 ok nå fikk jeg feil ved Technical info: USBport.sys og mass tall jeg ikke gad og notere meg. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 (endret) Edit: ser nå at du ikke kommer så langt... Endret 14. september 2005 av jarmo Lenke til kommentar
Zafar Iqbal Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 Ingen som har noen gode idèr? Blitt anbefalt å kjøre et program som heter memtest. http://www.memtest.org/ Skal prøv det i morgen. Men jeg syns det er rart det skulle være noen feil i rammen, da jeg før formateringen fikk logget meg inn på windows og Bluescreenen fikk jeg ikke før jeg hadde vært inne på windows i kansje 12-15 min. Hvis det hadde vært en minne feil ville jeg vel ikke fått startet Windows i det heletatt? Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Prøv Memtest du. Kan virke som minnet kan være problemet. Og jo, du kan få opp Windows selv med dårlig minne, men det krasjer altså etter en stund. Lenke til kommentar
Zafar Iqbal Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 (endret) Da har jeg foretatt en memtest. Så koklusjonen er vel at det er den det er noe galt med. Den stoppet på 78% med en feil. Se vedlagt bilde. http://www.zafariqbal.net/memtest.gif Noen som vet hvordan jeg kan finne ut hva ns på minne brikken er? Det er en TwinMos 03384 TMD7608F8E60D Dette står på etiketten: P/N: M2G5J16AJATT5F081AA4T Model no M2G5J16A-TT S/N 341M35M28150051 PC2700 (CL2,5) 512MB DDR-DIMM Blir dette rikitg? http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10527 Hvis det er noen som har liggen som de ønsker å kvitte seg med, send meg en melding:) På forhånd takk for hjelpen:) Endret 15. september 2005 av Zafar Iqbal Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Stoppet den på 78%, eller stoppet du den da? Et slikt program bør egentlig stå og gå noen timer, men 1 feil er egentlig 1 feil for mye likevel da. Sikker på at du ikke har garanti på brikken? La evt. Memtest86 stå og gå noen timer, ta bilde av skjermen med feilmeldingene, og be om ny, dersom du har igjen garanti på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå