Gå til innhold

FS Amilo 1437G eller Dell Inspiron 6000 ?


ianrush

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veit ikke om jeg ville ha påstått at det er lang batteri kapasitet. Har en høyt spekket 6000 og den går ca 3 timer. Er jo ok det, men spes bra er det vel ikke. Nå har jo jeg den minste batteritypen, vel å merke.

 

Når det kommer til støy har ikke det vært et problem for meg, verken på lesesalen eller på forelesning. Med fangui kan man lage ulike profiler for ulike miljø,

Lenke til kommentar
Veit ikke om jeg ville ha påstått at det er lang batteri kapasitet. Har en høyt spekket 6000 og den går ca 3 timer. Er jo ok det, men spes bra er det vel ikke. Nå har jo jeg den minste batteritypen, vel å merke.

 

Når det kommer til støy har ikke det vært et problem for meg, verken på lesesalen eller på forelesning. Med fangui kan man lage ulike profiler for ulike miljø,

Ok..nå får man et 9 cellers batteri til samme pris..og Fs 1437 varer under 2 timer..så den er ikke plagsom støymessig? Jeg er dessverre en av disse sære menneskene som reagerer på den minste (u)lyd. Hva er egentlig fangui og hvordan fungerer den?

Lenke til kommentar

Det viktigste du må finne ut av er om du virkelig trenger X700 skjermkortet. Kommer du til å spille mye krevende spill kan ikke valget være så vanskelig. Forskjellen på de skjermkortene er så pass stor at du må la det gå på bekostning av batterikapasitet. Skal du bruke pcen mest på forelesninger så er m1437g nok ikke det beste valget. Vil du ha derimot ha i pose og sekk kan du anskaffe deg et ekstra batteri til den. Vet ikke helt prisen på det, men kan tenke meg i underkant av 1000kr...

Lenke til kommentar
Det viktigste du må finne ut av er om du virkelig trenger X700 skjermkortet. Kommer du til å spille mye krevende spill kan ikke valget være så vanskelig. Forskjellen på de skjermkortene er så pass stor at du må la det gå på bekostning av batterikapasitet. Skal du bruke pcen mest på forelesninger så er m1437g nok ikke det beste valget. Vil du ha derimot ha i pose og sekk kan du anskaffe deg et ekstra batteri til den. Vet ikke helt prisen på det, men kan tenke meg i underkant av 1000kr...

Ahh ok..nei jeg spiller jo aldri...men ønsker jo heller ikke en helt "out of date" pc...så jeg kan sette i et ekstra batteri på 1437G som vil da forlenge batteritiden?

Lenke til kommentar
Min dell i6000 (1.6ghz, 768mb ram, x300, 9cell battery osv) varer i mer en 4 timer.. Er fornøyd jeg :)

Ok..så du kan trygt anbefale meg den, når jeg sier jeg ønsker en støysvak pc? :-) Er den tung forresten?

Den kan jeg trygt anbefale deg ja :)

 

Min dell er vel ~3kg og det er normalt for en bærbar i prisklassen 8-9k.

Når det gjelder støy så er den veldig støysvak. Som oftest hører jeg den ikke i det heletatt når jeg er på forelesning. Men du kan høre vifta litt oftere hvis du feks spiller et ressurskrevende spill eller andre tunge ting.

 

Så velg dell! :thumbup:

Lenke til kommentar
Ahh ok..nei jeg spiller jo aldri...men ønsker jo heller ikke en helt "out of date" pc...så jeg kan sette i et ekstra batteri på 1437G som vil da forlenge batteritiden?

Hvis du aldri spiller ville jeg heller gått for Dell i6000, den takler dessuten eldre og ikke fullt så krevende spill fint. Den er ikke "out of date". så lenge det er en pentium m og du har godt med minne vil den gå lynkjapt i windows osv.

 

Det er ikke et "ekstrabatteri" i den forstand, bare et likt det som står i fra før slik man kan bytte når det ene har gått tomt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...