Snorre Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 jeg og to personer skal drive ungdomsbedrift. Vi skal da fikse og ordne med PC-er i bergen. Bedriften heter da PC-ambulansen. Vi trenger en fanzy/schmanzy logo. Det er selvsagt en fordel om logoen inneholder noe ambulanseperwsonell/en ambulanse og noe datamaskin-greier. Ellers står dere helt fritt. Det hadde vært kult med en 3D-logo, men dette er ikke helt nødvendig. Takk på forhånd! Lenke til kommentar
litland Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Betaler dere bra eller? Hvis jeg får tid kan jeg prøve på noe i photoshop. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 Betaler dere bra eller? Hvis jeg får tid kan jeg prøve på noe i photoshop. Dersom bedriften viser seg å bli lønnsom vil selvfølgelig den som lager logoen vår få lønn for det. Jeg kan ikke love noe helt enda, da jeg ikke vet om bedriften blir lønnsom eller ei. Jo mer penger bedriften tjener jo mer penger blir det på den som har laget logo, men som sagt kan ikke love noe. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 Siden jeg ikke kan edit-e mine egne innlegg (i andre forumer enn spill-delen) så blir jeg nødt til å poste informasjonen min her. Logoen vil også bli trykke på skjorter som vi i bedriften skal gå med. Derfor ønsker jeg en tøff logo. Jeg ser den nesten for meg, men har ikke kunnskaper til å lage den selv. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Jeg kom hit, også gikk jeg helt tom for idè'er Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 (endret) Jeg kom hit, også gikk jeg helt tom for idè'er http://img342.imageshack.us/img342/5048/ferdiide0no.gif Ikke dum den. Jeg hadde kanskje tenkt litt cartoonish stil. For å være mer spesifikk likte jeg egentlig best ambulansen. Bildet er dog i retning av hva jeg ønsker. Det jeg har lyst på er følgende: En ambulanse med et bestemt mobil-nummer. Jeg og U-bedfiten har enda ikke bestemt seg for hvem sitt mobilnummer som skal brukes. Ambulansen skal se ut som den ambulansen vi bruker her i Norge. Det skal stå PC-ambulansen/ PC Ambulansen, (hva er korrekt) på den. Jeg vil at den skal kjøre mot høyre, mens bak og siden av bilen vises. Ut av bakdøren skal det flyge en PC-skjerm. Dersom noen har så lite å gjøre på at de greier å tegne noe slikt, blir jeg evig takknemlig. En eventuell passende logo vil, så sant bedriften går bra, bli belønnet med en pengesum av nå ukjent beløp. Dersom dere har forslag som ikke kommer i hop med mine spesielle ønsker, så er det bare å fyre dem opp uansett. Jeg er nemlig åpen for alle forslag! Endret 16. september 2005 av Orresnei Lenke til kommentar
lubb Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Laget et raskt forslag i paint, kan lage det i photoshop eller illustrator vist du er interesert. Bare lage en logo rundt ambulansen og sette en stilig font på.... Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Det skal jo være en logo som forklarer en god del om hva bedriften står for. Hsuker selv fra ungdomsbedriften jeg var med i fjor: Fikk laget en utrolig kul logo, men hadde ikke sjanse til å vinne noe premie da logoen ikke hadde noe med data og gjøre. Noe som var hoved prosjektene våre. Bare en ambulanse fungerer vel heller litt dårlig? Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Det skal jo være en logo som forklarer en god del om hva bedriften står for. Hsuker selv fra ungdomsbedriften jeg var med i fjor: Fikk laget en utrolig kul logo, men hadde ikke sjanse til å vinne noe premie da logoen ikke hadde noe med data og gjøre. Noe som var hoved prosjektene våre. Bare en ambulanse fungerer vel heller litt dårlig? Derfor en PC-skjerm som fyker ut av dørene. Les den lange posten min. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Laget et raskt forslag i paint, kan lage det i photoshop eller illustrator vist du er interesert. Bare lage en logo rundt ambulansen og sette en stilig font på.... Faktisk likte jeg den ganske godt. Den var hvertfall cartoonish. Du kunne latt den ligne litt mer¨på den god norske ambulansen, da i rød og hvit. Det jeg tenkte hvis du gidder er at du da kan vise baksiden og den ene siden, med dørene delvis åpen. Videre ser du en dataskjerm som flyger ut. Du er dog inne på noe der ja. Lenke til kommentar
designergirl Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 (endret) lagde en kjapp vektor (hvis du liker den skal jeg finpusse på detaljer som hjulene og speilet, og hva ellers du vil!), ambulansen er ikke sett bakfra, men håper det er greit *se lengre ned på sidne for pdf. fil (hvis jeg har lagt den ut enda:p)* Endret 20. september 2005 av designergirl Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 (endret) lagde en kjapp vektor (hvis du liker den skal jeg finpusse på detaljer som hjulene og speilet, og hva ellers du vil!), ambulansen er ikke sett bakfra, men håper det er greithttp://x1.putfile.com/9/26007285756.jpg pdf. filen: pc ambulanse Klart jeg liker den! Den var jo råstilig! En liten detalj som kan være grei hvis du orker, er å sette på en bak PCAMBULANSE. Eller var den knalltøff. Orre snei designergirl. Endret 19. september 2005 av Orresnei Lenke til kommentar
Ottern Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Hei Orresnei: Du bør huske på at en logo bør være så enkel som mulig, og at den bør kunne forstørres og forminskes i stor grad uten at det blir vanskelig å se hva det er. Greit at vektor grafikk kan forstørres uten kvalitetstap, men er det masse elementer i den så blir det fort knotete og smått og vanskelig og se når du forminsker den (feks til ei brosjyre / brevhode), og da fungerer logoen mot sin hensikt. Dette er noe dommerene på messene legger stor vekt på, samt at logoen skal fungere i både svart hvitt og farger. Mitt råd bunner vel ut i "less is more", og det er slik logoen blir en vinner også. Var selv med i ITK Østerdalen i 2000, og vi dro hjem prisen for beste logo med en logo som var veldig enkel, men kommuniserte hva vi drev med alikevel. I tillegg kan du høre med foreningen ungdomsbedrifter, de har designere og lignende som er behjelpelige med råd, vink og tips til utforming av logo ( De hadde i hvertfall det i gamle dager, way back in 2000 ) - Fredrik Lenke til kommentar
designergirl Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 lagde en kjapp vektor (hvis du liker den skal jeg finpusse på detaljer som hjulene og speilet, og hva ellers du vil!), ambulansen er ikke sett bakfra, men håper det er greithttp://x1.putfile.com/9/26007285756.jpg pdf. filen: pc ambulanse Klart jeg liker den! Den var jo råstilig! En liten detalj som kan være grei hvis du orker, er å sette på en bak PCAMBULANSE. Eller var den knalltøff. Orre snei designergirl. bra du liker den da! skjønte ikke hva du mente med å "sette på en". ett tall? Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 lagde en kjapp vektor (hvis du liker den skal jeg finpusse på detaljer som hjulene og speilet, og hva ellers du vil!), ambulansen er ikke sett bakfra, men håper det er greithttp://x1.putfile.com/9/26007285756.jpg pdf. filen: pc ambulanse Klart jeg liker den! Den var jo råstilig! En liten detalj som kan være grei hvis du orker, er å sette på en bak PCAMBULANSE. Eller var den knalltøff. Orre snei designergirl. bra du liker den da! skjønte ikke hva du mente med å "sette på en". ett tall? Istedenfor PCAMBULANSE så blir det PCAMBULANSEN. Altså at du setter på en n. Støtfangeren kunne kanskje blitt litt fiksa, men eller var jo alt helt perfekt. Om mulig kan du kanskje forstørre bildet litt. Skal trykke det på teskjorte også, så det hadde vært greit med en høyre oppløsning. La oss si 800+ Lenke til kommentar
designergirl Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 okei, skal se hva jeg får til Lenke til kommentar
designergirl Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 bedre? har ikke ordna noe særlig på støtfangeren, var ikke sikker på hva jeg skulle gjøre! kan sende pdf. hvis du er fornøyd Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 bedre? har ikke ordna noe særlig på støtfangeren, var ikke sikker på hva jeg skulle gjøre! kan sende pdf. hvis du er fornøyd Den var fin! Anngående betaling er dette noe jeg må vente litt med. Bedriften skal først registreres i et register. Videre skal det opprettes en konto. Lenke til kommentar
lre Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 bedre? har ikke ordna noe særlig på støtfangeren, var ikke sikker på hva jeg skulle gjøre! kan sende pdf. hvis du er fornøyd Kjempekul logo, men må tilføye en ting. Hvis det er meningen at skjermen skal ramle ut av bilen, så må det gjøres noe. Det ser veldig ut som at skjermen bare er limt inn, så jeg tror det kan bli bedre hvis du får det til å se mer ut som at den ramler ut av bilen, ved å endre vinkling osv. Ellers en kjempebra logo Lenke til kommentar
ED209 Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Øøøøøh, hvis meninga med bildet er at skjermen faller ut av bilen, så ville jeg revurdert å bruke et slikt firma. Ikke pokker om jeg hadde levert maskinen min til et firma med en slik logo som antyder om at "Vi har det så travelt at vi ikke kan garantere for din maskin's sikkerhet". Å ha en skjerm ramlende ut bak tyder jo på akkurat det. Anyways, bra bilde, men ikke noe jeg ville brukt som firmalogo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå