Gå til innhold

Pc manual


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for rådene :smile:

 

Koselig pc du har :grin:

nesten samme som jeg har bestilt :smile:

 

Intel P4 2.0 GHz Boxed PC400 NW 512kb cache

Western Digital Caviar 120GB IDE 7200rpm 8mb cache

Abit BD7-RAID hk for s478/P4

Asus V8420 GF4 Ti4200 128mb DDR

DDR-DIMM PC2100 512DDR CL2.5

 

eneste jeg er usikker på er hk'et og rammen...

noen forslag til hva jeg kan gjøre for å forbedre?

Lenke til kommentar

det å bygge pc`er er gøyt :smile: det er ganske enkelt dersom du har litt intriesse oxo da,, men det du bør huske på er: ikke ta DIREKTE på print platen.

ALDRI bruk makt for å sette inn en komponent, ram brikkene skal "føres" nedi.. cpu viften er den saken du bruker mest makt på..

og hvor du setterlegger hele saken, slik at ikke en hårete katt eller.no kommer å legger seg over hk`et ditt.. (statisk elektrisitet jeg tenker på)

 

men det er da helt sikkert noen som du kjenner som er litt data intrisert som kan hjelpe deg.. de fleste som har gått noe skole innen for elsktro osv klare å følge en lefse på 30 sider å sette inn noen ram for deg..

 

http://www.pcworld.no/dataguiden/montering...ng/default.shtm

 

 

og http://www.matsclaesson.com/Gratis/Bruksan...0bygge%20pc.htm den forklare de hovedsaklige tingene..

 

 

btw: hvor i landet er det du bor da?? siden det er sikkert noe her som kanskje leser dette som vil hjelpe deg dersom de vet hvor du bor.. :wink: aldri fordumpt å prøve...

Lenke til kommentar

Har et par kompiser som er data "experter" :wink:

Å bygge pc'en er egentlig noe jeg bare har lyst til å lære. Skal få en kompis til å hjelpe meg med det.

 

Men det jeg trenger hjelp til er å skaffe meg et hk å ram. Har egentlig ikke peiling på dette i d hele tatt! viss dere har noen forslag så takker å bukker jeg hehe =D

 

Takk for noen gode linker forresten :razz:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...