abene Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Microsoft med Monad Beta 2 Microsoft har nå sluppet Monad Beta 2. Monad er et kodenavn til et kommandolinjesystem som er en kombinasjon av en vanlig kommandolinje og et programmeringsspråk. Les artikkelen her Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Hva er vitsen med dette da Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Hva er vitsen med dette da Jeg skulle si det samme selv. Enda ei greie fra M$. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Hva er vitsen med dette da Gjøre jobben mer effektivt. En windowsbruker er kanskje ikke vant til kommandolinja (implementert i windows idag som start->kjør->cmd), men av litt mer avanserte brukere- er dette sterkt å foretrekke. Bash er jo allerede porta til cygwin, hvorfor ikke bygge videre på dét istedet? Som jeg forstår GPL, trenger de kun slippe bash for windows i Opensource, de trenger ikke slippe hele oset. Monad Beta 2 har blant annet følgende nyheter: * Forenklet kommandobasert navigasjon. * Økt mulighet til å skreddersy kommandoer. * Forbedret mulighet til å manipulere objekter. * Forbedret kontroll av systemdata. * Forbedret formatteringsmuligheter. Nå er jeg spent; hvilke andre nyheter? og hvorfor nevnes ikke de i artikkelen? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Jeg skulle si det samme selv. Enda ei greie fra M$. Folk rakket ned på Microsoft når de ikke hadde et skikkelig kommandolinjeskall i Windows, og nå når Windows får det gjør de akkurat det samme... Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Folk rakket ned på Microsoft når de ikke hadde et skikkelig kommandolinjeskall i Windows, og nå når Windows får det gjør de akkurat det samme... Har det kanskje falt deg inn at det ikke er de samme folka? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Har det kanskje falt deg inn at det ikke er de samme folka? Mange er de samme. Kjenner flere fra Mac-fora som driver med akkurat det jeg sa... Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Bash er jo allerede porta til cygwin, hvorfor ikke bygge videre på dét istedet? Som jeg forstår GPL, trenger de kun slippe bash for windows i Opensource, de trenger ikke slippe hele oset.Bash er GPL, og Microsoft har uttalt seg negativt om det. Derimot har de ingen problemer med BSD-lisensen. Perl har sin egen lisens, som de kanskje også finner akseptabel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå