scorcho Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Jeg har ett bredbånds hastighet som alltid har vært på 4000 ned og 760 opp. Da har jeg brukt kabel direkte fra modemet. Kjøpte Netgear 54 Mbps wireless wgr614 trådløs ruter i dag og koblet opp dette. Har ett D-link airplusG+ dwl-g650+ 54 Mbps pc-card og begge er instilt på G og har installert siste drivere og firmware. Allikevel får jeg bare en hastighet som varierer mellom 600 og 1500 gjennomsnittelig. Pcn står nesten ved siden av den trådløse ruteren så signalet er utmerket. Har en WEP 128 kryptering på det trådløse nettverket. Har prøvd å disablet dette men hastigheten forblir den samme. Kjæresten min har samme problemet med sin hastighet på sin pc/nettverkskort. Noen som har noe tips på hva som kan gjøres for at jeg kan få opptil 4000 i gjennomsnitt igjen over trådløse nettverket mitt? Lenke til kommentar
tertitten Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Hadde samme problem her. Vet ikke hva det kommer av, men jeg fikk faktisk hastigheten jeg skulle ha på UDP, men ikke TCP. Prøv TPTEST for å måle hastigheten, hvis du ikke har prøvd den. Lenke til kommentar
brazir Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Har du en brannmur på trådløsrouteren? Hvordan måler du hastigheten til mellom 600 og 1500 gjennomsnittlig? Lenke til kommentar
scorcho Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 jeg har spi firewall på den. gjennomsnitte kommer bare av den farten jeg har målt på itavisen.no Lenke til kommentar
scorcho Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 hvordan setter man evt opp at man skal bruke udp og ikke tcp? Lenke til kommentar
scorcho Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 evt hvis det er firewallen på netgear routeren som forsaker problemet. hvordan slår jeg av firewallene da? Har software firewall som jeg kan bruke... Lenke til kommentar
ojroness Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Hei Hadde det samme problemet. Fant et program som heter Cable Nut, kan lastes ned her: http://www.download.com/3000-2155-10124235.html?tag=lst-0-1 har innstallert det på 2 bærbare PC'er. Hastigheten økte fra ca 1600/1800 til over 4000 på enkelte målinger. Har Bluecom med 4400/600. Lykke til. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 hmm. Kryptering på routere kan gjøre mye rart om det er litt diffuse merker. Slå av kryptering og kjør filtrering på macadresser. Raskere og bedre. Lenke til kommentar
ull2000 Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Siden problemet var der selv om kryptering sto av så beholder du krypteringen på. Det er for dumt å ikke sikre nettverket sitt. Og de som tror at MAC filtrering hjelper på sikkerhet, de kan ikke mye om nettverk! Lenke til kommentar
Ggg Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 hmm. Kryptering på routere kan gjøre mye rart om det er litt diffuse merker. Slå av kryptering og kjør filtrering på macadresser. Raskere og bedre. Raskare: Ja, litt Sikert: NEI Bedre: Tja... Ser foresten at det er snakk om WEP-kryptering. Den er heller ikkje sikker. (THG har guide til å knekka WEP fort...) Skal du ha sikkerhet på nettet må du til med WPA. Eg trur ikkje det er krypteringa som er problemet her, heller nåke krøll med innstillingane, ting som forstyrrar signale el. Lenke til kommentar
mpete Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Hei Hvis du har trådløs telefon bør du prøve å slå av denne og teste igjen. jeg hadde en trådløs isdn telefon hvor basestasjonen stod 1 meter fra den trådløse routeren. Skrudde av basestasjonen, og vips så økte download hastigheten betraktelig. Petter Lenke til kommentar
Ggg Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Hei Hvis du har trådløs telefon bør du prøve å slå av denne og teste igjen. jeg hadde en trådløs isdn telefon hvor basestasjonen stod 1 meter fra den trådløse routeren. Skrudde av basestasjonen, og vips så økte download hastigheten betraktelig. Petter Det er sant! Alt som oppererer i samme frekvensområde kan forstyrra. Typsike ting er: trådlaus telefon, microbølgeovn, blåtann... Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Nå kjører ikke DECT telefoner på 2.4 Ghz men er senderen nært kan den tenkes å skape en hvis interferens. Blåtann er nok en større synder. Det også slike trådløse videosendere som har blitt så populert. De kjører på 2.4Ghz Lenke til kommentar
scorcho Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 ingen andre signaler som skal ødelegge, har også prøvd cablenut men ikke noe nytte, får bare alt fra 300 til 1400 i nedlastingskapasitet. Noen andre som har noe forslag på hva jeg kan gjøre?? det er en Netgear 54 Mbps wireless wgr614 v6 Lenke til kommentar
scorcho Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 Kjøpte trådløse ruteren på elkjøp. de har 30 dagers retur rett, hvis ingen kommer med noen løsninger burde jeg returnere ruteren og heller se meg etter en annen ruter. Noen da som har noen forslag på bra trådløse rutere som beholder mesteparten av farten etter de er installert? Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Du kan bruke netstumbler for å se om det er andre trådløse nettverk i nærheten som kjører på samme kanal f.eks. Det kan skape krøll. Lenke til kommentar
Ggg Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Du kan bruke netstumbler for å se om det er andre trådløse nettverk i nærheten som kjører på samme kanal f.eks. Det kan skape krøll. Husk å la den stå ei stund sånn at du oppdagar nett med skjult SSID (og lite trafikk). Nett på nabokanalar vil og virka inn. Jo større forskjell i kanalnr jo bedre. Lenke til kommentar
scorcho Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 hei, har sett at det er 3 stykker blant annet jeg som har Channel 11. Kan det ha noe å si, hvordan bytter jeg evt channel? Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 (endret) Ja for da får du ikke interferens. Har du 3 i nabolaget som kjører 11 inkludert deg så skifter du til kanal 1 f.eks EDIT: For å skifte kanal må du logge deg på din egen router og velge kanal i wireless setup valgene Endret 16. september 2005 av Gromit Lenke til kommentar
Ggg Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 hei, har sett at det er 3 stykker blant annet jeg som har Channel 11. Kan det ha noe å si, hvordan bytter jeg evt channel? Det har garantert mykje å sei! Du bør bytta til kanal 1 eller 6. Dette gjer du i innstillingane for routeren din. Grunnen til at eg foreslår 1 eller 6 er at ein ved å bruka kanalane 1,6 og 11 kan ha 3 nett utan at dei forstyrrer kvarandre. Er det 4 nett bør ein bruka 1, 4, 8 og 11 for minimal interferens. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå