ovrebekk Skrevet 13. september 2005 Rapporter Del Skrevet 13. september 2005 Her er et bilde jeg tok av studentersamfunnet i Trondheim for noen dager siden. Tatt med Nikon D70. 20 sek eksponering. Rettet litt på hvitbalanse og eksponering i photoshop og fjernet noen stygge refleksjoner. Ris og ros velkommen. Lenke til kommentar
lre Skrevet 14. september 2005 Rapporter Del Skrevet 14. september 2005 Synes at bildet ditt var ganske bra. Hvis minibussen og det andre kjøretøyet som er på vei ut av bildet hadde vært fjernet tror jeg det ville blitt et bedre bilde, men det er jo vanskelig ettersom at veien er meget trafikkert.(Går jo også an å ta fjerne det i PS,PSP e.l) Likte ikke helt refleksjonen fra vinduet på samfunnet, men ellers var det et veldig bra bilde i mine øyne. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 14. september 2005 Rapporter Del Skrevet 14. september 2005 Fjern kjøretøyet og kutt av litt på venstre side av bildet så tror jeg det vil bli bedre. Men ellers et godt bilde! Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 14. september 2005 Rapporter Del Skrevet 14. september 2005 Jeg likte bildet godt Er det mulig å få det i 1280x1024 så jeg kan få brukt det som bakgrunn på jobb? (ntnu ) Lenke til kommentar
Tjodleik Skrevet 14. september 2005 Rapporter Del Skrevet 14. september 2005 (endret) Flott bilde! Hva med å ta bildet fra Elgeseter bru i stedet? Jeg bor rett ved Samfundet (merk skrivemåten med "d"!) og tenkte meg ned en kveld selv for å knipse litt selv.! Endret 14. september 2005 av Tjodleik Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 14. september 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. september 2005 Takk for kommentarer Det kom en del rare refleksjoner på bildet ja. Vet ikke helt hva det skyldes. Må nok ta en runde til i ps for å få det vekk. Jeg tok en del bilder etterhverandre fra samme vinkel så hvis jeg henter litt fra andre bilder i ps kan jeg sikkert få vekk bilene også. Sikkert ikke dumt å prøve et bilde fra Elgseter bro heller. Får ta det på neste nattuflukt Men nå må jeg springe på skolen. Skal mekke en versjon i 1280x1024 så fort jeg får tid. Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 15. september 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. september 2005 Her er en versjon i 1280x1024-oppløsning. Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 15. september 2005 Rapporter Del Skrevet 15. september 2005 Herlig, takker Lenke til kommentar
kafarsken1 Skrevet 15. september 2005 Rapporter Del Skrevet 15. september 2005 Lekkert bilde, men "restene" av billys/stripene på veien og bilen i hjørnet er det eneste jeg har å utsette. Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 15. september 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. september 2005 Ok. Når jeg tok bildet prøvde jeg bevisst å få med noen biler på bildet for effektens skyld, men jeg er enig i at de kom litt i veien på bildet her. Får prøve å ta et bilde uten ved en senere annledning. Tror det blir vanskelig å fjerne i ps. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 15. september 2005 Rapporter Del Skrevet 15. september 2005 Første utsnitt er klart best. Ingen vits i å klippe for å sentrere. Det blir bare mer kjedelig avbildning. Slik det er på det første bildet så er huset litt til siden, med åpent rom foran inngangen. Og gatelyset kommer til sin rett som en del av komposisjonen. Når det blir trangere rundt gatelyset, og lysrefleksjonene fra denne er delvis kuttet, så ser det mer ut som et uønsket element i kanten på bildet, i likhet med bilen på den andre siden. Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 15. september 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. september 2005 Takk for input Enig i at det bør være litt rom til venstre i bildet. Jeg ble nødt til å kutte litt for å få det til å passe med 1280x1024-formatet. Kommer ikke til å bruke det utsnittet selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå