Fatboy11 Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Kjøpte 2 Vaio bærbare i Mai 2005 da jeg var i Florida.Nå har den ene maskinen problemer med å lade opp batteriet.Selv med ladern koblet på så tømmes batteriet til det er tomt.Dere kan jo tenke dere hvor tungvindt det er å måtte lade batteriet på den andre maskinen for å tømme det på et par timer etterpå i den defekte maskinen. (Siden jeg har 2 av samme sort så har feilsøkingen avklart at batteri og ladeadapter er iorden) Tar så kontakt med Sony Norge som beklager at de ikke kan hjelpe meg da de ikke fører Vaio.Det viser seg etterhvert at ikke Europa engang fører min modell. Den er kun beregnet for det Amerikanske markedet. Hva gjør jeg nå? Må jeg sende maskinen til USA,eller finns det andre alternativer for å få fikset problemet mitt. Hjelp mottaes med "stor TAKK" Lenke til kommentar
DArkwIng Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 tja.... mest sansynleg at problemet ligger i elektronikken som styrer oppladningen av batteriet. ikkje so mykje du kan gjere med det uten at du er veldig "dreven" med loddebolt .... trudde at dei fleste hadde den elektronikken innebygd i batteria fortida Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Du har nå kommet over det eneste store problemet man kan få ved å handle i utenlandske butikker. Tipper du må enten kjøpe reservedelen fra USA og bytte sjøl, eller sende den over dit for egen regning og få den reparert (samt betale ekstrakostnadene ved frakten tilbake. Lenke til kommentar
Fatboy11 Skrevet 13. september 2005 Forfatter Del Skrevet 13. september 2005 Ja,jeg frykter at Crazy sitt svar er "svaret" ,men jeg håper noen vet om løsninger som jeg ikke vet om. Kanskje noen er dyktig med loddebolten som vet hva og hvordan problemet kan løses. Lenke til kommentar
spacecom Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Synd. Du må oppsøke "vanlig" verksted i Norge eller ta en prat med SONY i Sverige da de selger Vaio. Men koster sikkert en del. VaioPCene skal være meget bra. Fatter ikke hvorfor din streiker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå