Gå til innhold

6800GT og Compaq TFT8020

-snoop-

Anbefalte innlegg

Jeg har en Compaq TFT8020 18" lcd skjerm ned oppløsning på 1280x1024. Skjermen har en VGA og en DVI-I inngang. Da jeg fikk 6800 GT kortet brukte jeg VGA kabel mellom kortet og skjermen og alt var vel. Men da jeg byttet til DVI kabel en del måneder senere ble det problemer. Når jeg ser på filmer eller spill dukker det opp røde pixler noen steder på skjermen. Som regel i grå fargene. Jeg trodde det var en dårlig kabel og kjøpte en ny en av bedre kvalitet. Samme problem. De røde pixlene kommer når pcen har stått på en stund eller spilt mye, men temperature på kortet en normal. 54 idle og 10-15 høyere ved load.

Prøvde med et 6600 256MB kort og den har nesten samme problemet. Bra med VGA, men med DVI så blir det streker på skjermen i spill.

Da jeg koblet VGA kabelen til DVI på skjermkortet med adapter som følger med kortene funket det bra, med da brukes jo ikke de samme kontakene så det er ikke så rart.

Jeg vet at det ikke er kablen. Men jeg vet ikke om det er skjerm eller kort. Hvis jeg bare skrur på maskinen tar det tid før de røde pixlene dukker opp. Kjører jeg 3dmark noen ganger så kommer de ganske fort. Så jeg mistenker kortet, men det skjerm med 2 kort. Med 660 kortet kommer strekene med en gang, men kun i spill. Jeg finner ikke ut hva det kan være. Har googlet en del og funnet lite.

Beklager at det ble så mye, men måtte få med alt

Oppsett:

P4 530

Asus P5P800

1 GB Corsair DDR400

POV 6800 GT AGP (Gainward 6600 256MB AGP som test)

WD 200GB SATA

WD 300GB SATA

OCZ 420W PSU

NEC ND-3500AG

Compaq TFT8020 lcd skjerm

Lian-Li PC60

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke andre maskiner med DVI og ved bruk av VGA funker alt. Men jeg har jo prøvd to skjermkort. Har ikke flere skjermer med DVI heller. Den andre lcd skjermen min er kun VGA. Kan jo låne en pc av en venn da.

Endret av -snoop-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...