scar Skrevet 19. september 2001 Del Skrevet 19. september 2001 Er det noen som har noe ide på hvordan jeg skal lage en "custom" vann tank. noe lignene som "dream machine" har. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 19. september 2001 Del Skrevet 19. september 2001 Hva med å bruke 6 plexiglass biter som du bruker superlim som tåler vann og fugemasse på? Du kan også bruke aluminiumskanter på denne. Bare du har en sag som takler dette. Kjøper du et bare brede gummiføtter så slipper du at den glir frem og tilbake. Lenke til kommentar
haakon_d Skrevet 19. september 2001 Del Skrevet 19. september 2001 I mitt (kommende) mahogny kabinett, skal jeg bygge en av Mahogny kledd med støydemningmatter og enten alluminium eller kobber, og en plexi rute, kan bli fett ? :smile: Lenke til kommentar
petersv Skrevet 19. september 2001 Del Skrevet 19. september 2001 Passe stor matboks, de finnes jo i så mange rare fasonger å farger. Lenke til kommentar
Punisher Skrevet 19. september 2001 Del Skrevet 19. september 2001 Hvorfor ikke bruke en slik boks som man bruker til å ha elektriske bygge sett i.. Lenke til kommentar
Magnar Skrevet 20. september 2001 Del Skrevet 20. september 2001 Jeg bruker en omo colur refil box..hehe..kansje ikke det beste men det funker:) må finnne noe bedre snart som holder litt mer på støyen fra pumpen Lenke til kommentar
siggi Skrevet 20. september 2001 Del Skrevet 20. september 2001 Vi lager i 8mm plexi glass. En stor plate som blir bøyd og danner da tre vegger, den siste side plate blir limt med spesial lim, denne sideveggen har vi gjennomgang for vann ut og vann inn igjen. (Bruker du superlim kan plexien sprekke etter en tid.) Bunn blir limt sammen med samme gjennomsiktige spesialimet, (ta kontakt med et firma som bare driver med plexi de vet hva det er. Vi fant ut at glassmestre var flinke i glass men har ikkje peiling på plexi.) :smile: I toppen blir det limt på plexi firkant staver på innsida som topp plata blir skrudd fast i med 4mm skruer. Som pakning blir det benyttet gjennomsiktig dobbeltsidig tape. På denne måten kan vi gå inn i kassen og eventuelt skifte pumpa senere. Resultatet er helt ekstremt stilig. Helt blankt og gjennomsiktig, med messing gjennomganger og muligens det blir et lite neonlys :smile: :smile: siggi _________________ Vann leder varme 21 ganger betre en luft. 1 liter vann klarer å holde på like mye varme som 5,4 m3 luft. Var det noe mer du lurte på. [ Denne Melding var redigert av: siggi på 2001-09-20 22:22 ] Lenke til kommentar
NoNamed Skrevet 22. september 2001 Del Skrevet 22. september 2001 heh....er det mulig og ha gjenomsiktig vanntank og rør(ledninger) og så kan du putte matfarge i vannet...feks oransje eller gul? det hadde vert jevlig kult :smile: med et lite neon lys bak Lenke til kommentar
scar Skrevet 22. september 2001 Forfatter Del Skrevet 22. september 2001 jeg tror jeg har funnet ut hvordan jeg skal gjøre det, som noen av dere har vært innepå skall jeg bruke 6 5mm plexiglass biter som jeg tror jeg skal lime sammen med super-fix. Angående det med matfargen jeg ville ikke ambefale det. du gan tenke det hvordan det ser ut etter en uke med 20grader++++. :sad: det ettelater også et belegg på slanger og vannblokk som sveker varmelednings evnen til vannblokka. bruk heller kjøleveske det er og så rensene og det har en fin blå farge :smile: [ Denne Melding var redigert av: scar på 2001-09-22 18:11 ] [ Denne Melding var redigert av: scar på 2001-09-22 18:12 ] Lenke til kommentar
NoNamed Skrevet 22. september 2001 Del Skrevet 22. september 2001 hvor skaffer du deg plexi glasset? chlas olsen? Lenke til kommentar
scar Skrevet 22. september 2001 Forfatter Del Skrevet 22. september 2001 jeg får plexi`n fra fattern, han er forman i et bygge firma så jeg slipper å betale noe for det :smile: :smile: :smile: :smile: [ Denne Melding var redigert av: scar på 2001-09-22 22:43 ] Lenke til kommentar
thobaa Skrevet 22. september 2001 Del Skrevet 22. september 2001 (endret) <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: ? på 2001-09-23 01:07 ]</font> Endret 30. april 2008 av Thomas-B Lenke til kommentar
DeepMoon Skrevet 23. september 2001 Del Skrevet 23. september 2001 Du med ideen om kjølevæske i vannet. Kjøleveske består av mengder med olje. Olje er ikke verdens beste varmeleder... Forget it.. Clean water! Lenke til kommentar
scar Skrevet 23. september 2001 Forfatter Del Skrevet 23. september 2001 sorry, jeg mente frostveske ikke kjøleveske. :smile: Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 24. september 2001 Del Skrevet 24. september 2001 Clas Ohlson har både små plater i 8mm plexi og spesiallim. mvh Are-Harald Lenke til kommentar
tallard Skrevet 27. september 2001 Del Skrevet 27. september 2001 Hva med å kamuflere vanntanken med 6 øllbokser? Det hadde vært tøft, så når noen spør så sier du at Øl-omløpet gir en mye bedre varmeavgivnings koeffisient, i forhold til vann. og så blir alle glade. Lenke til kommentar
Lego Skrevet 30. september 2001 Del Skrevet 30. september 2001 Jeg kjøpte et lite 1 liters akvarium i en dyreforetning for ca en 50`lapp, passer perfekt i kabinettet. Det er jo mye billigere enn å kjøpe plexi hos clas ohlson. Dessuten ser det mye finere ut, de selger alt fra 0,5 l - 3l tror jeg:-) En annen fordel med disse akvariumene er at det er lokk på dem. Lenke til kommentar
scar Skrevet 30. september 2001 Forfatter Del Skrevet 30. september 2001 jeg har byggd inn vannkjølinga i et tower nå og da tok jeg en spansk en og brukte ei tyttebær bøtte funker helt maxx :smile: :smile: Lenke til kommentar
josteinaj Skrevet 14. oktober 2001 Del Skrevet 14. oktober 2001 En kamerat av meg har akkurat vannkjølt PC'en for rundt 2000,-. Full pakke med peltier og bilradiator, 24m vannkabel og greier... Jeg kunne tenke meg å gjøre det samme, bare billigere. Dvs. at jeg dropper peltier og bilradiator. Jeg hadde heller tenkt å grave ned en liten vanntank og heller kjøpe litt kraftigere pumpe. Hvor kaldt blir det på sommerens varmeste dag 1m under bakken? Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 15. oktober 2001 Del Skrevet 15. oktober 2001 snakka med vaktmesteren på skolen. han skal se seg om etter noen sponplater som jeg isolerer med plast (type REMA (eller søppelsekk )) size: (hxlxb) 8x5x3 dm dvs 120 liter! +en liten IKEA boks type LEKE, ca 14,7l. Skal ha evap... hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå