qdos Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Skal kjøpe dette kabinettet, men kunne tenke meg å hente det selv for å slippe å betale frakt for 25 kg + emballasje, og vil derfor hente det selv i Oslo eller omegn. Ettersom pcutstyr og articom begge selger det for 8000,- er jeg ikke interessert i å betale noe særlig mer (det er rikelig dyrt nok som det er). Er det noen som vet om (nett-)butikker i Oslo eller omegn som selger kabinettet for tilsvarende eller lavere pris? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 tror frakt er billigere enn de 10000 som datakjeden skal ha fra komplett.no: Estimerte fraktkostnader Forsendelsesmåter uten postoppkrav med postoppkrav Budbil Vestfold 156.25 inkl. mva. 200 inkl. mva. Budbil Oslo 193.75 inkl. mva. Servicepakke 240 inkl. mva. 285 inkl. mva. Bedriftspakke Dør-dør 256.5 inkl. mva. 419 inkl. mva. Hjem på kvelden 310 inkl. mva. 355 inkl. mva. Bedriftspakke Express over natt (ingen utlev. lør.) 550 inkl. mva. Ekspress (utenfor Postens kjerneområde) 550 inkl. mva. evt har oslo.netshop.no det http://oslo.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=9851 men prisen er jeg usikker på, du får ringe. Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Digital impuls i møllergata har også det kabinettet, husker jeg riktig lå prisen på rundt 8000,- Lenke til kommentar
qdos Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 Både Digital Impuls og 3dfxcool hadde kabinettet, og ettersom 3dfxcool hadde det på lager skal jeg hente det i morgen Endelig stillhet! Lenke til kommentar
jacoweb Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Det kabinettet der så rimelig rått ut, men fy fader det kostet flesk! Lenke til kommentar
qdos Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 (endret) Det kabinettet der så rimelig rått ut, men fy fader det kostet flesk! Jo det koster litt, men med maskinen stående i stua i en 2-romsleilighet er det å bli kvitt støyen vel verdt pengene. Ta også i betraktning at en helt stillegående 400W strømforsyning følger med (noe som fort kan koste 1500,- løst), samt at alle kjøleblokker også er inkludert. Til sammen koster ikke dette mer enn det råeste skjermkortet på markedet, samt et par gig med DDR2-RAM. Hvis noen er interessert i et grått Chieftec big tower med 360W PSU og glassdør er det bare å ta kontakt Endret 14. september 2005 av Elling Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Du bør nesten ta noen bilder under montering osv. Lager du en brukertest og legger ut gjør du nok mange happy. *følger spent med i brukertestseksjonen* Lenke til kommentar
haakie Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 legg ut noen bilder av det når du har montert i hardware! OT hvor mye skal du ha for chieftec et? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Legg ut bilder er du snill. Før, ved og etter monteringen Lenke til kommentar
qdos Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 legg ut noen bilder av det når du har montert i hardware! OT hvor mye skal du ha for chieftec et? Har bare tatt det ut av esken så lenge, og har ikke montert noe i det ettersom jeg fortsatt venter på et Radeon 9800 pro som skal erstatte Ti4200-kortet jeg bruker i dag. Ubekreftet dato fra leverandør er førstkommende mandag, så jeg håper på å kunne legge ut noen bilder fra montering til uken. Følg med Håper jeg ikke blir tatt for forsøk på kjøp og salg ved å legge ut følgende, men jeg omformulerer det for sikkerhets skyld: Har dette kabinettet i mørk grått/sort, med pleksiglass dør, samt vanlig dør og 2 USB og 1 FW-utgang i front. Er 500,- en grei pris hvis det kan hentes av kjøper i Oslo? Hvor mye kan jeg regne med å få for dette skjermkortet? Eller hva med denne DVD-brenneren? Vurderer å skaffe en brenner med sort front nå for å matche aluminiumsmonsteret... Lenke til kommentar
jacoweb Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Det er nok verdt pengene! Blir akkurat det samme som folk kjøper seg rått gfx kort, pga de vil ha rå ytelse. Du satser heller på stillegående pc. BLir jo akkurat det samme *spent på bilder av montering* Lenke til kommentar
2ern Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Venter spent på bildeserie, samt info om kjøling og støynivå. Lenke til kommentar
qdos Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 Aaaah...får ikke satt sammen dette enda fordi skjermkortet (Radeon 9800 pro) aldri kommer på lager. Nå er leveringen utsatt til begynnelsen av oktober, men jeg kan ikke stole på dette heller. Vurderer sterkt å finne et annet skjermkort slik at jeg får tatt alt sammen i bruk. Et GeForce 6800 kort (ikke GT) er kompatibelt med kabinettet, samt Radeon 9800, SE, Pro, Pro 256MB eller XT fra ATI. Bør jeg fortsette å vente på det jeg har bestilt, eller har dere noen anbefalinger fra de andre? Lenke til kommentar
2ern Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Det 6800-kortet er vel endel bedre, så hvis du er villig til å bruke penger på det, så blir du nok fornøyd. Lenke til kommentar
qdos Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 Er dette 6800-kortet bedre? Legg merke til at det er en helt "plain" 6800-versjon, og ikke noe GT eller Ultra-kort. Prøver å finne et review på det, men det virker ikke som det er gjort noen ordentlige. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Dersom zalman sier at et 9800 er kompatibelt med kabinettet vil jeg tro (90% sikker) at et av de nye ati kortene vil også passe så lenge du ikke tar aller varmeste versjon. Dette begrunner jeg med at festeanordningene for å feste vannblokker og vifteløsninger ikke har forandret seg fra det 9700 kortet jeg har hjemme og det x800xl kortet jeg har i dag. "prosessorområdet", med min hukommelse, ser ikke ut til å ha endra seg på disse to versjonene. Eneste problemet er kjøling av minnebrikkene, men kutter du opp en gammel prosessorkjøleribbe og fester på bør det være nok. har ikke sjekka opp disse påstandene, men du kan jo sjekke selv om du er interessert i x800XL kort fremfor et dårligere 9800pro. Lenke til kommentar
qdos Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 (endret) X800 er visstnok ikke kompatible med kabinettet. Har nå bestilt at Asus V9999 6800-kort nå til samme pris som 9800 pro. Så at det kommer en del bedre ut i test også. Kunne imidlertid tenkt meg et kort med dual DVI ettersom det nok ikke blir kjøpt flere CRT-skjermer her i huset, men fant ingen 6800 som har dual DVI. Endret 21. september 2005 av Elling Lenke til kommentar
2ern Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Fått installert hwen i det nye kabinettet? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 få instalert hardwaren og sleng ut bilder.. er sjukt spent på dette kabinettet.. ser jo helt VILT ut!! men koster fluesopp da.. Lenke til kommentar
qdos Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2005 Ja, jeg har montert alt og alt funker slik det skal. Under monteringsprosessen hadde jeg dessverre litt for liten tålmodighet til å ta bilder av alle stegene - men dette er ett av de siste bildene jeg tok: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå