anund Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Har fått en Thomson Speedtouch 516 av Nextgentel. Installasjonen gikk forsåvidt smertefritt, og atl fungerer tilsynelatende ut-av-boksen. MEN: Jeg sliter med å få portforwarding til å fungere. Spesifikt ønsker jeg å forwarde portene 20, 21, 25, og og 443 til en spesifikk ip (10.0.0.2 feks). Det ser ut til å gå ålreit å legge inn disse forwardene via web-interfacet. Men ingenting virker. Maskiner på utsiden får ikke tilgang til maskinen på innsiden. Når jeg telnet'er til routeren og sjekker nat-oppføringene, ser jeg at det ligger en haug prekonfigurerte oppføringer av typen ekstern ip:port -> 127.0.0.1:port (altså: ekstern ip -> router). Dette gjelder blant annet portene 20 og 80. Men selv når jeg sletter feks http-oppføringen og bare har min egen oppføring liggende, kommer jeg ikke gjennom? Noen som har fått denne routeren til å virke med server(e) på innsiden? Alle tips mottas med _stor_ takk! Lenke til kommentar
anund Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 OK, intens forskning har avdekket følgende Når man aktiverer Speedtouch 516 fra NGT med medfølgende "aktiveringssnutt", blir en del NA(P)T-oppføringer lagt inn i routeren. Blant annet blir FTP- og http- oppføringer NAT'et til selve routeren, slik at kundeservice skal kunne gå inn på routeren for support. Ønsker man å sette opp routeren slik at man kan kjøre ulike servere, må man altså først telnete inn på routeren og slette evt NAT-oppføringer som kolliderer med hva man ønsker. Deretter kan man enten i CLI eller web-interface legge inn nye NAT-oppføringer. Dokumentasjon finnes på www.speedtouch.com Lenke til kommentar
Holyfrey Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Jeg har også dette problemet. Men hva slettet du i NATen for å få port 20 -21 å port 80 til å funke, jeg har også en FTP server jeg prøver å få til. men ruteren vil ikke godta å rute port 21. Hva gjorde du ? Kan du sende meg svar på enten her på forumet eller på min e-mail: [email protected] Lenke til kommentar
anund Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 Ta en titt på denne tråden, som dukket opp en liten stund etter tråden vi nå er i. Har laget en liten guide til hvordan man fikser oppføringene i ST516-routeren. Bruk helst den tråden hvis noe er uklart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå