WebWarrior Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Har to 3C 905 kort i min PC. Sist LAN party brukte jeg maskinen min som både spillserver og filserver. Imidlertid, de to kortene stod med to forskjellige IPer, men uansett hva som ble gjort, ble kun ett av nettverkskortene brukt. Du kunne gå inn på maskinen min med spesifisert IP tilhørende kort #2, men så snart man startet å laste ned eller opp noe, smatt trafikken over til NIC 1. Samme ved joining. Man kunne joine begge IPer, men tilsynelatende smatt alltid trafikken over til NIC 1. Ikke så stor krise, men litt sært lell. Jeg har tidligere brukt, og bruker nå maskinen som router mellom to adskilte nettverk. Dette går greitt. Med ett unntak, HalfLife m. mods (ergo også CS) nekter å hoste hvis de to kortene er bridget. Noen som kjenner til SW som tillater utnyttelse av begge kortene? Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 mins det var no trøbbel når jeg hadde 2 like nettverkskort på lanet !! bytte med et annet. og det futta Lenke til kommentar
WebWarrior Skrevet 13. august 2002 Forfatter Del Skrevet 13. august 2002 Quote: Den 2002-08-13 18:27, Krishell skrev:mins det var no trøbbel når jeg hadde 2 like nettverkskort på lanet !! bytte med et annet. og det futta Si meg... Hadde du Win98 da? Jeg har hatt prob med dobbel likt nettverkskort i 98... Den fant begge, men ingen funka... Kjipern... I XP nå, funker det fint. Lenke til kommentar
Borf Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 viss du tar på network load balance så skal han dele på trafiken over to eller fleire netverkskort. eg har prøvd det på .NET då fekk eg filoverføring på eine korte og surfing av nett gjekk på det andre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå