Ib Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 (endret) Dette ser meget spennende ut: http://www.dpreview.com/news/0509/05091301ricoh_gr.asp Håper GRs billedkvalitet holder også i digitalversjon Endret 13. september 2005 av Ib Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Ricoh lanserer mye spennende. De kommer også med en Caplio R3 for de mindre kresne, men 7,1x optisk zoom, bildestabilisator, vidvinkel og like raskt som forgjengeren R2. Blir spennende! Lenke til kommentar
Covcon Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Så noen samples for noen dager siden, og ble ikke særlig imponert. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Så noen samples for noen dager siden, og ble ikke særlig imponert. Fra R3 eller GR Digital? Var det støy, dårlig skarphet, vignettering eller noe annet som var dårlig? Lenke til kommentar
sarom Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Ricoh lanserer mye spennende. De kommer også med en Caplio R3 for de mindre kresne, men 7,1x optisk zoom, bildestabilisator, vidvinkel og like raskt som forgjengeren R2. Blir spennende! Selv om Ricoh R3 er liten og nett med 28-200 zoom, tror jeg nok Canon S70/S80 med 7/8mp er et langt bedre kamera. Canonen har 28-100 zoom, og hvis tar en tar et utsnitt av bilde så det tilsvarer 200mm kan jeg ikke tenke meg at resultatet blir noe dårliger enn resultatet man får med Ricoh. Har liten tro på at Ricoh sitt 7,1 vidvinkelzoomobjektiv kan være bra. Jeg tror det er helt riktig som du skriver at dette er et kamera for de mindre kresne. Lenke til kommentar
Covcon Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 (endret) Så noen samples for noen dager siden, og ble ikke særlig imponert. Fra R3 eller GR Digital? Var det støy, dårlig skarphet, vignettering eller noe annet som var dårlig? GR digital. Optikken virker god den, men er vel så støyfult som en kan forvente med 8m på en 1/1.8 sensor. Sjekk dette f.eks : Iso 64 - http://dc.watch.impress.co.jp/cda/parts/im...8-2281-4-1.html Sjekk himmelen nede i høyre hjørne. For mye fargestøy etter min smak. Eller denne på iso 154(!): http://dc.watch.impress.co.jp/cda/parts/im...2-2281-5-1.html Se helt nederst i midten av bildet. Et stygt stripete støymønster. Mulig dette er bilder fra et uferdig eksemplar, men virker uansett ikke som om dette blir et "must have". Endret 14. september 2005 av Covcon Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Enig i at dette ikke var spesielt imponerende. Får håpe dette er et uferdig eksemplar, eller at de kommer med en ny modell med større bildebrikke om kort tid. Lenke til kommentar
Ib Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 (endret) Ja her var det kornethet, men stripene synes ikke på min TFT. Mønsteret på stolputen til høyre? Uansett, sære ISO nivåer til tross, ser ut som støyreduksjonen ikke kan hjelpe optikken nok, dessuten antydning til KA på høyre side av bygningen til venstre. Gjenstår å se om det er testmodell eller ikke som Afseth sier. Edit: typos som vanlig :o) Endret 15. september 2005 av Ib Lenke til kommentar
Covcon Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Tenkte ikke på mønsteret som var dannet på stolputen (stygt mønster ja), men om du ser på selve bordet så er det horisontale striper i hele den skyggelagte delen. Lenke til kommentar
Ib Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 Ja jeg fikk tiltet skjermen og ser det nå. Det er jo i alle mørke partier på bildet. Er dette slik det kommer til å være, blir ikke mange solgt til våkne kjøpere ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå