ssswopp Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 ja, hvordan potte/effektannleg lager mest lyd?? og hvordan luftfilter?? noe og tenke på før jeg skal kjøpe.. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 (endret) *Hvilken* potte/effektanlegg og *hvilket* luftfilter lager mest lyd? Konfilter gir mest lyd for pengene alt fra 300kr-1000++ Potte/effektanlegg koster fra 500kr-5000kr Endret 13. september 2005 av zandro Lenke til kommentar
Tore Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 mest lyd = inget luftfilter å ingen xos... dermed er d jo bare å ta d som slipper inn mest luft å slipper xos ut med minst motstand... har du katalysator må du nesten beholde den for eu-ok... Stort Knfilter... å Rakarør fra sverige...? Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 mest lyd = inget luftfilter å ingen xos... dermed er d jo bare å ta d som slipper inn mest luft å slipper xos ut med minst motstand... har du katalysator må du nesten beholde den for eu-ok... Stort Knfilter... å Rakarør fra sverige...? er det lov å ikke ha noe da?? Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Nope.. er nok ulovlig.. og lite bra for motor Lenke til kommentar
Tore Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Var et eksempel på hva som lager mest lyd... Et knfilter med stor overflate=mest luft... Xos er vel ikke lov å fjerne katalysatoren en gang, å denne stjeler mange hk... å prisen er ikke max 5000 kan si max 25000 for xos... Koster å være kar hvis man skal ha skikkelige saker... hehe--.. Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Må du nok regne jah. men kan jo alltids begynne med ett større og bedre luftfilter, sportskatalysator og ett effektanlegg.. lyden vil da bli mye annerledes bare etter å ha skifta filteret. En litt artig ting å gjøre er å bytte ut fremste potta med ett rør. du vil da få en konge gromlyd rett under beina på deg, men er vel ikke helt lovlig.. kjenner en del som har gjort det ihvertfall.. kjempemessig Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 har kanskje tenkt og kjøpe et luftfilter til fattern til jul.. helst noe med så grom lyd som mulig.. bilen er en chrysler stratus(hvis det skal hjelpe til noe?!? ) eer det noe luftfilter dere vil annbefale..?? helst ikke no som jeg må dra langt unna får å kjøpe eller no..bor i trondheim.. Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 nå ble det stilt her.. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Var et eksempel på hva som lager mest lyd... Et knfilter med stor overflate=mest luft... Xos er vel ikke lov å fjerne katalysatoren en gang, å denne stjeler mange hk... å prisen er ikke max 5000 kan si max 25000 for xos... Koster å være kar hvis man skal ha skikkelige saker... hehe--.. Husk nå på at de fleste her på forumet ikke har råd til koplett Remus/budyclub rustfritt effektanlegg til 25k, med mindre en han seriøst med grunker på bok Lenke til kommentar
Tore Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 har ikke hatt rå til effektpotte en gang jeg... Men ontopic... Hvis det er bilen til fardin så kan det være like greit med et innsatsfilter, da konfilter ofte fører til en del ombyggig i motorrommet... Innsattsfilter blir noe d samme som konfilter, bare litt mindre lyd... jeg bestilte mitt k&n fra http://www.kollevold.no/ .... Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Å sette et maksbeløp på eksos blir feil. Komplett Mobeck kommer lett på meir enn 25000. Disse prisene er for bare grenrør http://www.mobeck.com/MT/Grenrorpris.asp Ellers så eg et bygge i Statene i et Bilsport i 86 om en Panthera der materialkostnadene for eksosanlegget var på over en million. Han som skulle ha bilen eigte en flyfabrikk. Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 Å sette et maksbeløp på eksos blir feil. Komplett Mobeck kommer lett på meir enn 25000. Disse prisene er for bare grenrør http://www.mobeck.com/MT/Grenrorpris.asp Ellers så eg et bygge i Statene i et Bilsport i 86 om en Panthera der materialkostnadene for eksosanlegget var på over en million. Han som skulle ha bilen eigte en flyfabrikk. ohhfy satan.. jeg som trodde 5k var mer en nok for xos.. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Seff er 5k nok for eksos! bare zagato som tror at alt må koste minst 25k og være håndlaga for at det skal være bra, Det som bare er *BS*, hørt om Simons? Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Ting trenger ikkje koste penger, og eg har selv billig masseprodusert eksosanlegg. Eg tok med Mobeck og han amerikanske galningen kun for å sette ting i perspektiv. Lenke til kommentar
Steyni Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Seff er 5k nok for eksos! bare zagato som tror at alt måkoste minst 25k og være håndlaga for at det skal være bra, Det som bare er *BS*, hørt om Simons? trodde Simons var regnet som "dorligt" merke ? Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Viss en bare skal ha fet lyd og stor endetut er 5000 mer enn nok, men skal en ha grenrøyr og eksosanlegg som settes opp i samsvar med porting og kammer på en 100++hk/l sugemotor og skal ha andre til å gjøre det koster det lett. Men til vanlig bruk er orginalt, eller gjerne en størrelse opp med fjerning av ei potte bra nok i massevis. Lenke til kommentar
BiteMe Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Bare for å ha det sakt så er det lovt å fjerne kakalysator på biler før 1991. Og det er ikke alle biler som liker at man bruker konfilter (Kan ta knekken på luftmengdemåleren "den er ikke billig") Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Er det lov å fjerne én lyddemper hvis bilen har to? Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Viss bilen ikkje overgår støykravet er det lov. Jo nyere bil, jo mindre støy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå